تاریخ انتشار : دوشنبه 18 تیر 1403 - 15:18
25 بازدید
کد خبر : 234092

وزیر ورزش خطاب به مدیران باشگاه ها: اسیر هیاهوی نقل و انتقالات و ارقام بازیکنان نشوید

وزیر ورزش خطاب به مدیران باشگاه ها: اسیر هیاهوی نقل و انتقالات و ارقام بازیکنان نشوید

فوتبال ما در بحث جذب بازیکن و مربی اسیر دلال بازی است وزیر ورزش و جوانان در دیدار با مدیران باشگاه‌های لیگ برتری گفت: بهتر است در فصل نقل و انتقالات اسیر هیاهوی نقل و انتقالات و ارقام بازیکنان نشوید. کیومرث هاشمی در حاشیه دیدار سالانه با مدیران باشگاه های لیگ فوتبال کشور اظهار کرد:

فوتبال ما در بحث جذب بازیکن و مربی اسیر دلال بازی است

وزیر ورزش خطاب به مدیران باشگاه ها: اسیر هیاهوی نقل و انتقالات و ارقام بازیکنان نشوید

وزیر ورزش و جوانان در دیدار با مدیران باشگاه‌های لیگ برتری گفت: بهتر است در فصل نقل و انتقالات اسیر هیاهوی نقل و انتقالات و ارقام بازیکنان نشوید.

کیومرث هاشمی در حاشیه دیدار سالانه با مدیران باشگاه های لیگ فوتبال کشور اظهار کرد: از فدراسیون فوتبال و همکاران تقدیر می کنم که چنین نشستی را برگزار کردند. امیدوارم برگزاری چنین نشست هایی باعث شود لیگ برتر سال جاری یک لیگ پویا و بهتر از سال گذشته باشد.

وی افزود: فصل گذشته فصل خوبی بود که رقابت ها بسیار تنگاتنگ برگزار شد و تماشاگران و هواداران فوتبال در ورزشگاه ها و پای تلویزیون رقابت های جذابی را شاهد بودند. البته لیگ ما نیاز به تقویت بیشتری نیاز دارد. از گزارش آقای زارع در این نشست تشکر می کنم و توصیه می کنم این گزارش را به رسانه ملی بدهند که مردم بدانند فوتبال ما در گذشته کجا بوده و امروز با کمک خود باشگاه ها و عوامل دیگر در چه وضعیتی قرار دارد. توصیه می کنم نشست با رسانه ها به صورت تخصصی در این مورد برگزار شود و هم در رسانه ملی و برنامه فوتبال برتر که پر بیننده است این برنامه ها به اطلاع مردم رسانده شود.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: ورزش حرفه ای ۳ ضلع دارد، یکی ضلع ورزشکار است، خود رویداد ضلع دیگر و باشگاه ها هم ضلعی دیگر هستند. در رشته تنیس یا گلف اگر باشگاه نداشته باشد دو ضلع دیگر یعنی ورزشکار و رویداد خدشه ای به آن وارد نمی شود اما در فوتبال اگر باشگاه را بگیرید عملا اضلاع دیگر نقشی نمی توانند داشته باشند. بنابراین در فوتبال حرفه ای امروز باشگاه رکن اصلی است.

هاشمی تاکید کرد: اقدامات ای اف سی و فیفا همه به فعالیت خود باشگاه ها بر می گردد، فدراسیون هم نقش ناظر را دارد. خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته فوتبال ما در حال بلوغ است. به خصوص در بخش استاندارد سازی نیاز به حمایت دارد. همین حالا ورزشگاه های ما تقریبا صد در صد دولتی است ولی این خوب نیست. باید کاری کنیم که دولت خودش را از باشگاه هداری دور کند چون اصل باشگاهداری در اختیار بخش خصوصی است.همان اول که مسئولیت گرفتم گفتم کار ما باشگاهداری نیست، حتی برخی دوستانم گفتند که چرا این حرف را زدم چون قابل اجرا نیست. روح شهید رئیسی شاد باشد که پای کار ایستاد که باشگاه ها خصوصی شوند. رسالت وزارت ورزش چیز دیگری است و باید خدمتگذار جامعه ورزش باشم نه اینکه تمام وقتم را صرف دو باشگاه کنم که اتفاقا حق آنها خیلی بیشتر است.

وی یادآور شد: به طور مثال الان خیبر خرم آباد که وارد لیگ برتری شده نیاز به استادیوم دارد که با استاندار آنجا صحبت کردم و که تمام کمال ورزشگاه را در اختیار شما قرار می دهیم. این وظیفه دولت است. در نوشهر نیز حس کردم که نیاز به ورزشگاه دارند که اعلام کردم طبق قانون استادویم را در اختیار شما می گذاریم. در فوتبال مل علاوه بر اینکه مردم پول هم می دهند ولی تماشاگر جایی ندارد. دستور دادم که برای در اختیار قرار دادن استادیوم ها به باشگاه ها اصلا سخت گیری نکنند. به مهدی تاج گفتم اگر نیاز به ورزشگاه آزادی دارید آن را در اختیار شما قرار می دهم. روزی که به وزارت آمدم ورزشگاه آزادی حتی یک متر چمن ذخیره نداشت. آن زمان به خاطر اتفاقات کمبود آب استادیوم کلی مشکل داشت ولی الان وضعیت به شکلی است که اگر یک ذره چمن مشکل داشته باشد بلافاصله آن را تغییر می دهند. من هر سه هفته یک بار مثل یک فرزند از استادیوم آزادی بازدید می کنم. درست است استقلال و پرسپولیس خصوصی شده اند ولی سرمایه اجتماعی ما هستند. تنها ورزشگاهی که می تواند در اختیار دو باشگاه باشد همین استادیوم است به همین دلیل ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آن در نظر گرفته شده است. برای VAR هم با برنامه ریزی فدراسیون، لیگ فصل پیش رو با این سیستم برگزار می شود.

وزیر ورزش گفت: مسئول تامین استادیوم ها خود باشگاه ها هستند ولی با شرایط کشور دولت باید کمک های بیشتری انجام بدهد. به جز قائمشهر و انزلی که دو شهر فوتبالی ما هستند و تیم های لیگ برتری آن دو شهر فاقد استادیوم استاندارد هستند در بقیه مراکز استان ها خوشبختانه از نظر ورزشگاه مشکلی نداریم. البته باید کمک کنیم آن دو شهر هم از ورزشگاه خوب بهره مند شوند.

هاشمی خطاب به مدیران باشگاه ها گفت: تلاش من این است که هر سه ماه یک بار نشستی با شما داشته باشیم که مسائل آن به توسعه فوتبال کشور کمک کند. اگر حال باشگاه های ما خوب باشد حال فوتبال ملی ما هم خوب خواهد بود. اولین جلسه را اوایل سال با مدیران لیگ برتری برگزار کردیم. اگر لازم باشد با مدیران لیگ آزادگان هم نشست خواهیم داشت. با توجه به اینکه فصل نقل و انتقالات هستیم خواهش می کنم اسیر هیاهوی بیرونی نشوید. فوتبال ما در جذب بازیکن و مربی گرفتار دلال بازی و این مسائل است. ما بازیکنان و مربیان خوبی داریم و سعی کنید به دور از هیاهو دنبال بازیکنانی باشید که ارقام آنها غیر واقعی و کاذب نباشد. باشگاه های ما در گذشته خیلی ضرر کردند و دقت در این موضوع می تواند باشگاه ها ما را نجات بدهد.

وی تاکید کرد: اگر نگاه ما حرفه ای تر باشد ارقام معقول تر خواهد شد. در بحث فوتسال هم باید این شرایط رعایت شود. امیدوارم تیم های لیگ برتری روی بحث بانوان که الزام هم شده برنامه ریزی مناسبی داشته باشند. در بحث فساد در فوتبال مباحث مختلفی مطرح می شود اما کوچیکترین فساد در ورزش و به خصوص فوتبال اصلا قابل قبول نیست. فدراسیون باید کاری کند که حداقل فسادی هم وجود نداشته باشد و زحمات اهالی فن با یک عده معلوم الحال زیر سوال نرود. فدراسیون تلاش کند تخلفات به حداقل برسد و دیگر اصلا شاهد آن نباشیم. در بحث فیر پلی مالی این تبدیل به یک قانوان در کشور شده و برای اولین بار به مجمع یک فدراسیون احترام گذاشته شده است. ورزش حرفه ای  مثل فوتبال، والیبال و بسکتبال نیازمند آئین نامه است که باید به زودی آماده شود. همین سقف قرارداد که از سال گذشته اجرا شد و مورد اعتراض برخی باشگاه ها قرار گرفت، یک قانون است. ۶ کشوری که فیر پلی مالی دارند کشورهای موفقی هستند و ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم. 

وزیر ورزش تاکید کرد: ۸ روز است که این بحث ابلاغ شده و ما سه ماه وقت داریم که در مجمع فدراسیون آن را به تصویب برسانیم که اگر این اتفاق رخ بدهد دیگر حتی به نهادهای مختلف کشور نیازی نیست که به آن ورود کند. باشگاه ها و فدراسیون به مباحث فرهنگی توجه کنند و از افراد خوش فکر و خوش سلیقه استفاده کنند. فعال کردن کانون هواداری به معنای واقعی دغدغه ما است که این به گسترش فوتبال کمک خواهد کرد.

هاشمی تصریح کرد: فرض کنید معیارهای B و C  ای اف سی هم الزامی است و ما هم تلاش می کنیم بیش از گذشته به فوتبال اهمیت داشته باشد. اگر مدیران باشگاه ها نیاز داشته باشند جلسه ای برگزار کنند ما این کار را می پذیریم. همین باشگاه تراکتور در تبریز آورده اجتماعی دارد و ما وظیفه داریم که اگر در بحث کلان کمکی از وزارت ورزش بر یم اید حتما به آن ورود کنم.

منبع:+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn