تاریخ انتشار : جمعه 30 شهریور 1403 - 10:48
10 بازدید
کد خبر : 319927

گنج زاده: برگزاری سمینار در مهد کاراته دنیا افتخار بود

گنج زاده: برگزاری سمینار در مهد کاراته دنیا افتخار بود

جامعه ورزشی آفتاب نو: سجاد گنج‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره برگزاری سمینارهای خود در شرق آسیا اظهار داشت: در کاراته برگزاری سمینار توسط قهرمانان در کشورهای مختلف مرسوم است و در این سمینارها سعی می‌کنند تجربیات خود را انتقال دهند. من هم یکی از ورزشکارانی هستم که بارها برای برگزاری سمینارهای

جامعه ورزشی آفتاب نو:

سجاد گنج‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره برگزاری سمینارهای خود در شرق آسیا اظهار داشت: در کاراته برگزاری سمینار توسط قهرمانان در کشورهای مختلف مرسوم است و در این سمینارها سعی می‌کنند تجربیات خود را انتقال دهند. من هم یکی از ورزشکارانی هستم که بارها برای برگزاری سمینارهای مختلف دعوت شدم و درس دادم. سمینارهای اخیر نیز با دعوت اتحادیه کاراته آسیا صورت گرفت تا در کشور چین دو جلسه تمرین و آموزش بدهم. بعد از چین نیز به هنک‌کنگ رفتم و سه جلسه در این کشور آموزش دادم. 

وی راجع به برگزاری سمینار در ژاپن مهد کاراته دنیا گفت: بعد از هنگ‌کنگ به ژاپن مهد کاراته دنیا رفتم. کاراته از شهر اوکیناوا ژاپن به دنیا صادر شده است و برای خودم  برگزاری سمینار در این کشور باعث افتخار بود و سعی کردم از تک تک لحظات حضور در ژاپن لذت بردم و واقعاً برای من به‌عنوان یک ایرانی افتخار بود که در شهرهای مختلف ژاپن سیمنار برگزار و تدریس کردم.

 

قهرمان کاراته المپیک توکیو در پاسخ به این سؤال که به نظر می‌رسد برگزاری سمینار در ژاپن تجربه خوبی برای او نیز بوده است، گفت: واقعاً حس خوبی بود و کاراته‌کاهای حاضر همه نسبت به من شناخت داشتند. فکر می‌کنم بیش از دو هزار امضا در چین، هنگ‌کنگ و ژاپن زدم و با افتخار زیر همه امضاهایم اسم کشور عزیزم ایران را می‌نوشتم. در تمرینات نیز سعی کردم از تجربیاتم، تکنیک‌های فنی و بخشی از ریزه‌‌کاری‌های تکنیک‌های مخصوص خود را آموزش بدهم.

گنج‌زاده خاطرنشان کرد: امسال سمینارهای مختلفی در اروپا داشتم، اما سمینار در کشور ژاپن ویژگی‌های خاص خود را داشت. واقعاً ورزشکاران ژاپنی خاص بودند و سعی می‌کردند با دقت گوش کنند و چیزی که می‌خواستم را به نحو احسن اجرا می‌کردند. سمینار در ژاپن جزو معدود سمینارهایی بود تقریباً سطح کیفی ورزشکارن قابل قبول بود و به شدت ورزشکاران با انگیزه زیادی حضور داشت. پیش از من نیز مربیان و ورزشکاران دیگری از کشورهای مختلف  برای آموزش به ژاپن رفته بودند و طبق گفته مربی که من را دعوت کرده بود، استقبال از این سمینار یک رکورد برای آنها بود. بین ۸۰۰ تا ۸۵۰ از این سمینار استقبال کرده بودند که به گفته این مربی یک رکورد بود.

وی در پاسخ به این پرسش که استقبال از سمیناری که سال گذشته او، پورشیب و عسگری برای اولین بار در ایران برگزار کردند، چگونه بود، گفت: فکر می‌کنم هنوز برگزاری سمینارها در کشور ما گُنگ است، چون سمیناری که ما در ورزشگاه آزادی ایران برگزار کردیم با شرایط خوب و هزینه ناچیز بود. انتظار ما این بود که با توجه به اینکه برای اولین بار چنین اتفاقی در ایران می‌افتاد، استقبال خیلی بالا باشد، اما حدود ۸۰ نفر شرکت کردند. به نظر می‌رسد باید مربیان نیز ورزشکاران خود را برای حضور در سمیناری که با حضور چند نفر از قهرمانان جهان کاراته خودمان برگزار می‌شد، تشویق می‌کردند، چرا که حضور در این سمینار برای تجربه ورزشکاران جوان بسیار خوب بود و بهترین فرصت برای آنها بود تا از تجربه قهرمانان استفاده کنند.

/

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn