تاریخ انتشار : دوشنبه 22 مرداد 1403 - 0:14
70 بازدید
کد خبر : 272999

ثبتنام دریافت لوازم حانگی برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

ثبتنام دریافت لوازم حانگی برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

نوراله مدبری گفت:  اعتبارات تخصیصی کمیته امداد نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته و از لحاظ حجم کار نیز  میزان افزایش حداقل ۳۰ درصد است. معاون اداری مالی کمیته امداد کشور تصریح کرد: سال گذشته این نهاد توانست بیش از ۹۰ درصد اعتبارات را تا پایان سال جذب کند. مدیری با اشاره به

نوراله مدبری گفت:  اعتبارات تخصیصی کمیته امداد نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته و از لحاظ حجم کار نیز  میزان افزایش حداقل ۳۰ درصد است.

معاون اداری مالی کمیته امداد کشور تصریح کرد: سال گذشته این نهاد توانست بیش از ۹۰ درصد اعتبارات را تا پایان سال جذب کند.

مدیری با اشاره به برنامه اشتغال و توانمندسازی مددجویان کمیته امداد، افزود: بر اساس آمارهای کشوری، سال گذشته حدود نیمی از اشتغال ایجاد شده در کشور توسط کمیته امداد انجام گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، به گفته معاون اداری مالی کمیته امداد کشور توزیع یک میلیون و ۲۰۰ هزار قلم کالای خانگی ضروری و ساخت بیش از ۳۳ هزار واحد مسکونی برای نیازمندان از دیگر خدمات کمیته امداد در سال گذشته بوده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان گفت: در سال جاری ۱۱ میلیارد ریال تسهیلات برای کمک به ایجاد اشتغال نیازمندان و مددجویان زیرپوشش این نهاد در استان اختصاص داده شده است.

فرشید جهان بین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با این میزان تسهیلات حدود هشت هزار فرصت شغلی در بخش‌های مختلف برای نیازمندان و مددجویان جویای کار زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فراهم می شود.

وی با بیان اینکه از اول امسال تا پایان تیر، ۷۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام (ره)استان پرداخت شده است، افزود: با این مبلغ تسهیلات، برای ۷۲۸ نفر از مددجویان شغل ایجاد شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان اضافه کرد: ۲۵۲ نفر از این مددجویان روستایی و ۴۷۶ نفر شهری بوده‌اند، ضمن اینکه ۳۱۰ نفر از آنان زن و ۴۱۸ نفر نیز مددجویان مرد هستند.

وی یادآور شد: تسهیلات اشتغالزایی در زمینه مشاغل کشاورزی، فرش و گلیم، صنعت، صنایع دستی، زنبورداری، دامپروری، خدمات، حمل و نقل و پرورش طیور پرداخت شده است.

مجید الهی راد گفت: برای امسال برنامه ریزی شده تا با تسهیلاتی که ارائه می‌شود برای ۴ هزارو ۵۷۲ نفر اشتغال ایجاد شود.

وی با بیان اینکه پارسال ۹۲ درصد از تسهیلات تبصره ۱۸ در استان جذب شد، افزود: طی امسال به کارفرما‌ها تسهیلات کارفرمایی برای بکار گیری مددجویان اعطا می‌شود و از این طریق نیز قرار است ۲۰۰ نفر خودکفا شوند.

مدیر کل کمیته امداد استان در ادامه گفت: زنان مددجوی سرپرست خانوار که مشکل ضامن برای دریافت تسهیلات دارند به صندوق تضمین اشتغال معرفی می‌شوند تا بتوانند تسهیلات مورد نظر را دریافت کنند که برای این صندوق ۱۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان اعتبار گذاشته شده است.

الهی راد از ایجاد و راه اندازی ۷۰۰ نیروگاه خورشیدی تا پایان سال جاری خبر داد و بیان کرد: ساخت ۴۰۰ نیروگاه هم اکنون در دست اجرا است و احداث ۳۰۰ نیروگاه دیگر نیز به زودی آغاز می‌شود که تا پایان امسال ۷۰۰ نیروگاه وارد مدار می‌شود.

به گفته وی همچنین بیش از شش هزار مسکن با همکاری سایر نهاد‌ها همچون بنیاد مسکن در حال ساخت است.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت:یک هزار و ۵۰۰ نفر از مددجویان کمیته امداد اصفهان به همت یک گروه جهادی خدمات پزشکی رایگان دریافت کردند.

کریم زارع در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: گروه جهادی الکفیل با ارائه خدمات دندانپزشکی، بینایی سنجی، ویزیت تخصصی و داروی رایگان از ساعت ۸ صبح تا ۶ عصر روزهای ۱۵ تا ۱۹ مردادماه به مددجویان کمیته امداد خدمت رسانی کردند.

وی با اشاره به تجهیزات تخصصی این گروه جهادی، ادامه داد: گروه جهادی الکفیل با دارا بودن ۱۰۰ یونیت دندانپزشکی، روزانه بین ۳۰۰ تا ۳۲۰ مددجوی نیازمند را ویزیت و خدماتی از جمله کشیدن، ترمیم، عصب کشی به ایشان ارائه کردند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان به ویزیت تخصصی و ارائه داروی رایگان، همچنین خدمات چشم پزشکی توسط این تیم اشاره داشت و افزود: در پایان پنج روز کاری بیش از هزار مددجوی تحت حمایت از خدمات بینایی سنجی و دریافت فریم عینک رایگان طبی نیز بهره مند شدند.

وی با اشاره به اینکه قبل از حضور این گروه جهادی، مددجویان تحت حمایت براساس نیازشان غربالگری شده و در طول استقرار این تیم پزشکی از خدمات بهره شدند، گفت: طی این مدت، مددجویان ۱۱ شهرستان با همکاری سایر ارگان‌ها برای درمان به ورزشگاه شهید موحدی دانشگاه علوم پزشکی اعزام شدند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار مهم

advanced-floating-content-close-btn