تاریخ انتشار : جمعه 30 شهریور 1403 - 13:23
5 بازدید
کد خبر : 320053

لبنان به دنبال صدور حکم بین‌المللی بازداشت نتانیاهو و گالانت

لبنان به دنبال صدور حکم بین‌المللی بازداشت نتانیاهو و گالانت

جامعه ورزشی آفتاب نو:  «عصام شرف‌الدین»، وزیر امور مهاجران لبنان در مصاحبه‌ای تصریح کرد، بیروت به دنبال آن است که یک دادگاه بین‌المللی برای «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «یوآو گالانت»، وزیر جنگ این رژیم در پی انفجار هزاران دستگاه ارتباطی در لبنان حکم بازداشت صادر کند. شرف‌الدین در مصاحبه با خبرگزاری «اسپوتنیک»

جامعه ورزشی آفتاب نو:

 «عصام شرف‌الدین»، وزیر امور مهاجران لبنان در مصاحبه‌ای تصریح کرد، بیروت به دنبال آن است که یک دادگاه بین‌المللی برای «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «یوآو گالانت»، وزیر جنگ این رژیم در پی انفجار هزاران دستگاه ارتباطی در لبنان حکم بازداشت صادر کند.

شرف‌الدین در مصاحبه با خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت: «بعد از وقوع این جنایات ما می‌خواهیم برای صدور حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و یوآو گالانت، وزیر جنگ درخواست بدهیم. لبنان باید شکایتی را نزد دادگاه بین‌المللی ثبت کند چون این حملات ذیل قوانین بین‌المللی قرار می‌گیرند.»

این وزیر دولت لبنان گفت، آمریکا به نفع تل‌آویو در ارتباط با اوضاع غرب آسیا غرض‌ورزی می‌کند.

او متذکر شد: «آنها از اسرائیل پشتیبانی مالی، لجستیکی و نظامی داشته و به نفع آن از قدرت وتوی خود در دادگاه‌های بین‌المللی استفاده می‌کنند. قدرت اسرائیل در اتحادهایش نهفته است و فن‌آوری‌هایی که دارد را از آمریکا و اروپا کسب کرده و از آنها علیه ملت‌های عرب شامل لبنان و فلسطین استفاده می‌کند.»

روز سه‌شنبه هفته جاری بود که انفجار دستگاه‌های ارتباطی پیجر در سراسر لبنان طبق اعلام وزارت بهداشت این کشور جان ۱۲ نفر را گرفته و بالغ بر ۲۸۰۰ تن را زخمی کرد.

علاوه بر این، موج دیگری از انفجار دستگاه‌های ارتباطی متعلق به حزب‌الله لبنان در روز چهارشنبه گزارش شد، زمانی که دستگاه‌های واکی‌تاکی ژاپنی (بیسیم) و تجهیزات خورشیدی در چندین بخش از لبنان منفجر شدند. به گفته وزارت بهداشت لبنان، موج دوم حملات دست‌کم ۲۵ کشته و بیش از ۶۰۰ زخمی بر جای گذاشته است.

لبنان معتقد است دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی پشت این انفجارها قرار داشته است.

منبع: ایسنا

 


+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn