تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مهر 1403 - 10:25
7 بازدید
کد خبر : 326056

رونق بازار اوراق سبز – صدای بورس

رونق بازار اوراق سبز – صدای بورس

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش صدای بورس، تازه‌ترین برآوردها نشان می‌دهد که ارزش بازار اوراق سبز در سال ۲۰۲۴ به بیش از ۵۲۵.۷ میلیارد دلار خواهد رسید. همچنین پیش‌بینی می‌شود که این رقم در سال ۲۰۳۱ از مرز ۱۰۳۳ میلیارد دلار عبور کند. بر اساس این گزارش، به دلیل جذابیت اوراق سبز، بازده این

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش صدای بورس، تازه‌ترین برآوردها نشان می‌دهد که ارزش بازار اوراق سبز در سال ۲۰۲۴ به بیش از ۵۲۵.۷ میلیارد دلار خواهد رسید. همچنین پیش‌بینی می‌شود که این رقم در سال ۲۰۳۱ از مرز ۱۰۳۳ میلیارد دلار عبور کند.

بر اساس این گزارش، به دلیل جذابیت اوراق سبز، بازده این اوراق طی سال‌های اخیر روندی صعودی داشته است. آمارها نشان می‌دهند، بازده اوراق سبز ۲ ساله و ۱۰ ساله به ترتیب از ۰.۲۵ درصد و ۱.۴۵ درصد در سال ۲۰۲۱ به ۴.۷۱ درصد و ۴.۳۶ درصد در میانه سال ۲۰۲۴ رسیده است.

فدراسیون بورس‌های جهان در تازه‌ترین گزارش خود (سپتامبر) وضعیت بازار اوراق بدهی سبز را مورد بررسی قرار داده و نوشته است: اوراق سبز از نوع اوراق با درآمد ثابت هستند که دولت‌ها یا شرکت‌ها منتشر می‌کنند. در نیمه نخست سال ۲۰۲۴، تعداد انواع اوراق سبز منتشر شده در بازارهای جهان با رشدی ۱۸.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به رقم ۱۸۲۳ رسید. بیشترین تعداد اوراق سبز منتشر شده با سهم ۶۹.۳ درصدی متعلق به منطقه EMEA (اروپا، خاورمیانه و آفریقا) بوده است. پس از آن منطقه APAC (آسیا و اقیانوسیه) با ۲۸.۸ درصد در رتبه دوم جای گرفت. سهم منطقه Americas (آمریکای شمالی، جنوبی و مرکزی) از این بازار تنها ۱.۹ درصد است.

از نظر تعداد اوراق سبز پذیرفته شده در بورس‌های جهان در نیمه نخست ۲۰۲۴ ما شاهد رشد ۱۸۹.۲ درصدی معادل ۷۲۰ نوع اوراق سبز نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم که تمامی مربوط به منطقه EMEA بوده است. در این منطقه، بورس لوگزامبورگ پیشتاز پذیرش و معاملات انواع اوراق سبز بود. در این مدت، منطقه APAC با افت ۴.۳ درصدی تعداد اوراق سبز پذیرفته شده روبه‌رو شد و منطقه Americas شاهد هیچ مورد جدیدی نبود.

بررسی ارزش معاملات اوراق سبز نشان می‌دهد، در نیمه نخست امسال ارزش این معاملات به ۱.۷۹ میلیارد دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵.۷ درصد کاهش نشان می‌دهد. در نیمه نخست امسال، منطقه APAC شاهد افت ۲۰.۲ درصدی ارزش معاملات بود. این در حالی است که دو منطقه Americas و EMEA به ترتیب با ۴۰۴.۶ درصد و ۳۱۳ درصد افزایش ارزش معاملات اوراق سبز روبه‌رو بودند. لازم به یادآوری است که بالاترین ارزش معاملات اوراق سبز با سهم ۹۳.۵ درصدی مربوط به منطقه APAC است. سهم منطقه Americas معادل ۱.۶ درصد و سهم منطقه EMEA هم ۴.۹ درصد است.

همچنین بیشترین حجم تامین مالی از طریق اوراق سبز با سهم ۹۴.۳ درصدی مربوط به منطقه EMEA بوده است. در نیمه نخست امسال، سهم دو منطقه Americas و APAC به ترتیب ۴.۲ درصد و ۱.۶ درصد بوده است.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn