تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مهر 1403 - 10:28
5 بازدید
کد خبر : 322140

درآمد ۲۲۹ میلیاردی از قراردادهای پژوهشی

درآمد ۲۲۹ میلیاردی از قراردادهای پژوهشی

سارا طاهریخبرنگار آن طور که ملک‌نیا می‌گوید مهم‌ترین اقدام دانشگاه آزاد در شش‌ماهه ابتدایی سال پیگیری طرح «جهاد علمی» است. همان طرحی که به برنامه تحولی همکاری نیروهای مسلح با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی معروف است. همچنین به گفته او در سال گذشته مجموع مبلغ قراردادهای برون‌دانشگاهی جذب‌شده دانشگاه در حوزه ارتباط با صنعت و

سارا طاهریخبرنگار

آن طور که ملک‌نیا می‌گوید مهم‌ترین اقدام دانشگاه آزاد در شش‌ماهه ابتدایی سال پیگیری طرح «جهاد علمی» است. همان طرحی که به برنامه تحولی همکاری نیروهای مسلح با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی معروف است. همچنین به گفته او در سال گذشته مجموع مبلغ قراردادهای برون‌دانشگاهی جذب‌شده دانشگاه در حوزه ارتباط با صنعت و جامعه بیش از ۲۲۹۰ میلیارد ریال بوده است.بخشی از این گفت‌وگو را در ادامه بخوانید. 

مهم‌ترین اقدامات اداره‌کل صنعت، جامعه و دانشگاه در ماه‌های ابتدایی سال را تشریح کنید. 

یکی از اقدامات اصلی این اداره کل را می‌توانم پیگیری طرح جهاد علمی در دانشگاه عنوان کنم. برگزاری جلسات متعدد برای واحدهای دانشگاهی با حضور معاونان پژوهشی، مدیران ارتباط با صنعت و جامعه و اعضای هیات‌علمی فناور واحدها به‌منظور تشریح و تبیین این طرح عظیم ملی، رصد اقدامات استان‌ها درخصوص مشارکت در طرح جهاد علمی و همچنین برگزاری جلسات مستمر با مدیران موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی به‌منظور حفظ ارتباط موثر با آن مجموعه به‌عنوان هاب اصلی توزیع بودجه پژوهشی صنایع دفاعی و امنیتی کشور ازجمله کارهای انجام‌شده بوده است. همچنین با توجه به راه‌اندازی بخش مشوق‌های خدمتی در سامانه کارآمد وزارت عتف، پیرو پیگیری‌های انجام‌شده کدکاربری اختصاصی به‌صورت تفکیک‌شده برای دانشگاه آزاد هر استان و واحد مستقل (و در استان تهران به تفکیک هر واحد) اخذ و به استان‌ها اعلام شد. 

سامانه کارآمد چه کاری انجام می‌دهد؟

سامانه کارآمد یک پلتفرم آموزش مهارت شغلی است که با هدف توانمندسازی دانشجویان و دانش‌آموختگان برای ورود به بازار‌کار و تسهیل و توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی ایجاد شده است. همچنین با توجه به هماهنگی‌های انجام‌شده با ستادکل نیروهای مسلح، دانش‌آموختگان دانشگاه از طریق این سامانه امکان برخورداری از مشوق‌های خدمتی را دارا هستند. 

دسترسی به این سامانه برای دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد فراهم شده است؟

پیرو ایجاد دسترسی به سامانه کارآمد مذاکرات لازم و برگزاری جلسات آتی با وزارت عتف برای برخورداری دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد از سایر امکانات و تسهیلات سامانه کارآمد از جمله مواردی است که در دستور کار داریم. 

شما حضور پررنگی در واحدها دارید؛ در جریان بازدیدها تعاملی هم با صنایع داشته‌اید؟

بازدیدهای استانی و بازدید از صنایع و… از جمله موارد دیگر است. به‌عنوان مثال در همین استان تهران بازدید و جلسه مذاکره خوب و موثری با شرکتmsi و ماشین‌سازی دلتا داشتیم. شرکت msi یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه صنعت رایانه و ماشین‌سازی دلتا از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های ماشین‌های راهسازی است که توان تولید دامپتراک‌های ۶۰ تنی را داراست. در این بازدیدها توافقات خوبی برای همکاری‌های مشترک در پروژه‌های پژوهشی، ماموریت‌های صنعتی و توسعه طرح پویش دانشگاه انجام شد. پیگیری درخصوص سامانه جامع قراردادهای دانشگاه نیز یکی از اقداماتی بود که در این اداره کل به نمایندگی از معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه انجام شد.

متن کامل گفتگوی سارا طاهری خبرنگار گروه دانشگاه را در روزنامه فرهیختگان بخوانید. 

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn