تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مهر 1403 - 13:43
7 بازدید
کد خبر : 322339

کاهش ۱۶ درصدی تصادفات در تعطیلات پایانی تابستان / جان‌باختن ۱۷۹ نفر در حوادث رانندگی

کاهش ۱۶ درصدی تصادفات در تعطیلات پایانی تابستان / جان‌باختن ۱۷۹ نفر در حوادث رانندگی

جامعه ورزشی آفتاب نو: سردارسیدتیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به افزایش چشمگیر سفرها در آخرین روزهای شهریورماه گفت: خوشبختانه، با وجود افزایش ترددها، شاهد کاهش ۱۶ درصدی تصادفات نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم. ۱۶۵ میلیون تردد در چهار روز پایانی شهریور سردار حسینی با ارائه آماری دقیق از تردد وسایل

جامعه ورزشی آفتاب نو:

سردارسیدتیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به افزایش چشمگیر سفرها در آخرین روزهای شهریورماه گفت: خوشبختانه، با وجود افزایش ترددها، شاهد کاهش ۱۶ درصدی تصادفات نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم.

۱۶۵ میلیون تردد در چهار روز پایانی شهریور

سردار حسینی با ارائه آماری دقیق از تردد وسایل نقلیه در این بازه زمانی اظهار داشت: طبق آمارهای به‌دست‌آمده از سامانه‌های ترافیکی، در بازه زمانی ۲۸ شهریورماه تا ساعت ۲۴ روز ۳۱ شهریورماه، ۱۶۵ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است. این حجم بالای تردد نشان‌دهنده افزایش چشمگیر سفرها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه به استان‌های پرتردد کشور اشاره کرد و گفت: بیشترین حجم تردد مربوط به استان‌های شمالی کشور، یعنی مازندران، گیلان و گلستان بوده است. محورهای مواصلاتی این استان‌ها شامل جاده‌های چالوس، هراز، آزادراه تهران – شمال و قزوین – رشت در این مدت با افزایش قابل‌توجه تردد مواجه بودند. پس از این استان‌ها، استان‌های آذربایجان شرقی، فارس و اصفهان نیز از دیگر استان‌های پرتردد کشور بودند که حجم سفرها به این مناطق در تعطیلات اخیر به‌صورت محسوسی افزایش یافته است.

کاهش ۱۶ درصدی در مجموع تصادفات

رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه با اشاره به افزایش ترددها در جاده‌های کشور، بر آمار تصادفات در این ایام تمرکز کرد و گفت: با وجود افزایش ترددها نسبت به مدت مشابه سال گذشته، خوشبختانه توانستیم کاهش ۱۶ درصدی در تعداد کل تصادفات (فوتی، جرحی و خسارتی) را در سطح جاده‌های کشور ثبت کنیم.

سردار حسینی همچنین به آمار تصادفات منجر به فوت پرداخت و افزود: در طول چهار روز تعطیلات، متأسفانه در ۱۴۱ تصادف منجر به فوت، ۱۷۹ نفر از هموطنان عزیزمان جان خود را از دست داده‌اند. با این وجود، این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۳۷ درصدی داشته است که نشان‌دهنده اقدامات مؤثر پلیس راهور و همکاری بیشتر رانندگان در رعایت قوانین رانندگی بوده است.

وی در ادامه بیان کرد: در تصادفات جرحی نیز، شاهد وقوع ۴۰۹۶ حادثه بوده‌ایم که منجر به مصدوم شدن ۵۱۶۶ نفر شده است. این آمار نسبت به سال گذشته تغییر ۵ درصدی را نشان می‌دهد، اما همچنان نیازمند توجه بیشتر به ایمنی جاده‌ای و رعایت اصول رانندگی از سوی مسافران و رانندگان هستیم.

 وضعیت تردد در محورهای مواصلاتی کشور

رئیس پلیس راهور فراجا در پایان سخنان خود به وضعیت فعلی تردد در جاده‌های کشور اشاره کرد و اعلام کرد: در حال حاضر، تردد در تمامی محورهای مواصلاتی کشور به‌صورت روان و بدون مداخلات جوی در جریان است. به‌ویژه در جاده‌های شمالی، با کاهش حجم تردد مواجه هستیم و تمامی محورهای این مناطق، از جمله جاده چالوس، آزادراه تهران – شمال، هراز و قزوین – رشت، باز بوده و بدون انسداد در حال خدمت‌رسانی به مسافران هستند.

وی همچنین از تمامی رانندگان خواست تا با توجه به افزایش ترددها در روزهای پایانی تعطیلات، ضمن رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی، از رانندگی با سرعت و سبقت غیرمجاز پرهیز کرده و همواره از سلامت خود و سرنشینان اطمینان حاصل کنند.


+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn