تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مهر 1403 - 8:00
5 بازدید
کد خبر : 325921

پرسپولیس و استقلال این همه پول و درآمد داشتند؛ چرا یک ورزشگاه در پایتخت نساختند؟

پرسپولیس و استقلال این همه پول و درآمد داشتند؛ چرا یک ورزشگاه در پایتخت نساختند؟

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش خبرآنلاین، روزنامه شرق نوشت: احوال تیم پرسپولیس این روزها و در لیگ برتر از میزبان این بازی (‌استقلال) مساعدتر است، هم از جنبه فنی و هم روحی‌-روانی. میزبان اما حال‌وروز خوبی ندارد؛ در مکان نهم جدول است و درون خود نیز مشکلاتی حاشیه‌ای دارد. البته نمی‌توان منکر شد که

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش خبرآنلاین، روزنامه شرق نوشت: احوال تیم پرسپولیس این روزها و در لیگ برتر از میزبان این بازی (‌استقلال) مساعدتر است، هم از جنبه فنی و هم روحی‌-روانی. میزبان اما حال‌وروز خوبی ندارد؛ در مکان نهم جدول است و درون خود نیز مشکلاتی حاشیه‌ای دارد. البته نمی‌توان منکر شد که رقیبشان نیز برخی مشکلات دارند، هرچند کمتر از آبی‌پوشان.

از دیرباز نتیجه این بازی چندان متأثر از شرایط فنی و روحی-روانی دو تیم در بازی‌های قبل از آن نبوده است، بلکه تیمی در دربی موفق بوده که برای این دیدار خود را بهتر آماده کرده باشد؛ خاصه از حیث روحی و روانی. مسلما و طبق معمول، این بازی خالی از حاشیه‌ها نخواهد بود و به روال سال‌های اخیر، خصوصا پس از بازی، طبق انتظار، زنگ شروع آن با صدور و جواب بیانیه‌های طرفین آغاز شده که ادامه‌دار نیز خواهد بود.

اما ذکر چند نکته دراین‌باره ضروری است:

۱- از صدر تا ذیل هر دو باشگاه، لطفا قدری هم به خود فوتبال بیندیشید و بپردازید. این بازی سال‌های سال آیینه تمام‌نمای فوتبال ما بوده و اینک نیز نماد فوتبال ایران است؛ گرچه به دلیل کوچک‌اندیشی‌ها و خودبینی‌ها دچار مسیر قهقرایی نیز شده باشد. حداقل به اندازه اعتبار دیرینه باشگاهتان، اهمیت این بازی، پول، شهرت، موقعیت و امکاناتی که از قبل آن کسب کرده و می‌کنید و به احترام خیل عظیم هوادارانی که از آنها (ولو در شعار) دم می‌زنید، برای اصل آن نیز انرژی و تلاشی مصروف دارید؛ به قدر اهتمام در همان بیانیه‌ها و حاشیه‌سازی‌ها و به اندازه تلاشتان در چانه‌زنی هنگام عقد قراردادهای واقعی‌تان.

۲- این دو باشگاه قدیمی و پرطرفدار به ناچار دربی صدوچهارم را مانند سایر دیدارهای این فصل‌شان در ورزشگاهی غیر از ورزشگاه صدهزارنفری آزادی برگزار می‌کنند. خارج از ورزشگاهی که وجود آن خیال مسئولین این دو باشگاه را سال‌های سال راحت کرده بود؛ چنان‌که بعضا نوعی توهم مالکیت نسبت به ورزشگاه آزادی را در سخنان مسئولین مختلف پرسپولیس و استقلال شاهد بوده و هستیم. کسی اما طی این سال‌ها از «مدیران هزینه‌ای» هر دو باشگاه نپرسید که چرا با این‌همه پتانسیل و آن‌همه پولی که از جیب ملت خرج تیم فوتبال، بازیکنان، مربیان و دست‌اندرکاران باشگاهتان و اهداف و مقاصد مقطعی‌تان می‌کنید، دنبال ساخت ورزشگاهی درخور نام، اعتبار و پتانسیل باشگاهتان نبوده و نیستید تا امروز خانه‌به‌دوش شهرها و ورزشگاه‌ها با التماس و خواهش نباشید؟ پس آن‌همه ادعای مدیریت درخشانتان فقط هنر «هزینه‌کرد» از جیب دیگران را برای پیروزی‌های مقطعی داشته و دارد؟‌

۳- مدیرانی که به‌زعم خود، برای نباختن قافیه، اولویت را بیانیه‌نویسی قرار داده‌اید و بدان اهتمام جدی داشته و دارید، آیا می‌توانید با افتخار سرتان را بالا بگیرید و چند ستاره جوان اما کاردربیار و دربی‌باز را نام ببرید و بگویید اینها از محصولات آکادمی و تیم‌های پایه‌ای باشگاه خودمان هستند؟‌ در ساخت ورزشگاه شاید بر شما چندان حرجی نباشد ولی برای این یکی‌ حتما سزاوار شماتت و نکوهشید.

۴- مربیان و بازیکنان دو تیم که میلیاردها تومان از پول مردم نثار ساق‌ها و افکار شما شده است و خالق اصلی ۹۰ دقیقه دربی شمایید، حداقل در روزگاری که مردم (‌از جمله هواداران تیم‌تان) در کسب حداقلی آن در مضیقه‌اند و در ایامی که شاهد کشته‌شدن دردناک عده‌ای از کارگران معدن (‌از هم‌وطنانتان) برای کسب شندرغاز درآمد برای خانواده‌هایشان هستید و شما به یمن شغل و درآمدتان از آن مشقت‌های دشوار فارغ هستید، لطفا به فوتبالی جذاب و مردانه در میدان بیندیشید و بپردازید؛ حداقل اندازه درآمدتان فوتبال ارائه دهید!

۲۳۳۰۲

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn