تاریخ انتشار : جمعه 30 شهریور 1403 - 11:41
7 بازدید
کد خبر : 319969

میم‌کوین‌ها را فراموش کنید | فرهیختگان آنلاین

میم‌کوین‌ها را فراموش کنید | فرهیختگان آنلاین

هومن جعفری، مترجم: جنون رشد یک‌شبه میم‌کوین‌ها بسیاری را به این فکر انداخته که آیا کریپتو از این بی‌معنایی دست برمی‌دارد و سرانجام کاربردهای واقعی خود را ارائه می‌دهد یا خیر، اما دیوید زیمرمن، محقق این صنعت اعتقاد دارد که این کاربردهای انتظاری همین حالا هم هست و به مردم کمک می‌کند. پلتفرم «Pump. Fun» که تخصصش

هومن جعفری، مترجم: جنون رشد یک‌شبه میم‌کوین‌ها بسیاری را به این فکر انداخته که آیا کریپتو از این بی‌معنایی دست برمی‌دارد و سرانجام کاربردهای واقعی خود را ارائه می‌دهد یا خیر، اما دیوید زیمرمن، محقق این صنعت اعتقاد دارد که این کاربردهای انتظاری همین حالا هم هست و به مردم کمک می‌کند. پلتفرم «Pump. Fun» که تخصصش راه‌اندازی و تبلیغ و فروش این میم‌کوین‌هاست پس از تنها ۲۱۷ روز از راه‌اندازی، بیش از ۱۰۰ میلیون دلار درآمد کسب کرده است که رکوردی برای صنعت کریپتو به شمار می‌رود. با آرام شدن اوضاع بحث‌های زنده‌ای شکل گرفته که در آن فعالان کریپتو از تاثیر میم‌کوین‌ها بر تصویرکلی صنعت ابراز نارضایتی می‌کنند. پل دیلان-انیس، مدرس دانشگاه کالج دوبلین گفت: «تمام بدترین عناصر صنعت ما در یک وب‌سایت تشنج‌زا جمع شده است.»  

ارزش بازار استیبل‌کوین‌ها رکورد زد

ارزش بازار استیبل‌کوین‌ها به‌تازگی به ۱۷۵ میلیارد دلار رسید که طبیعی است زیرا تقاضا برای بزرگ‌ترین محصول کریپتو در حال افزایش است. کاربرد و اهمیت استیبل‌کوین‌های وابسته به دلار آمریکا اغلب برای فعالان کریپتو در کشورهای غربی نادیده گرفته می‌شود. با این حال، استیبل‌کوین‌ها برای افرادی در بازارهای نوظهور، حیاتی بوده‌اند، چه برای جلوگیری از تورم شدید و سقوط ارزش ارز محلی خود و چه برای اجتناب از هزینه‌های گزاف ارسال پول به دیگر نقاط جهان. در همین حال، زیرساخت‌های پرداخت کریپتو همچنان در حال توسعه است. مسترکارت به‌تازگی با Mercuryo همکاری کرده است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا کریپتوهای خود را در بیش از ۱۰۰ میلیون فروشگاه خرج کنند. پی‌پال و نمو به‌تازگی سرویس نام‌گذاری اتریوم را ادغام کرده‌اند که به کاربران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از نام‌های قابل خواندن (مطلب چند هفته قبل یادتان هست؟) به جای آدرس‌های سنتی کیف پول، کریپتو منتقل کنند. شبکه هلیوم، یک پروژه زیرساخت فیزیکی غیرمتمرکز (DePIN) که به دنبال رقابت با شرکت‌های بزرگ مخابراتی است، شاهد ثبت‌نام ۱۱۳,۰۰۰ نفر برای خدمات موبایل خود بوده است. این تعداد ۱۱۳,۰۰۰ نفرند که از خدمات شرکت‌هایی مانند ورایزن به یک جایگزین کریپتویی روی آورده‌اند. کریپتو همچنین از طریق اپلیکیشن‌های پیام‌رسان به زندگی ما وارد می‌شود. تلگرام، با نزدیک به یک میلیارد کاربر فعال ماهانه، شبکه باز (TON) را ادغام کرده است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی کریپتو را مانند ارسال یک پیام متنی منتقل کنند. LINE، یک اپلیکیشن پیام‌رسان آسیایی با بیش از ۲۳۰ میلیون کاربر فعال ماهانه، برنامه مشابهی را با Kaia دنبال می‌کند. تون و کایا روی ساخت اپلیکیشن‌های کوچک تمرکز دارند که امکان استفاده از کریپتو را در تلگرام و لاین فراهم می‌کند. TADA، یک اپلیکیشن بزرگ درخواست تاکسی در جنوب شرق آسیا، به تازگی «TADA Mini» را راه‌اندازی کرده است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا از طریق تلگرام تاکسی رزرو کنند و با استفاده از ارز تون یا تتر پرداخت کنند. Kaia Wave، یک برنامه تشویقی که در سه‌ماهه چهارم آغاز می‌شود، تا ۱.۲ میلیون دلار برای توسعه‌دهندگانی ارائه می‌دهد که اپلیکیشن‌های کوچک را در لاین می‌سازند. اگر این کافی نبود، هر نشانه‌ای نشان می‌دهد که ۱۲ میلیارد دلار دارایی‌های توکن‌شده در زنجیره تنها آغاز بخش RWA (دارایی‌های واقعی توکن‌سازی‌شده) است. صندوق BUIDL بلک‌راک، یک صندوق سرمایه‌گذاری توکن‌شده که روی خزانه‌داری‌های ایالات متحده و توافقات بازخرید متمرکز است، تابستان امسال بیش از ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است. 

میم‌کوین‌ها به‌ندرت تیتر اخبار را به خود اختصاص می‌دهند

میم‌کوین‌ها بحث‌های پرنشاطی را در دایره‌های کریپتو به وجود آورده‌اند، اما میم‌کوین سگی با کلاه توجه بیشتری را جلب نمی‌کند و کریپتو را برای غریبه‌ها و ناآشناها بد جلوه نمی‌دهد. کلاهبرداری صرافی اف‌تی‌ایکس از مشتریان و سقوط آن کریپتو را بد جلوه می‌دهد. شش میلیارد دلار در سوءاستفاده‌ها و هک‌های مربوط به سازمان‌های مالی غیرمتمرکز یا دی‌فای‌ها، کریپتو را بد جلوه می‌دهد. پروژه‌های پشتیبانی‌شده توسط سرمایه‌گذاری خطرپذیر که میلیون‌ها دلار را استخراج کرده و سپس خارج می‌شوند، کریپتو را بد جلوه می‌دهند. میم‌کوین‌ها می‌توانند کریپتو را احمقانه جلوه دهند، اما مسائل بزرگ‌تری وجود دارد که به تصویر کریپتو آسیب می‌زند. خوشبختانه چنین مسائلی با پیشرفت‌های مثبت بنیادی در این فضا متعادل می‌شود. جنون میم‌کوین‌ها احتمالا همچنان بخشی از کریپتو خواهد بود اما با ورود صنعت به یک عصر جدید از کاربردهای واقعی کریپتو، این جنون تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت. 

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn