تاریخ انتشار : جمعه 30 شهریور 1403 - 10:27
6 بازدید
کد خبر : 319912

واکنش نماینده ویژه «پزشکیان» به توهین نماینده طالبان

واکنش نماینده ویژه «پزشکیان» به توهین نماینده طالبان

حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رییس جمهور در امور افغانستان در واکنش به به توهین نماینده طالبان به سرود ملی جمهوری اسلامی ایران در همایش بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران در توییتی نوشت: «عدم احترام به اصول دیپلماتیک با بهانه ممنوعیت نواختن موسیقی از مبادی شریعت معنا و مصداقی ندارد، چه اگر این بود استماع

حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رییس جمهور در امور افغانستان در واکنش به به توهین نماینده طالبان به سرود ملی جمهوری اسلامی ایران در همایش بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران در توییتی نوشت: «عدم احترام به اصول دیپلماتیک با بهانه ممنوعیت نواختن موسیقی از مبادی شریعت معنا و مصداقی ندارد، چه اگر این بود استماع را نیز شامل می گردید.»

نماینده طالبان در سی‌وهشتمین همایش بین‌المللی وحدت اسلامی که روز پنج‌شنبه ۲۹ شهریور با حضور رئیس جمهور در تهران برگزار شد برای احترام به سرود ملی ایران از جای خود برنخاست.

‏یک روز پیشتر اتفاقی مشابه از سوی دیپلمات‌های طالبان در مراسمی در پاکستان، منجر به اعتراض مقامات پاکستان به افغانستان شده بود. این اعتراض به دیپلمات‌های طالبان بود که هنگام پخش سرود ملی پاکستان در یک مراسم، به‌پا نخاستند.

‏کنسولگری طالبان در پیشاور از این اقدام دفاع کرد . در بیانیه رسمی کنسولگری آمده که «هیچ قصدی برای بی‌احترامی وجود نداشته و سرکنسول به خاطر موسیقی سرود به پا نایستاده است».

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn