تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مهر 1403 - 2:54
9 بازدید
کد خبر : 321908

با بی تدبیری موجب مهاجرت ورزشکاران ملی پوش والیبال نشسته نشویم

با بی تدبیری موجب مهاجرت ورزشکاران ملی پوش والیبال نشسته نشویم

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ تیم ملی والیبال نشسته کشورمان سال هاست در اوج افتخار قرار دارد و بدون رقیب در میادین مختلف پاراآسیایی، المپیک و جهانی می‌درخشد. در سال‌های نه چندان دور حسین فرزانه سیاهکل و ابوالفضل محرمخانی از استان قزوین در ترکیب تیم ملی والیبال نشسته ایران در

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ تیم ملی والیبال نشسته کشورمان سال هاست در اوج افتخار قرار دارد و بدون رقیب در میادین مختلف پاراآسیایی، المپیک و جهانی می‌درخشد.

در سال‌های نه چندان دور حسین فرزانه سیاهکل و ابوالفضل محرمخانی از استان قزوین در ترکیب تیم ملی والیبال نشسته ایران در میادین مختلف افتخارآفرینی کردند و در تیم ملی والیبال نشسته کشورمان که سالهاست چند بازیکن شاخص آن از استان قزوین بوده اند مانند حسین فرزانه و داود علیپوریان و مرتضی رمضانی، موجب افتخار آفرینی برای کشور شده اند و امسال نیز برخی از آنها که در تیم بودند در رقابتهای پارالمپیک توانستند با یک برگشت غیرتمندانه مدال طلا را از چنگ تیم بوسنی خارج کرده و بار دیگر قهرمانی را به سختی بدست آورند.

روی اول سکه آرامش حاکم بر تیم ملی و سهولت در دستیابی به طلا بود اما گویی این سکه روی دیگری هم داشته که در بازی فینال پس از واگذاری یک ست بازی که می توانست ست دوم هم واگذار شود که در این صورت واقعیت های تیم ملی را اشکار کرده و با از دست دادن مدال با یک بحران ورزشی در تیم ملی مواجه شویم.

با بی تدبیری موجب مهاجرت ورزشکاران ملی پوش والیبال نشسته نشویم

امروز که تیم ملی والیبال نشسته با سختی و تلاش بازیکنان و سرمربی و عوامل دیگر توانسته توقع مردم را بار دیگر برآورده کرده و قهرمانی پارالمپیک را کسب کند پای درد دل یکی از بازیکنان شاخص تیم ملی نشستیم که سالها با غیرت و توان خود به تیم ملی کمک کرده و امروز از رویکرد سرمربی تیم ملی و نحوه انتخاب ورزشکاران و بی توجهی به بزرگان و با تجربگان این رشته گلایه دارد، در فرصتی دغدغه های خود را با خبرنگار برنا در میان گذاشت. 

حسین فرزانه که امروز دبیری هیئت جانبازان و توان یابان استان قزوین را نیز بر عهده دارد سالهاست در میادین ورزشی تلاش می کند و سهم بسزایی در کنار سایر قهرمانان در افتخارآفرینی تیم ملی والیبال نشسته برعهده داشته است.

حسین فرزانه که نگران آینده تیم ملی است دغدغه های خود را خیلی صمیمانه و شفاف با ما در میان گذاشت تا شاید رئیس فدراسیون و مدیران تیم ملی با توجه به آن و جدی گرفتن دغدغه های ورزشکاران قبل از بروز هرگونه مشکلی چاره اندیشی کرده و با چالش ها مقابله کنند.

جوانگرایی در تیم ملی یک بهانه برای گنارگذاشتن بزرگان است
    
فرزانه در این گفتگو اظهارداشت: ابتدا پیروزی تیم ملی والیبال نشسته کشورمان در مسابقات پارالمپیک پاریس را تبریک می گویم و خوشحالم که توقع مردم این بار نیز برآورده شد و صاحب مدال طلا شدیم.

با بی تدبیری موجب مهاجرت ورزشکاران ملی پوش والیبال نشسته نشویم

عضو سابق تیم ملی والیبال نشسته کشورمان تصریح کرد: از سرمربی تیم ملی جناب آقای رضایی انتقاد داریم که به بهانه جوانگرایی و دادن آماری از میانگین سنی پایین برای تیم، از پذیرش ۱۰ بازیکن شاخص و باتجربه در تیم ملی خودداری کردند و بدون نگاه فنی و به بهانه بالا بودن سن بازیکنان این افراد را کنار گذاشتند.

وی گفت: در عصر کنونی ورزش دیگر نمی توان با نظر تنها یک فرد مانند سرمربی، بازیکنان تیم ملی را انتخاب کرد بلکه باید با کمک مدیر فنی و افراد کارشناس و ارزیابی اصولی از توانمندی و آمادگی یک بازیکن مطمئن شد و سپس برای انتخاب و یا رد آن تصمیم گرفت که این موضوع در انتخاب تیم ملی نادیده گرفته شد و فقط سرمربی انتخاب افراد را بر عهده داشت.

فرزانه اظهارداشت: وقتی شما بازیکن با تجربه تیم ملی را که ۳۸ سال دارد را بدون در نظر گرفتن ویژگی های فنی و توان بازی به تیم دعوت نمی کنید باید در یک ریسک بزرگ یک گیم را به تیم بوسنی واگذار کنید تا این بی تجربگی کار دست تیم ملی دهد و اگر بازیکنان بزرگی مانند علیپوریان و مرتضی مهرداد و میثم علی پور و صادق و مهدی نبودند شکست سنگینی را متحمل می شدیم که قابل جبران نبود.

عضو سابق تیم ملی والیبال نشسته کشورمان تصریح کرد: درخشش فوق العاده نیمی از بازیکنان باتجربه نجات بخش تیم بود و ما امروز اگر چالش ها و مشکلات تیم را بررسی و حل نکنیم به وضعیتی می رسیم که فقط آه و حسرت خواهیم خورد و دیر خواهد شد.

با بی تدبیری موجب مهاجرت ورزشکاران ملی پوش والیبال نشسته نشویم

حسین فرزانه در ادامه گفت: باید از رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی پرسید که چرا ۱۰ بازیکن شاخص تیم ملی از جمله مسعود امامی، حسین قمی، جمال نظری، حسین فرزانه، حسین گلستانی، مرتضی مهرزاد، محمد خالقی، آرش خرمالی، ابوالفضل اولیایی، احمد ایری و رمضان صالحی که امروز سرمایه های کشورند و عمر خود را پای تیم ملی گذاشته اند به بهانه بالارفتن سن کنار گذاشته شوند و این توانمندی را نادیده بگیرند.

وی اظهارداشت: هر کدام از این افراد می توانند به تیم ملی در بخش های مختلف کمک کنند و به نظر می رسد این بی مهری و کم لطفی بیانگر نوعی نگاه سلیقه ای و شاید خصومت فردی و یا کج سلیقگی باشد که می تواند پیامدهای جبران ناپذیری برای این ورزش داشته باشد.

فرزانه بیان کرد: با یک بررسی کارشناسی در خصوص روند تیم می توانیم دریابیم که تیم ملی در بازی فینال در مقابل بوسنی «اسپکر» نداشت و نیمکت ذخیره نیز قابل توجه نبود که شما بتوانید در مقاطع مختلف بازی، تغییر و تحولی ایجاد کنید و یا جایگزین بازیکن مصدوم و خسته داشته باشید و این نگرانی در روحیه بازیکنان هم تاثیرگذار بود و روی کیفیت بازی تاثیر داشت.

دبیر هیئت ورزش جانبازان و توان یابان استان قزوین تصریح کرد: دست مربی تیم برای تعویض بازیکن بسته بود و نمی توانست جای خالی بازیکنان مورد نیاز را پر کند و این وضعیت نشان می دهد در انتخاب بازیکنان دقت کافی نداشیتم و این ضعف می توانست کار دست تیم ملی دهد.

مراقب مهاجرت ورزشکاران با تجربه باشید

فرزانه اظهارداشت: وقتی ورزشکارانی مانند اینجانب( حسین فرزانه) که سالهای سال می توانیم به تیم ملی کمک کرده و در افتخارآفرینی تیم سهیم باشیم براحتی کنار گذاشته می شوند و مورد بی مهری قرار می گیرند بدون تردید زمینه بی انگیزگی، قهر و انزوای بازیکنان را مهیا می کنند و این درحالی است که بیشتر بازیکنان شاخص ما درخواست هایی از کشورهای اروپایی، آمریکا، ترکیه، کرواسی، کشورهای عربی، دارند که اگر این بی توجهی تداوم یابد ممکن است به برخی از این تقاضاهای وسوسه انگیز پاسخ داده شود و شاهد مهاجرت نخبگان ورزشی باشیم و همه آسیب ببینیم.

با بی تدبیری موجب مهاجرت ورزشکاران ملی پوش والیبال نشسته نشویم

وی بیان کرد: همه ما عاشق وطن، مردم و علاقمند ورزش هستیم و سالها برای میهن خود افتخار کسب کرده ایم و امروز هم هرگز راضی نمی شویم برای بیگانگان مدال آوری کنیم اما اگر کمی منصف باشیم و کلاهمان را قاضی کنیم می بینیم وقتی یک ورزشکار ملی پوش نادیده گرفته شده و از ظرفیتش استفاده نشده چون نمی خواهد دچار رخوت، رکود و توقف شود حتما به درخواست دیگران در داخل و یا خارج از کشور فکر می کند و شاید تصمیمی بگیرد که خوشایند تیم ملی کشور نباشد.

به صدادرآمدن زنگ خطر والیبال نشسته کشور

وی اضافه کرد: میدان المپیک جای آزمون و خطا نیست و با مشکلاتی که ما دیده ایم به نظر می رسد برای پیشگیری از چالش های آینده،  امروز نیازمند تزریق خونهای تازه به کالبد درحال نزار والیبال نشسته کشورمان هستیم و باید تحولی در نگاه سرمربی تیم ملی و نوع مدیریت این رشته ایجاد شود تا دیر نشده این وضعیت بهبود یابد.

فرزانه تصریح کرد: به نظر من زنگ خطر تیم ملی والیبال نشسته کشورمان علیرغم کسب مدال طلا در پارالمپیک که با غیرت بازیکنان بدست آمده به صدا درآمده است و اگر تدبیر نکنیم و چاره اساسی نشود و به انتقادهای سازنده دلسوزان این رشته توجه نکنیم در آینده نزدیک دچار چالش های جدی خواهیم شد.

وی بیان کرد: باور کنید با اطلاعاتی که داریم می توان گفت وضعیت امروز والیبال نشسته مانند سیب سرخی است که از درون درحال فاسد شدن است و اگر نتوانیم برای رفع این آسیب اقدام کنیم بشدت متضرر می شویم.

با بی تدبیری موجب مهاجرت ورزشکاران ملی پوش والیبال نشسته نشویم

فرزانه تصریح کرد: امیدواریم هم رئیس فدراسیون و هم سرمربی تیم ملی این انتقادهای دلسوزانه ما را بشنوند و دنبال محروم کردن و یا حذف افزاد به دلیل بیان واقعیتها نباشند بلکه دنبال تدبیر و چاره باشند تا از مشکلات کاسته شود.

وی اظهارداشت: امروز دیگر زمان مدیریت تک رایی و خودکامه گذشته و باید با نگاه فنی و خرد جمعی به سمت اعتلای تیم ملی رفت تا همچنان بتوان در رقابت های جهانی موفق بود و پرچم جمهوری اسلامی را در میادین ورزشی به اهتزاز درآورد.

فرزانه گفت: از فدراسیون درخواست می کنیم فضایی را مهیا کنند تا این دغدغه ها و نگرانی ها در فضایی صمیمی و دوستانه گفته شده و به تیم ملی کمک شود و همه کسانی که توان و انگیزه خدمت دارند مورد توجه و استفاده قرار گیرند تا به نسل سوخته تبدیل نشوند و مورد حمایت قرار گیرند تا از چالش ها عبور کنیم.

با بی تدبیری موجب مهاجرت ورزشکاران ملی پوش والیبال نشسته نشویم

عضو سابق تیم ملی والبیال نشسته کشورمان در ادامه اضافه کرد: امروز به یک تحول اساسی در تیم ملی و استفاده از جوانان مستعد و بازیکنان با تجربه و توانمند در کنار نسلی تاثیرگذار و دلسوز نیازمندیم تا هم تیم های پشتیبان داشته باشیم و هم نیمکت ذخیره خوبی را تشکیل دهیم تا دست مربی در بازی های بین المللی باز باشد و نگران آسیب دیدگی و حذف بازیکن و کمبود پست های حساس نباشیم و آینده درخشانی را برای تیم ملی والیبال نشسته رقم بزنیم.

گفتگو: محمدرضا جباری

انتهای پیام

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn