تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مهر 1403 - 20:45
5 بازدید
کد خبر : 322774

برای ایمنی جاده ها چقدر هزینه می شود؟

برای ایمنی جاده ها چقدر هزینه می شود؟

با توجه به موضوع مهم تصادف که مستقیماً با جان و اموال مردم ارتباط دارد، نیاز است… با توجه به موضوع مهم تصادف که مستقیماً با جان و اموال مردم ارتباط دارد، نیاز است تا مشخص شود که نقاط حادثه‌خیز در چه حدی از خطرآفرینی قرار دارند و اینکه کدام نقاط به‌طور خاص اصلاح شده‌اند

با توجه به موضوع مهم تصادف که مستقیماً با جان و اموال مردم ارتباط دارد، نیاز است…

برای ایمنی جاده ها چقدر هزینه می شود؟برای ایمنی جاده ها چقدر هزینه می شود؟

با توجه به موضوع مهم تصادف که مستقیماً با جان و اموال مردم ارتباط دارد، نیاز است تا مشخص شود که نقاط حادثه‌خیز در چه حدی از خطرآفرینی قرار دارند و اینکه کدام نقاط به‌طور خاص اصلاح شده‌اند و چه اقداماتی در این زمینه انجام شده است.


به گزارش تسنیم، طی روزهای اخیر مجید صباغ، مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه‌های سازمان راهداری کشور اعلام کرده که از مجموع ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز در کشور، ممکن است برخی از این نقاط به‌طور واقعی حادثه‌خیز نباشند و برخی از آن‌ها تنها مستعد وقوع حادثه باشند. البته در ادامه اظهارات او اینطور آمده که، تاکنون ۴۱۲ نقطه از این نقاط اصلاح شده و ۴۷۵ نقطه دیگر همچنان در انتظار اقدامات لازم هستند.

به طوری کلی این نقاط که به عنوان کانون‌های خطر در جاده‌ها شناخته می‌شوند، سال‌هاست که جان بسیاری از هموطنان را تهدید می‌کنند و ما شاهد آمار نگران کننده تصادفات و تلفات جاده‌ای در کشور هستیم؛ تا جایی که آمار جانباختگان و مصدومان تصادفات طی ۳ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته صعودی شده است بنابراین نیاز به شفاف‌سازی در مورد نقاط اصلاح‌شده و همچنین نقاط باقی‌مانده احساس می‌شود؛ به‌ویژه اینکه مشخص نیست کدام نقاط اصلاح شده و کدام نقاط هنوز در لیست انتظار قرار دارند.

از سوی دیگر، سوالات زیادی در مورد محل هزینه کرد برای اصلاح این نقاط وجود دارد. در حقیقت این سوال وجود دارد که آیا این بودجه به‌طور مؤثر صرف بهبود زیرساخت‌ها، نصب علائم هشداردهنده، یا ایجاد تغییرات در طراحی جاده‌ها شده است یا اینکه صرفاً به اقدامات سطحی و کوتاه‌مدت محدود شده است؟

با وجود اینکه این نقاط از سال ۱۴۰۱ شناسایی شده‌اند جزئیاتی از آنها برای عموم مردم اعلام نشده است. در نتیجه برای آگاهی بخشی عموم جامعه با توجه به موضوع مهم تصادف که مستقیما با جان و اموال مردم ارتباط دارد، نیاز است تا مشخص شود که نقاط حادثه‌خیز در چه حدی از خطرآفرینی قرار دارند و اینکه کدام نقاط به‌طور خاص اصلاح شده‌اند و چه اقداماتی در این زمینه انجام شده است.

همچنین، ارائه گزارشی از هزینه‌های صرف شده و نتایج حاصل از این اصلاحات می‌تواند به افزایش اعتماد عمومی کمک کند که انتظار می‌رود مسئولان امر، به این درخواست پاسخ دهند و اطلاعات لازم را در اختیار عموم قرار دهند.

در این میان آنچه در میان سخنان مجید صباغ بیش از هر موضوع دیگری اهمیت دارد اعلام او مبنی بر عدم تامین مالی اصلاح ۴۷۵ نقطه حادثه‌خیز در کشور و نیاز به تامین ۷ همت بودجه از سوی دولت است. تصور می‌شود که تصمیم‌گیران بالادستی کشور دقیقا متوجه گذر سه سال از شناسایی این نقاط نیستند، در حالی که هر روز اخبار حوادث جاده‌ای و تلفات انسانی به گوش می‌رسد.

 به نظر می‌رسد که با توجه به عواقب جبران ناپذیر جانی و مالی تصادفات، نیاز است تا مسئولان با جدیت و سرعت بیشتری اقدامات لازم را انجام دهند تا سه سال دیگر برای اصلاح نقاط باقی مانده زمان صرف نشود.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn