تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مهر 1403 - 17:26
6 بازدید
کد خبر : 331149

دشمن به شرط وحدت شکننده است

دشمن به شرط وحدت شکننده است

فرهیختگان: پس از شهادت سیدحسن نصرالله، لزوم همبستگی و همدلی در جامعه بیش از پیش احساس می‌شود. عباس سلیمی‌‌نمین، تحلیلگر سیاسی برجسته، در مصاحبه‌ با «فرهیختگان» به بررسی اهمیت حفظ وحدت در برابر دشمنان پیچیده و نژادپرست صهیونیست پرداخته است. وی تاکید می‌کند مبارزه با صهیونیسم تنها به اقدامات سخت نظامی محدود نمی‌شود، بلکه آگاهی‌بخشی

فرهیختگان: پس از شهادت سیدحسن نصرالله، لزوم همبستگی و همدلی در جامعه بیش از پیش احساس می‌شود. عباس سلیمی‌‌نمین، تحلیلگر سیاسی برجسته، در مصاحبه‌ با «فرهیختگان» به بررسی اهمیت حفظ وحدت در برابر دشمنان پیچیده و نژادپرست صهیونیست پرداخته است.

وی تاکید می‌کند مبارزه با صهیونیسم تنها به اقدامات سخت نظامی محدود نمی‌شود، بلکه آگاهی‌بخشی به ملت‌ها و مقابله فکری با این ایدئولوژی نقش محوری دارد. سلیمی‌‌نمین معتقد است افزایش هزینه‌های حمایت از رژیم‌صهیونیستی برای دولت‌های غربی، می‌تواند زمینه‌ساز تحولی بزرگ در مسیر مقابله با این رژیم باشد. مشروح این گفت‌وگو را در ادامه از نظر می‌گذرانید. 

باید تابع یک فرماندهی واحد باشیم

عباس سلیمی‌‌نمین، تحلیلگر سیاسی در ابتدا به تشریح ضرورت وحدت و فرماندهی واحد در آرمان‌های انقلاب اسلامی پرداخت. وی با اشاره به لزوم تبعیت از یک فرماندهی واحد تاکید کرد: «اگر در ارتباط با پیمان خودمان با مسائل آرمانی انقلاب اسلامی صادقیم، طبیعتا باید تابع یک فرماندهی واحد باشیم؛ بدون آن، قطعا زمینه‌ اخلال و ایجاد جنگ روانی برای دشمن را در میان خودمان فراهم می‌کنیم.» سلیمی‌‌نمین افزود این موضوع بدیهی‌ترین امری است که در مواجهه با یک دشمن پیچیده باید دنبال شود و گفت: «دشمن شکننده است، منوط به اینکه ما وحدت خودمان و فرماندهی واحد را در راهبردهای خود حفظ کنیم.»

انقلابی‌گری یعنی با منطق و هوشمندی به یک هدف رسیدن

وی در ادامه به نکته‌ای مهم اشاره کرد و گفت: «بعضی‌ها فکر می‌کنند انقلابی‌گری فقط در ابزار سخت جلوه‌گر می‌شود. این خلاف واقعیت است. انقلابی‌گری یعنی با منطق و هوشمندی به یک هدف رسیدن، آن هم با کمترین هزینه.» سلیمی‌‌نمین تصریح کرد: «ما باید به نابودی نژادپرستی دست یابیم با کمترین هزینه. پرهزینه‌ترین راه هم پیش روی ما است، اما یک عنصر انقلابی سعی می‌کند راهی را انتخاب کند که هم به هدف برسد و هم زودتر به آن دست یابد، منتها با کمترین هزینه.»

این تحلیلگر سیاسی کشور در ادامه به بحث کم‌هزینه‌بودن اشاره کرد و گفت: «وقتی سخن از کم‌هزینه‌بودن به میان می‌آید، باید فکر کنیم منظور چه راهی است. می‌توانیم اقداماتی انجام دهیم تا برخی از نظامیان صهیونیست را از صحنه خارج کنیم اما آنچه که می‌تواند ضربه‌ مهلکی به صهیونیست‌ها بزند، مبارزه‌ آگاهی‌بخشی است. یعنی ملت‌ها را نسبت به ماهیت صهیونیسم آگاه کردن. وقتی ماهیت صحنه برای ملت‌ها روشن شود و آنها به دولت‌های خود فشار بیاورند، یک تحول کم‌هزینه صورت خواهد گرفت.»

سلیمی‌‌نمین همچنین با اشاره به وضعیت فعلی گفت: «امروز، اگر شما به اسرائیل موشک بزنید، طبیعتا آمریکایی‌ها و اروپایی‌های حامی صهیونیست‌ها – و در رأس آنها انگلیسی‌ها که بنیانگذار پیدایش صهیونیسم در فلسطین بوده‌اند – نیز متقابلا سلاح‌های پیشرفته‌تری به رژیم خواهند داد. اما قطعا درنهایت این جنگ به پیروزی خواهد رسید اما در عین حال هزینه بالایی خواهد داشت.»

ملت‌ها در صورت روشن شدن حقایق به تحریم نژادپرستان و سیاست‌های دولت‌های خودشان خواهند پرداخت

عباس سلیمی‌‌نمین، همچنین به بررسی ضرورت آگاه‌سازی ملت‌ها در مقابله با صهیونیسم پرداخت و تاکید کرد که این مسیر ممکن است هزینه بالایی داشته باشد اما در عین حال، راهبرد پیش روی ما آگاه‌سازی ملت‌هاست. وی گفت: «این که ملت‌ها بفهمند چرا باید صهیونیسم را نفی کنند و چرا نباید در مسیر سازش با آن قرار بگیرند و چرا باید مرتب دغدغه مقابله با آن را داشته باشند.»

سلیمی‌‌نمین تصریح کرد: «اگر این مساله برای ملت‌ها روشن شود، کشورهای حامی صهیونیسم عقبه خود را از دست خواهند داد، یعنی مثلا انگلیسی‌ها وادار خواهند شد سیاست‌های خود را تغییر دهند. وقتی افکار عمومی انگلیس در مقابل صهیونیسم قرار گیرد، یعنی در مقام نفی صهیونیسم قرار می‌گیرد.» وی همچنین توضیح داد زمانی افکار عمومی مردم انگلیس علیه صهیونیسم به پا خواهد خاست که بفهمند صهیونیسم فقط علیه یک ملت خاص نیست، بلکه پدیده‌ای است ضد بشریت.

سلیمی‌‌نمین گفت: «نژادپرستی یعنی دیگران را پست‌تر پنداشتن و در مقام پست‌تری قرار دادن. نژادپرست چون خود را برتر می‌داند، نخواهد گذاشت سایر ملت‌ها از نظر تکنولوژی و دیگر زمینه‌ها از او پیشی بگیرند.»

این تحلیلگر افزود ملت‌ها در صورت روشن شدن این حقایق، به تحریم نژادپرستان و سیاست‌های دولت‌های خودشان خواهند پرداخت.

کم‌هزینه‌ترین راه برای نابودی نژادپرستی مقابله ملت‌ها با آن است

سلیمی‌‌نمین خاطرنشان کرد: «این موضوع کم‌کم برای همه روشن می‌شود و وقتی روشن شد، ملت‌ها در برابر نژادپرستی قرار می‌گیرند. وقتی ملت‌ها در برابر نژادپرستی بایستند، نژادپرستی با کمترین هزینه از بین می‌رود.» او به مثال رژیم نژادپرست آفریقای جنوبی اشاره کرد و گفت: «ملت‌ها علیه رژیم نژادپرست آفریقای جنوبی مبارزه کردند و با وجود اینکه کشورهای غربی منافع زیادی در این رژیم داشتند، وقتی با آگاهی ملت‌ها مواجه شدند، نتوانستند حمایت خود را از آن رژیم ادامه دهند.»

این تحلیلگر سیاسی در ادامه افزود: «آنچه سخت‌ترین ضربه را به نژادپرستان خواهد زد، آگاهی ملت‌هاست.» وی توضیح داد ملت‌ها پس از آگاهی خود، محصولات تولیدی در سرزمین‌های اشغالی را تحریم می‌کنند و گفت: «این تحریم‌ها درواقع نژادپرستان را به بن‌بست می‌رساند و به لحاظ سیاسی دولت‌های اروپایی و آمریکا را با بحران مواجه می‌کند.»

وی تاکید کرد: «افکار عمومی نژادپرستان را ضد خود می‌داند اما دولت‌هایشان از نژادپرستان حمایت می‌کنند. این وضعیت تا زمانی ادامه خواهد داشت که هزینه‌های آن برای دولت‌های حامی نژادپرستان بسیار بالا برود.»

تفاهم با اسرائیل به معنی تحقیر عربستان است

وی به سخنان اخیر نتانیاهو اشاره کرد که گفته بود ایران تمام تحرکات او را خنثی کرده و تصریح کرد: «ما داشتیم با عربستان به تفاهم می‌رسیدیم، البته این تفاهم نیست؛ بلکه این است که دولت عربستان تحقیر خود را به رسمیت بشناسد.» سلیمی‌‌نمین خاطرنشان کرد: «وقتی شما نژادپرستان را به رسمیت می‌شناسید، یعنی قبول می‌کنید که او برتر است. این موضوع هیچ تردیدی ندارد.» وی با تاکید بر این نکته که ملت‌ها به‌تدریج به این درک می‌رسند، گفت: «ناراحتی نخست‌وزیر نژادپرست حاکم بر فلسطین نیز به همین دلیل است. او به صراحت همین را گفت.»

سلیمی‌‌نمین تاکید کرد: «مگر ایران برتری تسلیحاتی دارد؟ خیر. ملت عربستان یواش‌یواش به این جمع‌بندی رسیده است که پذیرش صهیونیسم به معنای تحقیر خودشان و اعتقادات دینی‌شان است.» سلیمی‌‌نمین در ادامه به بررسی جایگاه برتری در روابط انسانی و تاثیر آن بر نژادپرستی پرداخت.

وی تاکید کرد: «وقتی شما کسی را برتر از خودتان می‌دانید، یعنی او را در جایگاه خدایی قرار داده‌اید. این موضوع را هم مسلمان و هم غیرمسلمان می‌فهمد. مسلمان می‌داند که نمی‌تواند به‌عنوان یک مسلمان، انسان دیگری را از خودش برتر بداند، زیرا برتر بودن از انسان به معنای خدابودن است.»

مبارزه اصلی ما با صهیونیست‌ها باید مبارزه فکری باشد

سلیمی‌‌نمین تصریح کرد انقلابی‌گری به معنای تمرکز فقط بر راه‌حل‌های سخت برای نابودی صهیونیست‌ها نیست. او گفت: «مبارزه اصلی ما با صهیونیست‌ها باید مبارزه فکری باشد و تحولی فکری در ملت‌ها ایجاد کند.» وی با بیان اینکه این تحول فکری ممکن نخواهد بود مگر اینکه ماهیت صهیونیسم برای ملت‌ها روشن شود، افزود: «ما می‌توانیم این را از رفتار و تاریخچه صهیونیست‌ها برای ملت‌ها روشن کنیم. آن وقت ملت‌ها خود میدان‌دار مبارزه خواهند شد.»

عباس سلیمی‌‌نمین، تحلیلگر سیاسی در سخنانی به تحلیل وضعیت فعلی روابط بین‌الملل و تاثیر افکار عمومی روی رژیم‌صهیونیستی پرداخت.

او اظهار داشت: «کسی جرأت نمی‌کند با رژیم‌صهیونیستی پیمان ببندد، همان‌طور که خشم و ناراحتی نخست‌وزیر این رژیم از اینکه ایران توانسته جلوی به رسمیت شناخته شدن آن توسط کشورهای مختلف را بگیرد، کاملا مشهود بود. این خیلی مهم است.»

سلیمی‌‌نمین توضیح داد: «عربستان از ما نمی‌ترسد اما از افکار عمومی به‌شدت هراس دارد. اگر افکار عمومی قیام کند، تحولات اساسی شکل خواهد گرفت.» او اشاره کرد اگر عربستان به‌صراحت اعلام کرده قصد دارد نژادپرستان را به رسمیت بشناسد و تبلیغات ایران مانع این کار شده، این به معنای تاثیر تبلیغات ایران بر افکار عمومی عربستان است.

وی تاکید کرد: «ما وظیفه داریم تمام افکار عمومی جهان را نسبت به ماهیت نژادپرستان آگاه کنیم. این کار نیازمند تلاش فکری بسیار جدی و سخت است. وقتی آگاهی ملت‌ها افزایش یابد، خواهید دید صهیونیسم با کمترین هزینه شکست خواهد خورد.»

راهبرد کلان نظام جمهوری اسلامی مبتنی‌بر آگاهی ملت‌هاست

این تحلیلگر سیاسی در ادامه گفت: «نباید در این زمینه التهابی در افکار عمومی وجود داشته باشد. اگر ما به خاطر خدا کار می‌کنیم، هرگز التهاب معنایی ندارد. ما درواقع به وظیفه خود عمل می‌کنیم و هیچ التهابی نباید باشد؛ چراکه التهاب زمینه را برای دشمن فراهم می‌کند.»

سلیمی‌‌نمین خاطرنشان کرد: «تا زمانی که نظام سرمایه‌داری احساس نکند که حمایت از صهیونیسم زیان‌هایش بیشتر از منافعش است، دست از پشتیبانی برنخواهد داشت.» او بر اهمیت افزایش هزینه حمایت کشورهای غربی مانند انگلیس، آمریکا، فرانسه و آلمان از نژادپرستان تاکید کرد و گفت: «این بحران در داخل کشورهایشان ایجاد خواهد شد و اگر ما این مسیر را ادامه دهیم، قطعا یک تحول بزرگ رخ خواهد داد.»

وی همچنین اشاره کرد برخی دوستان تصور می‌کنند که مبارزه سخت با رژیم‌صهیونیستی کم‌هزینه‌ترین راه است و گفت: «این‌طور نیست. راهبرد کلان نظام جمهوری اسلامی مبتنی‌بر آگاهی ملت‌هاست و این آگاهی است که با کمترین هزینه، بساط صهیونیسم را برخواهد چید.»

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn