تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مهر 1403 - 12:05
19 بازدید
کد خبر : 324846

بازی چرک؛ واکنش استاد و شاگرد!

بازی چرک؛ واکنش استاد و شاگرد!

به گزارش همشهری‌آنلاین، گواردیولا و برناردو سیلوا باز هم از سبک آرسنال انتقاد کردند. سیلوا گفت لیورپول برای بازی با منچسترسیتی به هوای پیروزی می‌آید اما آرسنال همیشه برای تساوی. گواردیولا هم گفت که این سبک آنهاست و به این شکل رقیب اصلی قهرمانی را تحقیر کرد. اما واقعیت این است که آرتتا در نیمه‌دوم

به گزارش همشهری‌آنلاین، گواردیولا و برناردو سیلوا باز هم از سبک آرسنال انتقاد کردند. سیلوا گفت لیورپول برای بازی با منچسترسیتی به هوای پیروزی می‌آید اما آرسنال همیشه برای تساوی. گواردیولا هم گفت که این سبک آنهاست و به این شکل رقیب اصلی قهرمانی را تحقیر کرد. اما واقعیت این است که آرتتا در نیمه‌دوم مجبور شد تیمش را دفاعی به زمین بفرستد. آنها برای دومین‌بار در این فصل درحالی‌که از حریف پیش بودند، اواخر نیمه‌اول یک بازیکن خود را به‌ناحق و به‌دلیل اخراج از دست دادند. البته آرتتا این سبک را دوست دارد. تیم او تا دقیقه۹۸و با نتیجه ۲بر یک از میزبان پیش بود اما همه تیم‌های ۱۰نفره به این شیوه بازی نمی‌کنند. همان شب تیم مارسی با مربیگری روبرتو دی‌زربی در زمین لیون و در دقیقه۵ بازیکن خود را از دست داد اما در نهایت توانست میزبان را ۳بر ۲ شکست دهد. مربی اسپانیایی آرسنال درباره سبک بازی تیمش گفت: «چیزی که می‌توانم بگویم این است که ۹۹بار از ۱۰۰باری که شما ۵۶دقیقه با ۱۰نفر مقابل این تیم بازی کنید، با گل‌های زیاد خواهید باخت.» احتمالا مارسی دی‌زربی تنها مورد نقض است!

بازیکنان آرسنال در نیمه‌دوم هیچ شوتی به سمت دروازه حریف نزدند و فقط ۲بار در نیمه زمین سیتی لمس توپ داشتند. در عوض، بازیکنان منچسترسیتی ۲۸شوت به سمت دروازه توپچی‌ها زدند که از فصل ۰۴-۲۰۰۳یک رکورد در لیگ‌برتر محسوب می‌شود. فقط خود منچسترسیتی یک‌بار در سال ۲۰۱۲در نیمه‌دوم بیش از این شوت زده بود؛ ۳۴شوت به سمت دروازه کویینز پارک رنجرز.

کای هاورتس که به جای اودگارد در مرکز زمین بازی می‌کرد یک رکورد منفی زد و نام خود را به‌عنوان نخستین بازیکنی که به‌طور کامل در زمین حضور داشت اما یک پاس صحیح هم نداد، ثبت کرد.

آرسنال مقابل سیتی فقط ۲۲درصد مالکیت توپ را داشت و پیش از این فقط در یک بازی (۲۰درصد در مقابل سیتی در آگوست ۲۰۲۱) مالکیت کمتری را ثبت کرده بود. توپچی‌ها در نیمه‌دوم این بازی فقط ۱۲.۵درصد مالکیت توپ داشتند.

از زمان نخستین تجربه میکل آرتتا به‌عنوان سرمربی آرسنال در دسامبر ۲۰۱۹، ۱۷بازیکن این تیم در لیگ برتر کارت قرمز دریافت کرده‌اند که حداقل ۴مورد بیش از هر باشگاه دیگری است.

بوکایو ساکا پس از تیری آنری در فصل ۰۵-۲۰۰۴دومین بازیکن تاریخ لیگ برتر شد که در هر یک از ۵بازی اول یک فصل یک تیم پاس گل می‌دهد؛ هر دو از آرسنال.

از ۱۶گل گابریل ماگالاییش در لیگ برتر، ۱۴‌گل(۸۸درصد) از روی ضربات کرنر به ثمر رسیده که بالاترین نسبت هر بازیکنی با بیش از ۱۰گل در تاریخ لیگ برتر است.

ریکاردو کالافیوری بیستمین بازیکنی بود که در نخستین بازی خود در ترکیب اصلی آرسنال در لیگ برتر گل زد اما دومین بازیکن پس از فابیو ویرا در مقابل برنتفورد در سپتامبر ۲۰۲۲دومین گل از پشت محوطه جریمه توسط یک بازیکن بود. مدافع ایتالیایی نخستین شوت آرسنال را به گل تبدیل کرد.

هر ۴گل اخیر آرسنال در ورزشگاه اتحاد، توسط مدافعان این تیم به ثمر رسیده است؛ کوشیلنی ۲۰-۲۰۱۹، هولدینگ ۲۰۲۲-۲۳، کالافیوری ۲۰۲۴-۲۵ و گابریل ۲۰۲۴-۲۵.

پس از ۸سال و بعد از تساوی ۲-۲ در فصل ۱۶-۲۰۱۵، آرسنال موفق شد در خانه سیتی بیش از یک گل به ثمر برساند.

مایکل الیور در طول دوران حرفه‌ای خود ۷بار بازیکن آرسنال را اخراج کرده است که بیشتر از هر تیم دیگری است.

آرسنال برای اولین‌بار در سال۲۰۲۴در یک بازی خارج از خانه در لیگ برتر عقب افتاد. این دوازدهمین بازی خارج از خانه آنها بود که بدون شکست به پایان رسید. آنها فقط ۲تساوی به‌دست آورده‌اند که هر دو در زمین من‌سیتی بوده و بقیه را برده‌اند.

گل دقیقه نهم هالند برای سیتی، نخستین گلی بود که آرسنال در لیگ۲۰۲۴در خانه یا خارج از خانه دریافت کرد.

این نخستین کارت قرمز لئاندرو تروسار بلژیکی در ۱۷۵بازی لیگی بود.

گل دقیقه۹۸ جان استونز، دیرهنگام‌ترین گل سیتیزن‌ها در لیگ از فصل ۰۷-۲۰۰۶ بود.

منبع خبر: همشـهری

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn