تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مهر 1403 - 11:19
15 بازدید
کد خبر : 332063

پشت‌پرده جنجال‌های دربی؛ از هشتگ‌های نژادپرستانه و ماسک زدن تا پرتاب فندک!/ این رفتارها جایی در فوتبال ندارند! +تصاویر

پشت‌پرده جنجال‌های دربی؛ از هشتگ‌های نژادپرستانه و ماسک زدن تا پرتاب فندک!/ این رفتارها جایی در فوتبال ندارند! +تصاویر

به گزارش آفتاب نو، دربی مادرید با آشوب و هرج و مرج فراوانی برگزار شد. دو تیم رئال مادرید و اتلتیکومادرید در حساس‌ترین دیدار هفته هشتم لالیگا در ورزشگاه متروپولیتانو به مصاف هم رفتند و بازی تقریبا آرام طی می‌شد، اما بعد از گلی که ادر میلیتائو در دقیقه ۶۴ به ثمر رساند، هواداران اتلتیکو

به گزارش آفتاب نو، دربی مادرید با آشوب و هرج و مرج فراوانی برگزار شد. دو تیم رئال مادرید و اتلتیکومادرید در حساس‌ترین دیدار هفته هشتم لالیگا در ورزشگاه متروپولیتانو به مصاف هم رفتند و بازی تقریبا آرام طی می‌شد، اما بعد از گلی که ادر میلیتائو در دقیقه ۶۴ به ثمر رساند، هواداران اتلتیکو از پشت دروازه تیبو کورتوا شروع به پرتاب اشیا به زمین کردند؛ از جمله فندک و (آن‌طور که برخی ادعا کرده‌اند) کیسه حاوی مدفوع. بازیکنان رئال مادرید تمایل به ادامه بازی داشتند، اما داور مطابق با پروتکل‌های جدید لالیگا تصمیم گرفت که بازی را متوقف کرده و بازیکنان را از زمین خارج کند.

به دلیل کمپینی که پیش از بازی در شبکه‌های اجتماعی سازمان‌دهی شده و هدفش اقدامات نژادپرستانه علیه وینیسیوس جونیور بود، برخی از هواداران اتلتیکو ماسک به صورت زدند تا هویت خود را پنهان نگه دارند. لالیگا و مقامات اسپانیا روز قبل از دربی این اقدامات را محکوم کردند و خواستار برخورد قانونی با این افراد شدند. پیش از بازی، لالیگا به هواداران اتلتیکومادرید درباره این موضوع هشدار داده بود، اما برخی از هواداران به این هشدارها توجه نکردند و این ماجرا به ایجاد صحنه‌های ناخوشایندی در بازی منجر شد.

دربی مادرید

دربی مادرید

دیگو سیمئونه معتقد است که کورتوا به دلیل شادی پس از گل رئال باعث تحریک هواداران شد و عنوان کرد: «همه ما باید در این زمینه کمک کنیم. پرتاب فندک به سوی بازیکنان، مانند اتفاقی که در برنابئو رخ داد، غیرقابل قبول است. اما ما به عنوان بازیکن هم باید مراقب باشیم که رفتارهای‌مان باعث عصبانیت هواداران نشود. هنگام شادی کردن باید محتاطانه عمل کنیم.»

هنگام توقف بازی، از طریق بلندگوها به هواداران هشدار داده شد که مراقب رفتارهای خود باشند، سیمئونه در این مورد افزود: «پیام این بود که به باشگاه فکر کنید، به تیم خود فکر کنید. شما با این رفتارها هیچ کمکی به تیم نمی‌کنید.» سرمربی آرژانتینی در کنفرانس خبری پس از بازی گفت: «باشگاه تصمیمات لازم را درباره هوادارانی که این اتفاقات را رقم زده‌اند خواهد گرفت. ما به آن هواداران در سکوها نیازی نداریم، به هوادارانی نیاز داریم که از ما حمایت می‌کنند و به تیم و باشگاه فکر می‌کنند. این اقدامات توجیهی ندارد، اما ما به عنوان بازیگران اصلی می‌توانیم کمک کنیم تا مردم واکنش‌هایی از این دست نشان ندهند. باید مراقب باشیم که چه می‌کنیم، منظورم به خودم نیز هست.»

تیبو کورتوا

کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید، از تصمیم داور برای متوقف کردن بازی تمجید کرد و گفت: «فکر می‌کنم این تصمیم درستی بود. کار درستی بود. هیچ‌کس دوست ندارد بازی متوقف شود، همه می‌خواستند بازی کنند، اما داور درست عمل کرد.»

اتلتیکومادرید نیز پس از بازی بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن آمده است: «از لحظه‌ای که اشیاء پرتاب شدند، مسئولان امنیت باشگاه با پلیس همکاری کرده تا افرادی را که در این اقدام دخیل بودند شناسایی کنند و یکی از آنها شناسایی شده است. این رفتارها هیچ جایی در فوتبال ندارند و به تصویر استادیومی که با حضور بیش از ۷۰ هزار هوادار فضایی فوق‌العاده داشت آسیب می‌زنند.»

رئال‌مادرید با این تساوی ۱۸ امتیازی شد و به ۳ امتیازی بارسلونای صدرنشین رسید. اتلتیکومادرید ۱۶ امتیازی هم تیم سوم جدول است. سپیدپوش‌ها در بازی بعدی خود در لیگ قهرمانان اروپا روز چهارشنبه به مصاف لیل خواهند رفت. اتلتیکو مادرید نیز در همان شب در این رقابت‌ها مقابل بنفیکا قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: شب جنجالی مادرید برنده نداشت/ ال‌چولو دقیقه آخر نجات پیدا کرد

دربی مادرید

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn