تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مهر 1403 - 11:16
25 بازدید
کد خبر : 330780

هشدار یک کارشناس: باید از انتقام مستقیم دست کشید/ این کار یعنی بازی در زمین نتانیاهو و پوتین

هشدار یک کارشناس: باید از انتقام مستقیم دست کشید/ این کار یعنی بازی در زمین نتانیاهو و پوتین

به گزارش خبرآنلاین در ادامه یادداشت کریمی پور آمده است:  در این مورد متکی به موشک های خود نباشیم. گوش سپردن به توصیه های سرداران دهه ۶۰، که اتفاقا در همان دوره هم خوب نتوانستند بجنگندند، جز تباهی و شکست چیزی در بر ندارد. رویکرد و کارکرد این کاروانسالاران در کجا موجبات بهروزی ملت وکشور

به گزارش خبرآنلاین در ادامه یادداشت کریمی پور آمده است:

 در این مورد متکی به موشک های خود نباشیم. گوش سپردن به توصیه های سرداران دهه ۶۰، که اتفاقا در همان دوره هم خوب نتوانستند بجنگندند، جز تباهی و شکست چیزی در بر ندارد. رویکرد و کارکرد این کاروانسالاران در کجا موجبات بهروزی ملت وکشور بوده است؟ فقط و فقط یکی را نام‌ ببرید؟ 

سفارش درازمدت من پیوستن به رویکرد صلح جهانی و منطقه ای است. ولی در این شرایط که اسرائیل در اوج‌ خودنمایی و باجگیری کلان است،  تنها راه پبش روی، جنگیدن موثر در راه وادار کردن نتانیاهو به پذیرش آتش بس خواهد بود. به پیشنهادهای متعاقب بنگرید:

۱- نبرد زمینی

ارتش اسرائیل را ناگزیر به ورود به فاز جنگ‌ زمینی کنید. نتانیاهو بیشینه تا ۶ هفته دیگر، یعنی تا ۵ نوامبر و انتخابات ایالات متحده، به هر قیمتی شده قصد وارد کردن‌ ایران را به جنگ دارد.‌ با توسل به هر ابزاری می خواهد به چنین کاری دست بزند. 

در این شرایط و با بدیهی بودن چنین هدفی، بهترین‌ کاری که می توان‌ انجام داد، تحمیل کردن ورودش به جنگ زمینی است. این چشم‌ اسفندیار ارتش اسراییل  یابه گویش استراتژیست ها، ضربت قوی بر ضعیف است. چرا؟

نقطه آخ اسرائیل

حتی بر فرض محال، چنان‌ چه ایران و محور مقاومت‌ بتوانند با موشکباران بی سابقه، اسراییل را به ویرانه ای مانند غزه تبدیل کنند. در نهایت چه پیامدی در بر خواهد داشت؟

کک اسراییل هم‌ نخواهد گزید. همه سکونتگاه های کوچک‌ و متوسط و بزرگ‌ اسراییل، دارای پناهگاه های ایمن، مجهز و فعال و بسیار تمیز و کارآمد است.‌ دوم‌ چه بلایی بر سر ارتش اسراییل خواهد آمد؟ با وجود عقبه استراتژیک ناتو و ایالات متحده و حتی کشورهای جنوب خلیج فارس، تقریبا هیچ.‌ پس چه باید کرد؟

نقطه و محل آخ و حیاتی مردم و دولت اسرائیل، کوشش برای زنده ماندن و نمردن است.

در هر نبردی، تلفات ارتش اسراییل به ۱۰٪ تا ۱۵٪ رسید، تلاش های بین المللی برای آتش بس آغاز و بی وقفه پیگیری می شود. با کدام‌ حربه و تاکتیک می توان به‌چنین نتیجه ای دست یافت: تحمیل جنگ‌ زمینی در شمال اسرائیل و جنوب لبنان. 

آیا چنین تاکتیک ی موفق خواهد بود. آری. چرا؟:

الف- جغرافیای ممتاز دفاعی
تمرکز نتانیاهو در برابر حزب الله، کشاندن این سازمان به‌پشت و شمال رود لیتانی است. چرا؟ چون از مزارع کفرشوبا تا این رودخانه، جغرافیای کوهستانی مرز و عقبه، برتری‌ دفاعی طبیعی را در اختیار بقایای حزب الله قرار می دهد.‌ هر کیلومتر پیشروی در. چنین محیطی معمولا منتج به تلفات خواهد بود. در عین حال شهرک های شمالی اسرائیل از شلیک مستقیم‌ در امان خواهند ماند؛

ب- دفاع خوشه ای
گرچه سیستم‌ ارتباطی حزب الله دچار نقص شده است، ولی سیستم‌ دفاع خوشه انگوری تمرین شده بین یگان ها، تجویزگر دفاع متحرک و مستقل هر واحدی خواهد بود. هم چنین اتکای به سیستم بسیار قدیمی ارتباطی، آلترناتیو بدی برای پیوند و هماهنگی با فرماندهی نیست؛

پ- نیروی انسانی مناسب
با وجود بیش از ۴۰ هزار نیروی آموزش دیده لبنانی، هم‌چنین پشتیبانان رزمنده عراقی، افغانی، پاکستانی و شاید و بلکه شعار دهندگان‌ خیابانی ایرانی، عقبه مناسب تاکتیک ی برای حزب الله تا جایی که به نیروی انسانی بر می گردد، فراهم‌ خواهد بود.

تحمیل نبرد روی زمین، گونه ای توسل به ژئوتاکتیک کارآمد است که پایه های آن بر جغرافیا است. تنها کار حساس، داشتن روحیه سال۲۰۰۶، در دو روز نخست درگیری است. 

در بخش های آتی به دیگر رویکردهای کارساز و متعدد خواهیم پرداخت.

۳۱۱۳۱۱

منبع:+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn