تاریخ انتشار : جمعه 29 تیر 1403 - 7:30
51 بازدید
کد خبر : 246991

ترکش‌های آزادسازی واردات خودرو به بازار ارز/ قیمت یورو به کانال جدید رسید؛‌ قیمت سکه همچنان در سرازیری

ترکش‌های آزادسازی واردات خودرو به بازار ارز/ قیمت یورو به کانال جدید رسید؛‌ قیمت سکه همچنان در سرازیری

عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا و ارز در آخرین روز کاری هفته شاهد روند نزولی قیمت طلا و سکه و همچنین نوسان قیمت دلار در محدوده رنج بود؛ روندی که به عقیده معامله گران ناشی از گارد نزولی بازار ارز در طی روزهای اخیر است. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، معامله‌گران


عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا و ارز در آخرین روز کاری هفته شاهد روند نزولی قیمت طلا و سکه و همچنین نوسان قیمت دلار در محدوده رنج بود؛ روندی که به عقیده معامله گران ناشی از گارد نزولی بازار ارز در طی روزهای اخیر است. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، معامله‌گران فنی معتقدند قیمت دلار هرات تا زمانی که زیر ۵۷ هزار و ۷۰۰ تومان باشد گارد بازار نزولی خواهد ماند.

قیمت دلار معاملات امروز را با گپ مثبت ۳۵۰ تومانی آغاز کرد و ۵۷ هزار و ۴۰۰ تومان نرخ گذاری شد اما در نیمه دوم معاملات به مسیر نزولی بازگشت و در ۵۷ هزار و ۱۰۰ تومان به کار خود پایان داد. همچنین امروز درهم امارات که با ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان بازگشایی کرده بود؛ در پایان فعالیت بازار در محدوده رنج باقی ماند و با همین قیمت معاملات را به سرانجام رساند.

ترکش‌های آزادسازی واردات خودرو به بازار ارز

آزادسازی واردات خودرو و چگونگی انجام آن، امروز هم در کانون توجه معامله گران بازار ارز قرار داشت و نکته جالب توجه، به راه افتادن سیل فروش رتبه واردات خودرو بود. با اعلام خبر آزادسازی واردات خودروهای کارکرده،‌ عده بسیاری زیادی به سراغ فروش رتبه واردات خودروی خود رفته‌اند و در این میان قیمت هایی بسیار عجیبی به چشم می‌خورد. موضوعی که به عقیده فعالان بازار می تواند منجر به افزایش قیمت دلار و هجوم سرمایه گذاران به بازار خودرو شود.

بیت کوین در کانون توجه قرار گرفت

سخنان جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و همچنین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره بیت کوین هم از جمله نکات جالب توجه در بازار امروز بود. پاول از بیت کوین به عنوان یک طبقه دارایی با قدرت ماندگار یاد کرد و پوتین هم خواستار توقف استخراج این رمزارز شد. رئیس جمهور روسیه تاکید کرد تداوم روند استخراج بیت کوین در روسیه منجر به قطع سریالی برق خواهد شد.

همچنین امروز در بازار ارز تهران برخی از کانال های تلگرامی از قرار گرفتن قیمت دلار در محدوده قیمتی زمستان ۱۴۰۱ خبر دادند.

عقب نشینی قیمت سکه در بازار

بازار طلا و سکه هم امروز شاهد شیب نزولی قیمت ها نسبت به روز گذشته است؛ روندی که در پی عقب نشینی قیمت اونس طلا در بازار جهانی اتفاق افتاد. ارزش هر اونس طلا امروز در بازار پایین آمد و به حدود ۲۴۶۴ دلار رسید. به عقیده تحلیلگران فنی اونس طلا در مرز مهمی قرار دارد که اگر بتواند بالای آن تثبیت دهد احتمال صعود تا بازه ۲۴۷۰ دلار تا ۲۴۷۳ دلار را دارد و اگر در زیر این مرز قرار بگیرد؛ تا محدوده ۲۴۵۳ تا ۲۴۵۷ دلار کاهش قیمت خواهد داشت.

امروز ارزش طلای آبشده در جریان معاملات بازار نسبت به روز گذشته نوسان محدودی را ثبت کرد و حدود ۱۴ هزار و ۷۲۰ تومان قیمت گذاری شد. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار هم سه میلیون و ۳۹۲ هزار و ۴۰۰ تومان خرید و فروش شد.

قیمت سکه امامی هم امروز در بازار با تجربه افت ارزش ۲۰۰ هزار تومانی، به ۴۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید. این فلز گرانبهای داخلی در سایت اتحادیه طلا و جواهر هم ۴۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان قیمت خورد.

مهم ترین خبر امروز بازار طلا و سکه، اعلام زمان برگزاری حراج جدید مرکز مبادله طلا و ارز ایران بود. طبق خبر اعلام شده، سی و هشتمین جلسه حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران، روز  یکشنبه ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

متقاضیان خرید شمش طلای مرکز مبادله ایران می توانند با واریز مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال(۳۵۰ میلیون تومان) به عنوان وجه الضمان به ازای هر قطعه شمش طلا تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۳۰ تیرماه، در سی و هشتمین حراج این مرکز شرکت کنند.

آخرین قیمت دلار در بازار رسمی

بازار رسمی اما در آخرین روز کاری هفته مسیری متفاوت با بازار غیررسمی را در پیش گرفت و قیمت دلار مبادله ای بالا رفت. براساس اعلام مرکز مبادله ایران هر دلار امروز ۴۶۸۱۶ تومان قیمت گذاری شد و حواله دلار هم ۴۳۷۱۳ تومان خرید و فروش شد. همچنین یورو مبادله ای که به کانال ۵۱ هزار تومان وارد شد و‌ امروز ۵۱۱۷۰ تومان قیمت خورد و ارزش حواله یورو هم به ۴۷۷۸۱ تومان رسید. درهم امارات هم در مرکز مبادله ۱۲۷۴۷ تومان ارزش گذاری شد و ۱۱۹۰۲ تومان قیمت خورد.

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn