تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مهر 1403 - 16:47
16 بازدید
کد خبر : 331112

برنامه‌ریزی برای ترور نصرالله سال‌ها طول کشید | جزئیاتی از اجرای عملیات ترور

برنامه‌ریزی برای ترور نصرالله سال‌ها طول کشید | جزئیاتی از اجرای عملیات ترور

به گزارش آفتاب نو، وبگاه آرتی عربی نوشت: «این روزنامه در ادامه افزود که حذف رهبران ارشد حزب الله و در رأس آنها نصرالله بدون اطلاعات دقیق درباره مجموعه زیرزمینی و تحرکات اعضای حزب در داخل آن ممکن نبود با موفقیت انجام شود». به گفته منابع امنیتی، موساد بیش از یک دهه پیش برنامه ریزی

به گزارش آفتاب نو، وبگاه آرتی عربی نوشت: «این روزنامه در ادامه افزود که حذف رهبران ارشد حزب الله و در رأس آنها نصرالله بدون اطلاعات دقیق درباره مجموعه زیرزمینی و تحرکات اعضای حزب در داخل آن ممکن نبود با موفقیت انجام شود».

به گفته منابع امنیتی، موساد بیش از یک دهه پیش برنامه ریزی مبارزه علیه حزب الله را آغاز کرد. آنها ضمن انجام یک سری عملیات اطلاعاتی در میدان، به بررسی نقاط قوت و ضعف حزب‌الله پرداختند.

این روزنامه به نقل از مقامات امنیتی اسرائیل افزود: اطلاعات دقیق که به انجام عملیات و ترور نصرالله کمک کرده بر اساس سه یگان نظامی بوده است: واحد ۹۹۰۰ به جمع آوری اطلاعات بصری و تعیین مختصات کمک کرد، واحد ۵۰۴ ماموران که در جمع آوری اطلاعات از منابع انسانی فعال بود و بخش اطلاعات نظامی، واحد ۸۲۰۰ که بر فناوری پیشرفته متکی بود را اداره می‌کرد.

حتی پس از حمله‌ای که نصرالله و تعدادی از رهبران حزب الله را در حومه جنوبی بیروت هدف قرار داد، موساد به جمع آوری اطلاعات برای ارزیابی نتایج حمله و صحت آن ادامه داد.

این روزنامه می‌افزاید، هر آنچه در لبنان از روز سه شنبه هفته گذشته آغاز شاهد آن هستیم، نتیجه یک کارزار اطلاعاتی است که سال‌ها ادامه داشته است.

منبع خبر: همشـهری

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn