تاریخ انتشار : دوشنبه 11 تیر 1403 - 0:30
48 بازدید
کد خبر : 226875

دو راهکار برای دامنه نوسان متفاوت در بازار

جامعه ورزشی آفتاب نو: این مقام مسئول افزود: اما در حال حاضر به دلیل عدم اجرای کامل مقررات مطرح شده تصمیم هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار تعیین دامنه نوسان قیمت یکسان برای تمام بازارها (به جزء بازار پایه و توافقی) بود. او در خصوص چرایی عدم اجرایی مصوبه مطرح شده هم اظهار کرد:

جامعه ورزشی آفتاب نو:

این مقام مسئول افزود: اما در حال حاضر به دلیل عدم اجرای کامل مقررات مطرح شده تصمیم هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار تعیین دامنه نوسان قیمت یکسان برای تمام بازارها (به جزء بازار پایه و توافقی) بود.

او در خصوص چرایی عدم اجرایی مصوبه مطرح شده هم اظهار کرد: به سبب شرایط حاکم در بازار و عدم اجرای کامل این مصوبات ما تصمیم گرفتیم دامنه نوسان یکدست در بازار باشد اما این مصوبات همچنان باقی است و اگر شرایط بازار اجازه دهد و بحث رتبه بندی به‌درستی اجرای شود می‌توانیم دامنه نوسان متفاوت در بازار داشته باشیم.

گفتنی است، طبق مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، از روز گذشته (شنبه ۹ تیر ماه) دامنه نوسان قیمت در کلیه نمادهای معاملاتی (سهام و حق تقدم (به استثنای بازار پایه و توافقی)) در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس به ۶ درصد و دامنه نوسان قیمت صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی و مختلط قابل معامله در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس نیز به مثبت و منفی ۱۰ تغییر کرد.

همچنین دامنه نوسان روزانه سهام در تابلو زرد بازار پایه مثبت و منفی ۳ درصد، تابلو نارنجی بازار پایه مثبت و منفی ۲ درصد و تابلو قرمز بازار پایه مثبت و منفی ۱ درصد است.

منبع:‌ باشگاه خبرنگاران جوان

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn