تاریخ انتشار : دوشنبه 2 مهر 1403 - 22:34
12 بازدید
کد خبر : 324194

قیمت جدید برنج ایرانی اعلام شد

قیمت جدید برنج ایرانی اعلام شد

به گفته رییس اتحادیه برنج‌فروشان شهر بابل برنج‌کاران مازندرانی نیمی از محصول… به گفته رییس اتحادیه برنج‌فروشان شهر بابل برنج‌کاران مازندرانی نیمی از محصول امسال را فروخته‌اند و فعلا قصد فروش نیمی دیگر را ندارند زیرا آنها هم به این نتیجه رسیده‌اند که برنج در ماه‌های پیش رو افزایش قیمت خواهد داشت. ایلنا نوشت: سیدعلی

به گفته رییس اتحادیه برنج‌فروشان شهر بابل برنج‌کاران مازندرانی نیمی از محصول…

قیمت جدید برنج ایرانی اعلام شدقیمت جدید برنج ایرانی اعلام شد

به گفته رییس اتحادیه برنج‌فروشان شهر بابل برنج‌کاران مازندرانی نیمی از محصول امسال را فروخته‌اند و فعلا قصد فروش نیمی دیگر را ندارند زیرا آنها هم به این نتیجه رسیده‌اند که برنج در ماه‌های پیش رو افزایش قیمت خواهد داشت.

ایلنا نوشت: سیدعلی طاهری اطاق‌سرا، رییس اتحادیه برنج‌فروشان شهر بابل شرحی از کم و کیف برداشت برنج سال جاری در استان‌های شمالی ارائه داد و گفت: هر چند رسانه‌ها از افزایش تولید ۲۰ تا ۲۵درصدی برنج امسال نسبت به سال گذشته خبر می‌دهند اما این خبر در مورد برنج طارم درست نیست. میزان برداشت برنج طارم که باکیفیت‌ترین نوع برنج ایرانی است در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۰درصد کاهش داشته و دلیل این کاهش بارش‌های غیرمنتظره تابستانی در تیر ماه بود اما در مورد انواع دیگر برنج این کاهش تولید دیده نمی‌شود. 

وی درباره قیمت امسال  انواع برنج گفت: فعلا قیمت برنج طارم درب کارخانه ۸۰هزار تومان در هر کیلو است؛ برنج شیرودی حدود ۵۸ هزار تومان، برنج ندا ۵۴هزار تومان و فجر حدود ۶۵هزار تومان درب کارخانه قیمت دارند. اکنون برنج طارم با حداقل قیمت هر کیلو ۱۰۵هزار تومان به دست مصرف‌کننده در تهران می‌رسد اما کاهش تولید آن می‌تواند به افزایش بیشتر قیمت نسبت به سال گذشته بینجامد.  

طاهری خاطرنشان کرد: در حال حاضر، عرضه برنج خارجی هم در بازار ضعیف به نظر می‌رسد و همه اینها می‌تواند زمینه افزایش قیمت برنج ایرانی را به ویژه در انواع مرغوب آن فراهم آورد، هرچند اکنون در فصل ممنوعیت واردات برنج قرار داریم که از حدود یک ماه دیگر به پایان می‌رسد، اما ایرانی‌ها در سال به طور متوسط  ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن برنج مصرف می‌کنند و باید دید برنج تولید داخل چه میزان از این تقاضا را تامین می‌کند. 

رییس اتحادیه برنج‌فروشان شهر بابل تصریح کرد: هرچند پیش‌بینی می‌شد محصول برنج امسال از شالیزارهای مازندران به بیش‌تر از یک میلیون تن برسد، اما تولید امسال استان به ۹۰۰هزار تومان رسید و دلیل این کاهش هم چنانچه اشاره شد بارش‌های بی‌موقع بود. 

وی اضافه کرد: در گلستان برداشت چند روز است آغاز شده و تا ۲۰ روز دیگر ادامه دارد بنابراین فعلا میزان برداشت برنج این استان مشخص نیست اما کشت برنج در استان گلستان در سال جاری نزدیک به دو برابر سال‌های پیش بوده است.  

طاهری اظهار کرد: مازندرانی‌ها نیمی از محصول برنج امسال را فروخته‌اند و فعلا قصد فروش نیمی دیگر را ندارند، بنابراین بازار برنج اکنون در وضعیت مازاد تقاضا نسبت به عرضه قرار دارد و توقف عرضه برنج از سوی برنج‌کاران به این دلیل است که آنها هم به این نتیجه رسیده‌اند که برنج در ماه‌های پیش رو افزایش قیمت خواهد داشت و شرایطی فراهم خواهد شد که آنها محصول خود را با قیمت بالاتر عرضه کنند، با این حال قیمت کنونی محصول ایرانی در بازار قیمت متعادلی است و با قدرت خرید مردم همخوانی دارد.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn