تاریخ انتشار : شنبه 16 تیر 1403 - 9:34
38 بازدید
کد خبر : 231180

چه فاصله‌ای تا شکسته‌شدن سد دوساعته ماراتن مردان باقی است؟

چه فاصله‌ای تا شکسته‌شدن سد دوساعته ماراتن مردان باقی است؟

آنا گزارش می‌دهد؛ شکستن مانع دوساعته ماراتن مردان به رویایی مهم برای دوندگان این رشته تبدیل شده است. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، با ۹۹ ثانیه چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ ایمیلتان را چک کنید؟ شلیک کردن یک پیام مجازی؟ ۱۰۰ متر پیاده‌روی کنید؟ برای رکورددار کنونی جهان ماراتن مردان، ۹۹

آنا گزارش می‌دهد؛

چه فاصله‌ای تا شکسته‌شدن سد دوساعته ماراتن مردان باقی است؟

شکستن مانع دوساعته ماراتن مردان به رویایی مهم برای دوندگان این رشته تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، با ۹۹ ثانیه چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ ایمیلتان را چک کنید؟ شلیک کردن یک پیام مجازی؟ ۱۰۰ متر پیاده‌روی کنید؟

برای رکورددار کنونی جهان ماراتن مردان، ۹۹ ثانیه تمام چیزی است که بین او و دوی ماراتن زیر دوساعته (یا «زیر ۲») قرار دارد. شکستن سد دو ساعته در ماراتن مردان می‌تواند لحظه تعیین کننده‌ای باشد. اما او چقدر نزدیک است؟ واقعاً انداختن ۹۹ ثانیه چقدر سخت است؟ برای فهمیدن این موضوع، در مطالعه‌ای که داده‌های مربوط به رکورد‌های جهانی رکورد‌های ماراتن مردان و زنان از سال ۱۹۵۰ را بررسی کردیم.

مانع شکسته شده

سال ۲۰۵۴ احتمال یک ماراتن زیر ۲ ساعت به ۲۵ درصد افزایش می‌یابد. دلیل تغییر تاریخ این است که از دیدگاه آمار، ارتباط مستقیمی بین تاریخ پیش‌بینی‌شده رسیدن لحظه فرعی ۲ و احتمال وقوع آن وجود دارد. بینش کلیدی این رویکرد به تفاوت بین آنچه به طور متوسط ​​​​احتمالاً رخ می‌دهد و آنچه احتمالاً در یک تحقق واحد از آینده اتفاق می‌افتد خلاصه می‌شود.

میانگین بردمن

میانگین ضربات آزمایشی فوق‌العاده دان بردمن، اسطوره کریکت استرالیایی با ۹۹.۹۴ دوش را در نظر بگیرید. این عدد نشان دهنده میانگین بیش از ۸۰ اینینگ بردمن (شامل ۱۰ انحراف) است؛ اما چیزی که باید به خاطر بسپاریم این است که هنگام استفاده از این میانگین برای پیش‌بینی آینده، میانگین دارای تغییراتی است؛ بنابراین در واقع، ما احتمالاً باید میانگین را ۹۹.۹۴، در محدوده ۷۱.۰ تا ۱۲۸.۸ نقل کنیم.

معنی این اعداد این است که اگر برادمن ده اینینگ آزمایشی دیگر انجام می‌داد، میانگین آن ده اینینگ، با احتمال ۹۵ درصد، در محدوده ۷۱.۰ تا ۱۲۸.۸ قرار می‌گرفت که کمک کننده است اما چه می‌شود اگر کاپیتان انگلیسی که با بردمن روبه‌رو شد، نورمن یاردلی، یکی از آن بازی‌های خیالی بعدی را بازی می‌کرد. او بیشتر به این اهمیت می‌دهد که بردمن در حال حاضر چه گلی می‌تواند بزند، نه بیش از ده رویداد از این دست.

در این مرحله، یاردلی به چیزی نیاز دارد که «فاصله پیش‌بینی» نامیده می‌شود: محدوده احتمالی امتیاز یک اینینگ (نه میانگین تعداد اینینگ‌ها).پاسخ کمی تضعیف کننده است: فاصله پیش بینی برای اینینگ‌های تست بردمن از ۰ تا ۳۴۳.۵ دوش است!

چقدر قبل از اینکه سد دو ساعته ماراتن مردان را بشکنیم؟

جدول (بالا) نشان می‌دهد که زمان ماراتن مردان به ویژه در سال‌های اخیر چگونه کاهش یافته است. نکته جالب در مورد چارچوب مدلسازی این است که ما همچنین می‌توانیم سریع‌ترین زمان ماراتن مردان را نیز با احتمال ۱۰ درصد محاسبه کنیم. این پیش‌بینی در ساعت ۱:۵۸:۰۵ (۱ ساعت و ۵۸ متر و ۵ ثانیه) انجام می‌شود، پیش‌بینی‌ای که به طور قابل توجهی (در عرض هفت ثانیه) به پیش‌بینی کاملاً فیزیولوژیکی در سال ۱۹۹۱ نزدیک است.

 مهم‌تر از همه، ما همچنین می‌توانیم زمان‌های ماراتن زنان را به همین روش بررسی کنیم. به عنوان مثال، در تجزیه و تحلیل، احتمالاً سریع‌ترین زمان ماراتن زنان برابر با ۲:۰۵:۳۱ (۲ ساعت و ۵ دقیقه و ۳۱ ثانیه) است که تقریباً ده دقیقه سریع‌تر از رکورد جهانی فعلی پائولا رادکلیف (بریتانیا) در سال ۲۰۰۳ است.

چه هدفی برای زمان زیر ۲ ساعت مردان خواهد بود؟

با دانستن محدودیت‌های عملکرد مرد، می‌توانیم به سادگی فاصله زمان محدود کردن مرد (۱:۵۸:۰۵) تا زمان ۲ ساعت را محاسبه کنیم، اختلاف ۱ دقیقه و ۵۵ ثانیه.سپس می‌توانیم این تفاوت را به صورت درصدی از زمان محدود کردن مردانه بیان کنیم و ۱.۶۲ درصد را به زمان محدود کردن ماده اضافه کنیم. این رویه زمانی را به ما می‌دهد که از نظر عملکرد به همان اندازه فاصله دارد که مانع زیر ۲ از زمان مردانه است.

نتیجه؟ ۲:۰۷:۳۳ (۲ ساعت و ۷ دقیقه و ۳۳ ثانیه) که دقیقاً از زبان خارج نمی‌شود.

زیر ۱۲۰ و زیر ۱۳۰ دقیقه

یک انتخاب معقول برای تمرکز دلخواه برای عملکرد زن نخبه می‌تواند ۱۳۰ دقیقه (۲ ساعت و ۱۰ متر ۰ ثانیه) باشد. بیایید آن را «ماراتن زیر ۱۳۰ دقیقه» بنامیم. (به یاد داشته باشید، مانع زیر ۲ – یا زیر ۱۲۰ دقیقه – خود کاملاً دلخواه است.) که ما را به مشاهده مهم دیگری می‌رساند.

رکورد جهانی شگفت‌انگیز ۲:۱۵:۲۵ (۲ ساعت و ۱۵ دقیقه و ۲۵ ثانیه) پائولا رادکلیف در یک روز آفتابی در لندن در آوریل ۲۰۰۳ به ثبت رسید و تقریباً ۱۶ سال بعد اینجا هستیم و زمان هنوز پابرجاست.

چقدر قبل از اینکه سد دو ساعته ماراتن مردان را بشکنیم؟

چقدر قبل از اینکه سد دو ساعته ماراتن مردان را بشکنیم؟

برای زمینه، رکورد جهانی مرد در مدت مشابه هفت بار بهبود یافته است. پس کجایند همه ماراتن‌های زن رکورددار جهان؟ جواب کاملی برای این سوال نیست، اما یک مطالعه جذاب در سال ۲۰۱۴ در مورد ویژگی‌های بهترین دونده‌های ماراتن زن و مرد در دوران اخیر، سرنخ مهمی را به ما می‌دهد. در حالی که برای دوندگان مرد، دوندگان آفریقایی بهتر از بهترین همتایان غیرآفریقایی خود به میزان حدود ۲.۵ درصد، برای دوندگان ماراتن زن، در حال حاضر هیچ تفاوتی بین دوندگان آفریقایی و بهترین‌های بقیه قاره وجود ندارد. احتمالاً گروهی از دوندگان ماراتن زن آفریقایی رکورددار جهان هستند که در جایی از این سیاره زندگی می‌کنند، اما هنوز هیچ‌کس نمی‌داند آنها چه کسانی هستند. 

منبع:+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn