تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مهر 1403 - 11:22
6 بازدید
کد خبر : 324795

فراوری صحیح پسته مهمترین عامل حفظ کیفیت و افزایش صادرات است

فراوری صحیح پسته مهمترین عامل حفظ کیفیت و افزایش صادرات است

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم اظهار داشت: پسته یکی از مهمترین محصولات صادراتی غیرنفتی ایران می باشد و عملیات فراوری درست آن نقش مهمی در کیفیت این محصول برای صادرات دارد. حسین حیدری با اشاره به آغاز برداشت پسته از سطح ۱۴ هزار هکتار از باغات بارور خاتم

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم اظهار داشت: پسته یکی از مهمترین محصولات صادراتی غیرنفتی ایران می باشد و عملیات فراوری درست آن نقش مهمی در کیفیت این محصول برای صادرات دارد.

حسین حیدری با اشاره به آغاز برداشت پسته از سطح ۱۴ هزار هکتار از باغات بارور خاتم به اهمیت فراوری صحیح این محصول، در راستای حفظ کیفیت و افزایش صادرات تاکید کرد و افزود: صادرات پسته گامی موثر در راستای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی و توسعه کشاورزی پایدار می باشد. لذا ضرورت دارد فراوری این محصول به بهترین شکل ممکن صورت گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم با بیان ظرفیت و پتاسیل بالای شهرستان خاتم در حوزه کشاورزی، گفت: این شهرستان در بخش باغبانی با تولید ارقام مختلف محصول پسته، رتبه اول تولید استان را به خود اختصاص داده و با تولید بهترین و با کیفیت ترین پسته اکبری یکی از مهمترین قطب های تولید و عرضه این محصول در بازارهای داخلی و خارجی  است.

حیدری افزود: مهمترین ارقام پسته خاتم، رقم‌های احمدآقایی، اکبری، اوحدی وکله قوچی می باشد و هرات با تولید بهترین و با کیفیت ترین پسته اکبری یکی از مهمترین قطب های تولید این محصول   است.

از جمله توصیه های بیان شده جهت کاهش افلاتوکسین در مرحله فرآوری (ضبط پسته) شامل: افزایش سرعت و دقت عملیات فرآوری، خودداری از انباشتن میوه ها (پوست گیری شده یا نشده ) در ترمینال، رعایت نکات فنی در  شستشو و خشک کردن محصول در ترمینال فرآوری بود.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn