تاریخ انتشار : دوشنبه 2 مهر 1403 - 8:53
8 بازدید
کد خبر : 323363

دزفولی: داوران اتاق VAR نباید کمک داور باشند/ مرای را فقط به خاطر تسلط به زبان انگلیسی رئیس دپارتمان کرده اند

دزفولی: داوران اتاق VAR نباید کمک داور باشند/ مرای را فقط به خاطر تسلط به زبان انگلیسی رئیس دپارتمان کرده اند

داور بازنشسته گفت: داور نباید بگذارد ملیجک برخی سرمربیان و بازیکنان تیم‌ها به سمت وی بیایند تا بخواهند او را برای تصمیم‌گیری در مورد صحنه‌ای تحت تأثیر قرار بدهند.  هادی دزفولی در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا،‌ درباره اینکه با ورود VAR هم کیفیت قضاوت داوران بهبود آنچنانی پیدا نکرد، اظهار کرد: باید بگوییم خانه از

دزفولی: داوران اتاق VAR نباید کمک داور باشند  مرای را فقط به خاطر تسلط به زبان انگلیسی رئیس دپارتمان کرده اند

داور بازنشسته گفت: داور نباید بگذارد ملیجک برخی سرمربیان و بازیکنان تیم‌ها به سمت وی بیایند تا بخواهند او را برای تصمیم‌گیری در مورد صحنه‌ای تحت تأثیر قرار بدهند. 

هادی دزفولی در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا،‌ درباره اینکه با ورود VAR هم کیفیت قضاوت داوران بهبود آنچنانی پیدا نکرد، اظهار کرد: باید بگوییم خانه از پای بست ویران است. مسئله اصلی این است که داوران ما باید فوتبال شناس باشند که نیستند. بعد از آن داوران به برخی تیم‌ها سمپاتی دارند و همدردی می‌کنند. پس از آن تعدادی از داوران ما شهامت ندارند و برای همین قضاوت‌ها مورد پسند عموم جامعه قرار نمی‌گیرد. ضمن اینکه داورانی که در اتاق VAR قرار می‌گیرند هم در تشخیص دچار اشتباه می‌شوند. 

نقش قدرت قضاوت داور کجا می‌رود؟ 

وی ادامه داد: در یکی از بازی‌های این فصل پرسپولیس داور در نزدیکی صحنه خطا را تشخیص نداد و از طریق اتاق VAR به وی اطلاع دادند تا مشکوک به پنالتی است و بعد از بازبینی صحنه اعلام پنالتی کرد. از طرفی وقتی داوری بیش از حد مجاز به سمت مانیتور VAR برود باید از وی نمره کسر شود. بالاخره توانایی‌های داور به چه دردی می‌خورد؟ اگر همه صحنه‌ها را VAR  نظر بدهد پس نقش قدرت قضاوت داور کجا می‌رود؟ داورانی داریم که مدرک دکترا دارند ولی نمی‌توانند قضاوت کنند. آنها، چون فوتبالیست نبودند به زیر و بم آن آگاه نیستند. داور که نباید تحت تأثیر استقلال، پرسپولیس و تیم‌های میزبان قرار بگیرد.

داوران اتاق VAR نباید کمک داور باشند

داور بازنشسته خاطرنشان کرد: در بازی نساجی و استقلال به اشتباه برای استقلال پنالتی گرفتند، بعد گل سالم استقلال آفساید اعلام شد، توپ به سر بازیکن نساجی خورده داور برای اعلام پنالتی بررسی می‌کند یا خطای روزبه چشمی اخطار دارد و به وی کارت قرمز می‌دهند. یکی از دلایل افزایش اشتباهات این است که داوران اتاق VAR نباید کمک داور بوده باشند. حتماً داور وسط باشند تا قدرت قضاوت داشته باشند، اما این اتفاق نیفتاده و نمی‌توانند به داور وسط کمک کنند. مسئله بعدی هم به عدم شهامت داور وسط برای دور کردن عوامل تیم‌ها در زمانی است که آنها را صدا می‌کنند تا صحنه‌ای را بازبینی کنند. داور نباید بگذارد ملیجک برخی سرمربیان و بازیکنان تیم‌ها به سمت وی بیایند تا بخواهند او را برای تصمیم‌گیری در مورد صحنه‌ای تحت تأثیر قرار بدهند. 

مدیریت داوری باید در همه زمینه‌ها باشد

دزفولی تصریح کرد: بعد از فرهنگ‌های رانندگی و آپارتمان نشینی که همه مردم ندارند فرهنگ احترام به داور در میان بازیکنان و مربیان وجود دارد که کمتر فوتبالیستی رعایت می‌کند. سخت‌گیری داوران به آنها کمک می‌کند تا بهتر قضاوت کنند. کمیته‌های قضایی فدراسیون هم باید به داوران کمک کند تا بازیکن یا مربی به داور حمله نکند. اعتراض حق بازیکن و مربی است، اما هجوم آوردن فرق می‌کند. هجمه زیادی به داوران وارد می‌کنند و باید این مسئله رفع شود. از طرفی داوران حق ندارند به خاطر آنکه فوتبالیست‌ها درآمد بسیار بالایی دارند از فاصله دستمزد گلایه کنند. داوران باید بی‌نیازی مالی، اصالت و فوتبال بازی کردن را در دستور کار خود داشته باشند. مدیریت داوری باید در همه زمینه‌ها باشد، دانیال مرادی آدم خوبی است، اما چون زبان انگلیسی بلد است رئیس دپارتمان داوری شده است. انتقاداتی که به داوری‌ها می‌شود کاملاً درست است و امیدوارم برای دربی استقلال و پرسپولیس بهترین تیم داوری گذاشته شود تا جنجال‌ها در کمترین حد باشد.  

منبع:+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn