تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مهر 1403 - 18:18
17 بازدید
کد خبر : 326532

اتفاق ویژه در بازار خودرو؛ استارت فروش قسطی این محصول زده شد

اتفاق ویژه در بازار خودرو؛ استارت فروش قسطی این محصول زده شد

به گزارش اقتصادنیوز، بیش از ۲۲ هزار و ۲۵۰ دستگاه انواع خودروی سواری تا پایان شهریور سال جاری به صورت قطعی از گمرک ها سراسر کشور ترخیص شد. مقایسه آمار ۶ ماهه واردات خودروی سواری در سال ۱۴۰۳ با تیراژ واردات خودرو در سال گذشته نشان می دهد که ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز رشدی

به گزارش اقتصادنیوز، بیش از ۲۲ هزار و ۲۵۰ دستگاه انواع خودروی سواری تا پایان شهریور سال جاری به صورت قطعی از گمرک ها سراسر کشور ترخیص شد.

مقایسه آمار ۶ ماهه واردات خودروی سواری در سال ۱۴۰۳ با تیراژ واردات خودرو در سال گذشته نشان می دهد که ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز رشدی حول و حوش ۱۰۰ درصدی داشته است. این رشد ۱۰۰ درصدی به زبان تیراژ از ورود نزدیک ۱۱ هزار و ۱۵۰ دستگاه خودروی سواری به کشور خبر می دهد. 

شرکت های وارد کننده در سال گذشته واردات بیش از ۱۱ هزار و ۱۰۰ دستگاه خودروی سواری را نهایی کردند.

رشد تیراژ واردات خودرو خبر خوبی برای بازار خودرو در نیمه اول سال ۱۴۰۳ است. سیاست گذار خودرویی به دنبال این بود تا با اهرم واردات خودرو بتواند بازار خودرو را مدیریت کند. اما به دلایل گوناگون واردات خودرو در سال گذشته آن طور که باید و شاید روی غلطک نیفتاد.

ورود بازیگران جدید به بحث واردات خودرو، مباحث مرتبط با استانداردهای ورود خودرو به کشور و از همه مهمتر چالش تامین ارز برای ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز را می توان به انواع دلایل اصلی برای کُند بودن حضور محصولات برندهای جهانی خودروساز در سال گذشته مورد توجه قرار داد.

به نظر می رسد در نیمه اول سال جاری علاوه بر اینکه سیاست گذار پولی و بانکی مسیر تامین ارز برای واردات خودرو را هموار کرد، شرکت های واردکننده با چم و خم ورود محصولات برندهای بین المللی خودروساز بیشتر آشنا شده و تا حد زیادی نیز مباحث مربوط به استانداردهای خودرویی مرتفع شده است.

سال گذشته در مجموع حدود ۲۱۸ میلیون دلار برای ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز هزینه شده است اما این مبلغ در سال جاری با توجه به رشد تیراژ واردات تا حوالی ۴۳۸ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار بالا آمده است.

به طور میانگین هر دستگاه خودروی وارداتی در سال جاری حدود ۱۹ هزار و ۷۰۰ دلار هزینه شده است.

رشد تیراژ واردات محصولات برندهای بین المللی در سال جاری باعث شده تا برخی از شرکت های واردکننده به سمت فروش محصولات خود به صورت اقساطی کنند. نکته مهمتر اینکه فروش قسطی بدون بهره است و مشتریان خودروهای وارداتی که گزینه خرید قسطی را انتخاب می کنند در زمان پرداخت اقساط تنها اصل مباغ را پرداخت می کنند و دیگر خبری از پرداخت سود یا بهره به شرکت واردکننده نیست.

در کنار بحث فروش اقساطی مقایسه قیمت خودروهای وارداتی در شرکت های واردکننده و همچنین بازار گویای این نکته است که فاصله قیمتی میان مبدا و بازار بهم نزدیک شده است. 

این دو خبر می تواند برای متقاضیان محصولات برندهای جهانی خودروساز خبر خوبی باشد. پیش بینی می شود روند ورود خودرو به کشور در نیمه دوم سال جاری نیز ادامه دار باشد و همین مساله می تواند تا دسترسی مشتاقان را به خودروهای وارداتی راحت تر کند.

البته فراموش نکنیم این دسترسی اسان به شرطی است که بانک مرکزی همچنان تامین ارز برای واردات خودرو را در دستورکار قرار دهد.

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn