تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مهر 1403 - 9:16
11 بازدید
کد خبر : 331948

علت نوسان قیمت برنج خارجی در بازار مشخص شد

علت نوسان قیمت برنج خارجی در بازار مشخص شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رضا کنگری با بیان اینکه چالش بازار شکر مرتفع شده است، گفت: در گذشته اتحادیه بنکداران در بحث توزیع نبود، اما اکنون سهمیه ای برای اتحادیه در نظر گرفته شده  که براین اساس مشکلات بازار مرتفع شده است. او از ثبات قیمت برنج ایرانی در بازار خبر داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رضا کنگری با بیان اینکه چالش بازار شکر مرتفع شده است، گفت: در گذشته اتحادیه بنکداران در بحث توزیع نبود، اما اکنون سهمیه ای برای اتحادیه در نظر گرفته شده  که براین اساس مشکلات بازار مرتفع شده است.

او از ثبات قیمت برنج ایرانی در بازار خبر داد و گفت: براساس آخرین اطلاعات با توجه به فصل عرضه برنج هیچ افزایش قیمتی در بازار شاهد نیستیم و کماکان برنج ایرانی با قیمت های قبل عرضه می شود به طوریکه هرکیلو برنج پرمحصول با نرخ ۴۵ تا ۵۵ و کیفی ۱۰۰ هزار تومان در عمده فروشی ها عرضه می شود که با احتساب حداکثر ۱۲ تا ۱۳ درصد سود باید به دست مصرف کننده نهایی برسد.

 کنگری ادامه داد: با توجه به ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت داخل عرضه نسبت به تقاضا کمتر شده  که همین امر  در ۲۰ روز اخیر منجر به روند افزایشی قیمت شده به طوریکه هرکیلو برنج پاکستانی از ۳۷ به ۵۰ هزارتومان در بنکداری رسیده است. براین اساس پیگیر ترخیص ۱۰۰ هزارتن برنج رسوبی در بنادر هستیم تا مشکل مرتفع شود.

انباشت برنج در انبارها؛ بحران فروش برای کشاورزان

انباشت برنج در انبارها؛ بحران فروش برای کشاورزان

اقتصادنیوز: دپوی برنج در شالیکوبی‌ها و نبود بازار فروش، به معضلی مزمن در صنعت برنج کشور تبدیل شده و به نظر می‌رسد این مشکل در سال جاری هم تکرار خواهد شد و کشاورزان همچنان با چالش فروش محصولات خود روبرو خواهند بود.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه کمبودی در عرضه اقلام اساسی نداریم، گفت: قیمت حبوبات در بازار از ثبات برخوردار است و تنها قیمت لپه به سبب کمبود عرضه از ۵۵ به ۷۸ هزارتومان رسیده و در خصوص مابقی اقلام قیمت تغییری نداشته است. 

 

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn