تاریخ انتشار : جمعه 30 شهریور 1403 - 2:18
16 بازدید
کد خبر : 319652

اسرائیل و بحران استفاده از معدود برگ‌های برنده

اسرائیل و بحران استفاده از معدود برگ‌های برنده

حمله پیش‌دستانه روشی تکراری در جنگ‌هایی است که رژیم صهیونیستی علیه محور مقاومت دارد و انفجار پیجر‌ها را باید اقدامی نه از سر برتری که از روی اجبار تلقی کرد. به گزارش خبرگزاری آنا– عماد نجار: پس از قضیه انفجار پیجر‌های لبنانی و به شهادت رسیدن چند تن از رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان، یک نکته

حمله پیش‌دستانه روشی تکراری در جنگ‌هایی است که رژیم صهیونیستی علیه محور مقاومت دارد و انفجار پیجر‌ها را باید اقدامی نه از سر برتری که از روی اجبار تلقی کرد.

به گزارش خبرگزاری آنا– عماد نجار: پس از قضیه انفجار پیجر‌های لبنانی و به شهادت رسیدن چند تن از رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان، یک نکته به‌وضوح قابل‌فهم است که سیستم و دستگاه جنگی اسرائیل در یک تنگنای شدید دچار استیصال شده و دائماً از یک روش برای مقابله با جبهه‌های اطراف خود استفاده می‌کند و آن‌هم روش جنگ پیشگیرانه است.

روشی که در آن حتی راه فراری وجود ندارد و تنها می‌توان زمان خرید و گاهی اوقات از میزان و حجم حملات طرف مقابل اندکی کاست. زمانی که متوجه می‌شوید که جبهه مقابل قصد انجام یک اقدام بزرگ را دارد برای به تعویق انداختن یا از بین بردن بخشی از نیرو‌های طرف مقابل از این استراتژی استفاده می‌شود.

در باب تحلیل درباره دلیل اقدام به هک و انفجار پیجر‌های نیرو‌های مقاومت حزب‌الله لبنان نیز باید شرایط اسرائیل را در واقعیت مطالعه کرد

برای درک بهتر از دلایل انجام این عملیات توسط صهیونیست‌ها که از آن می‌توان به‌عنوان آخرین برگ‌های اسرائیل نام برد، شرایط رژیم را در عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی و جبهه‌های متعدد جنگی موردبررسی قرار می‌دهیم.

بحران‌های اقتصادی ناشی از جنگ در اسرائیل فشار زیادی بر کابینه و جامعه صهیونیستی آورده و این تنگنا منجر به بسته شدن چند وزارت‌خانه در رژیم شده و بنا به اعلام مقامات صهیونیست، دلیل این اقدام بروز مشکلات عدیده در تأمین بودجه‌های مختلف این وزارت‌خانه‌ها بوده است.

از سوی دیگر، رقابت‌ها و فشار‌های احزاب صهیونیستی به نتانیاهو در مسائل مختلف ازجمله ناکارآمدی وی در کنترل وضعیت عمومی، بحران‌های اجتماعی، معیشت جامعه صهیونیستی، بحث امنیت، بحران اطلاعاتی، تصمیمات غلط در روابط بین‌الملل و حتی خطا‌های پی‌درپی در مورد بروز و ادامه جنگ‌های متعدد در جبهه‌های مختلف باعث شده تا نتانیاهو و کابینه ناهماهنگش به‌نوعی در گوشه رینگی افتاده باشد که مشت‌های بی‌شمار به سمتشان پرتاب می‌شود.

در باب تحلیل درباره دلیل اقدام به هک و انفجار پیجر‌های نیرو‌های مقاومت حزب‌الله لبنان نیز باید شرایط اسرائیل را در واقعیت مطالعه کرد.

اسرائیل در شرایطی قرار دارد که نزدیک به یک سال است در برابر مقاومت غزه نتوانسته اقدامی جدی و تأثیرگذار از خود بروز دهد و تنها دستاورد صهیونیست‌ها کشتار زنان و کودکان و غیرنظامی‌ها است که همین اقدام موجبات نفرت جهانی از این رژیم جنایتکار را افزایش داده و درواقع به کابوسی وحشتناک تبدیل‌شده که خواب را از چشمان صهیونیست‌ها ربوده است.

از سوی دیگر، پس از جبهه غزه، جبهه شمالی با قدرت بالا وارد شد و عرصه را برای اسرائیل به نحوی تنگ کرد که حتی شهرک‌نشینان مناطق شمالی سرزمین‌های اشغالی اعلام کردند که دیگر حاضر نیستند به خانه‌های خود در بخش‌های شمالی بازگردند. دومین جبهه مهم همان حزب‌الله لبنان است که با توان بازدارندگی بالا طی زمان علاوه بر مناطق نظامی مهم به مراکز اطلاعاتی و سیستم‌های جاسوسی اسرائیل نیز صدمات جبران‌ناپذیری وارد کرده است.

در این میان، ناگهان از دل سرزمین فلسطین و در کرانه باختری جبهه جدیدی فعالیت خود را جدی می‌کند و وارد نبرد با دشمن اشغالگر می‌شود و به‌طور باورنکردنی معضلی جدی در حیات خلوت صهیونیست‌ها پدیدار می‌شود.  جبهه سومی که با اقدماتی اندک ولی تأثیرگذاری بسیار باعث برهم خوردن نظم عمومی و فشار افکار عمومی یا همان جامعه صهیونیستی به مقامات اسرائیلی شد.

این اقدام رو کردن یکی از معدود برگ‌های برنده اسرائیل در مقابله با محور مقاومت است که به‌ناچار از آن استفاده کرد

اما نباید از اقدام مردم غیور یمن در حمله به کشتی‌هایی که به هر نحوی با رژیم صهیونیستی ارتباط داشته باشد، غافل شد. زیرا هدف قرار دادن کشتی مربوط به اسرائیل تأثیر مستقیم بر اقتصاد و تجارت و حتی ارسال تجهیزات نظامی به اسرائیل دارد. درنتیجه ناامنی دریای سرخ برای کشتی‌های صهیونیستی هم‌اندازه با حملات مستقیم نظامی به رژیم صهیونیستی مؤثر است.

اما رزمندگان انصارالله تنها به این اقدام بسنده نکردند و سرزمین‌های اشغالی را از چشیدن طعم تند و داغ موشک‌های یمنی محروم نگذاشتند و در دفعات متعدد مناطق مهمی را در اسرائیل با موشک‌های مناسب هدف قرار دادند که در آخرین بار نوعی بسیار پیشرفته و قدرتمند را روانه تل‌آویو کردند که باعث ایجاد هزینه‌های تخریبی بالا و تلفات شدید شد.

در گام دیگر نیز نیرو‌های زمینی یمن وارد مناطق جنوبی سوریه شدند و باهدف اقدام برای آزادسازی جولان اشغالی از دست اشغالگران صهیونیست در انتظار و زمینه‌سازی عملیات‌های نفوذی و مناسب هستند.

در کنار موارد فوق نباید از هراس دیوانه‌کننده و آشفته‌ساز صهیونیست‌ها از پاسخ جمهوری اسلامی ایران برای خونخواهی شهادت اسماعیل هنیه گذشت، زیرا تمام اسرائیل می‌داند که این پاسخ قطعاً داده خواهد شد و بسیار محکم خواهد بود و حتی می‌دانند که ممکن است یک مرحله‌ای نباشد. 

هراسی که جامعه صهیونیستی را فراگرفته بسیار دردناک‌تر و مهلک‌تر از خود عملیات پاسخ است، زیرا نتایج این آشفتگی را مکرراً در سطح اسرائیل مشاهده شده است.

حال با در نظر گرفتن این شرایط که به‌طور بسیار اجمالی به آن پرداخته شد بهتر می‌توان دلیل انجام اقدام به انفجار پیجر‌های لبنانی را بررسی کرد و دانست که این اقدام رو کردن یکی از معدود برگ‌های برنده اسرائیل در مقابله با محور مقاومت است که به‌ناچار از آن استفاده کرد.

اقدامی که تاکنون هیچ‌گاه هیچ‌یک از اعضای محور مقاومت انجام نداده‌اند، زیرا شرایطی برای هیچ‌کدام از حلقه‌های زنجیره مقاومت پیش نیامده تا وادار به استفاده از برگ‌های خاص شود. مقاومت در همه عرصه‌ها بااقتدار در بازدارندگی و حتی پاسخ برخورد کرده و همین موضوع باعث هراسی دائمی از مقاومت برای دشمنان شده است.

نکته پایانی نیز پاسخ به سؤال تکراری است که در مورد واکنش حزب‌الله مطرح می‌شود.

قطعاً حزب‌الله به این جنایت پاسخ خواهد داد و انتقام خون شهیدان این اقدام رذیلانه به‌طور جداگانه گرفته خواهد شد و امری بدیهی است.

اما لازم به تذکر است که گاهی اوقات مقاومت انتقام برخی اقدامات دشمنان خود را بدون اخطار گرفته و یا در زمان دیگری اعلام کرده که در فلان تاریخ، فلان عملیات انجام‌شده و فلان شخص یا اشخاص هدف قرار گرفتند و این عملیات در پاسخ به فلان جنایت بوده است.

 

منبع:+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn