تاریخ انتشار : دوشنبه 2 مهر 1403 - 10:38
17 بازدید
کد خبر : 323458

دردسر بزرگ گاریدو در دربی

دردسر بزرگ گاریدو در دربی

هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران روز چهارشنبه با برگزاری دیدار ۲ تیم استقلال و پرسپولیس آغاز می‌شود. به گزارش «شایانیوز» به نقل از اندیشه معاصر؛ داربی همیشه‌حساس پایتخت که این‌بار می‌تواند بسیار سرنوشت‌ساز باشد و تکلیف یکی از ۲ نیمکت را هم مشخص کند. در این گزارش چالش‌های پیش‌روی خوان کارلوس گاریدو را برای

هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران روز چهارشنبه با برگزاری دیدار ۲ تیم استقلال و پرسپولیس آغاز می‌شود.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از اندیشه معاصر؛ داربی همیشه‌حساس پایتخت که این‌بار می‌تواند بسیار سرنوشت‌ساز باشد و تکلیف یکی از ۲ نیمکت را هم مشخص کند. در این گزارش چالش‌های پیش‌روی خوان کارلوس گاریدو را برای این مسابقه مرور خواهیم کرد. تیم او پس از ۲ پیروزی متوالی در لیگ، مهیای این جدال حساس خواهد شد.

اولین داربی

خوان کارلوس گاریدو در دوره مربیگری خود بار‌ها طعم حضور در داربی را چشیده است، اما ماجرای داربی‌ها در کشور‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است. او برای نخستین‌بار قرار است طعم حضور در بازی بزرگ پایتخت‌نشینان را بچشد. فعلا شرایط برای او و شاگردانش مساعد است. آن‌ها عملکرد رو‌به‌رشدی طی چند بازی اخیر داشته‌اند و در لیگ نیز هنوز با شکستی مواجه نشده‌اند و در ۲ بازی اخیر بدون این‌که گلی دریافت کنند، به ۲ پیروزی مهم دست یافته‌اند. پیروزی در مسابقه چهارشنبه جایگاه این سرمربی اسپانیایی را نزد هواداران پرسپولیس مستحکم خواهد کرد و خیلی زود شاهد محبوبیت او خواهیم بود. شکست در این دیدار، اما ماجرا را کمی برایش پیچیده می‌کند.

سومین بازی بزرگ

مصاف با استقلال، سومین بازی بزرگ این فصل پرسپولیس است. آن‌ها ابتدا در مقابل دیدگان پرشور‌ها به مصاف تراکتور رفتند و در شبی که خوش‌شانسی یار غارشان بود، با وجود یک بازیکن کمتر به یک امتیاز دست یافتند. سپس نوبت به جدال با الاهلی در هفته نخست لیگ نخبگان رسید. این‌بار سناریو برعکس شده بود. تیم تحت هدایت گاریدو نمایش تحسین‌برانگیزی داشت، ولی با یک گل زودهنگام قافیه را به حریف پرستاره باخت و بدون کسب امتیاز به کشور بازگشت. حالا، اما رویارویی با استقلال در راه است و مرد باتجربه نیمکت پرسپولیس می‌داند هیچ زمانی بهتر از حالا نمی‌تواند اولین پیروزی در دوئلی بزرگ را جشن بگیرد. اما روی دیگر سکه هم قابل‌توجه است. عدم کسب سه امتیاز در سومین مسابقه با یک مدعی، ممکن است برچسب ناکامی در بازی‌های بزرگ را برای خوان کارلوس به بار بیاورد.

تکلیف اورونوف و العملود چه می‌شود؟

اولی در بازی اخیر مقابل آلومینیوم و دیگری مقابل الاهلی مصدوم شدند و نگرانی فراوانی را بین هواداران پرسپولیس به وجود آوردند. اورونوف از نیم‌فصل دوم فصل قبل شایستگی‌ها و توانایی‌هایش را به منصه ظهور گذاشته و ستاره اصلی سرخ‌پوشان در فاز تهاجمی به حساب می‌آید. گمانه‌زنی‌ها بدین ترتیب بوده که این بازیکن ملی‌پوشِ ازبکستانی مشکلی برای بازی مقابل استقلال ندارد، اما غیبت او چالش جدی‌ای را برای گاریدو ایجاد می‌کند. دیگر مهره‌ای که حضورش در این مسابقه در هاله‌ای از ابهام است، ایوب العملود خواهد بود. فول‌بک مراکشی مدافع عنوان قهرمانی فوتبال ایران، مقابل آلومینیوم در لیست حضور نداشت و هیچ خبر خاصی پیرامون بازگشتش به ترکیب وجود ندارد. غیبت ایوب مقابل استقلال اصلا خبر خوبی برای گاریدو نیست. چرا که سمت چپ استقلال بسیار فعال است و مهار بازیکنان این سمت زمینِ آن‌ها برای فرشاد فرجی دشواری فراوانی را به همراه دارد.

معمای مهار رامین رضاییان

ستاره شماره یک استقلال در فصل جدید بدون شک رامین رضاییان بوده است. بازیکن اسبق پرسپولیس که در انتقالی جنجالی راهی تیم آبی‌پوش پایتخت شد تا به نوعی جدی‌ترین یاغی چند سال اخیر فوتبال ایران نام بگیرد. فارغ از مسائل فنی، رویارویی رامین و پرسپولیس یکی از جذاب‌ترین اتفاقات داربی چهارشنبه بود، اما بیایید راجع به درون زمین صحبت کنیم. رضاییان در این فصل عصای دست و فرشته نجات جواد نکونام بوده و انگیزه فراوانی برای درخشش مقابل تیم قدیمی‌اش دارد. گاریدو برای ثبت سومین کلین‌شیت متوالی در لیگ و حرکت در مسیر پیروزی باید چاره‌ای به حال این بازیکن بیندیشد. رامین از سمت راست مدام نفوذ می‌کند و شاهد فرار‌های پرتعدادش به داخل محوطه جریمه برای زدن گل هستیم. زوج‌سازی‌های او و محمدحسین اسلامی نیز دردسر‌های فراوانی را برای رقبا ایجاد کرده است. باید دید پس از بازی با استقلال خوزستان، شاهد دومین بازی آرام بازیکن فصل پیش سپاهان خواهیم بود یا قرار است همانند جدال با شمس آذر، ملوان، الغرافه و نساجی از تاثیرگذاری رامین روی گل‌های استقلال صحبت کنیم.

کدام بازیکن در کنار ریگی قرار می‌گیرد؟

یکی از علامت سوال‌های بزرگ ترکیب پرسپولیس در میانه میدان است. احتمالا حضور مسعود ریگی به عنوان یکی از ۲ هافبک مرکزی قطعی خواهد بود، اما برای رسیدن به بازیکنی که کنار او قرار خواهد گرفت با ابهامات فراوانی روبرو خواهیم بود. محمد خدابنده‌لو در بازی با آلومینیوم در ترکیب اصلی قرار داشت، اما نمایش فوق‌العاده‌ای نداشت. پیش از او سروش رفیعی در این پست به میدان رفت، اما عملکرد پرنوسانش طی این فصل احتمال حضورش را تا حدی کاهش داده است. به جز این ۲ بازیکن ممکن است گاریدو شگفتانه خاصی در نظر داشته باشد و از سعید مهری برای اولین‌بار برابر تیم اسبقش استفاده کند.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn