تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مهر 1403 - 12:57
7 بازدید
کد خبر : 332162

اداره تئاتر و حریم تئاترشهر نیازمند توجه معاونت توسعه ارشاد/ خطر همچنان سنگلج را تهدید می‌کند

اداره تئاتر و حریم تئاترشهر نیازمند توجه معاونت توسعه ارشاد/ خطر همچنان سنگلج را تهدید می‌کند

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا؛ پس از روی کارآمدن دولت چهاردهم، سیدعباس صالحی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت و راهی بهارستان شد. در این مدت تنها معاونتی که در بدنه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دستخوش تغییر شده است،

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا؛ پس از روی کارآمدن دولت چهاردهم، سیدعباس صالحی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت و راهی بهارستان شد.

در این مدت تنها معاونتی که در بدنه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دستخوش تغییر شده است، معاونت توسعه مدیریت و منابع بود که به حسین انتظامی سپرده شد. از سابقه مدیریتی و نگاه اجرایی انتظامی، انتظار می‌رود در این معاونت اقداماتی مهم صورت گیرد و پروژه‌های نیم تمام یا بر زمین مانده وزارت ارشاد با توفیق بهره‌برداری همراه شوند. 

به صورت مشخص در حوزه تئاتر،در تهران سه پروژه بسیار قابل اهمیت وجود دارد که مستلزم ورود معاونت توسعه و منابع وزارت ارشاد است که به اختصار به آن اشاره خواهد شد.

عملیات عمرانی حریم تئاترشهر در ضلع جنوبی با اختلال مواجه شده است 

حریم تئاترشهر که به کهنه موضوعی برای اهالی تئاتر تبدیل شده است، در دوم دی ماه ۱۴۰۲ توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت افتتاح شد. اینکه به چه میزان این طرح در حال انجام، کارشناسی شده است و اینکه آیا حریم تئاترشهر به همین میزانی است که در طرح فعلی تعریف شده است یا خیر، نیاز به مباحث کارشناسی صاحب نظران دارد.

اما آنچه در این طرح مشهود است، طبق گفته مدیران اداره کل هنر‌های نمایشی، بهره برداری اولیه به دهه فجر و چهل و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر خواهد رسید اگرچه بازدید میدانی حاکی از روند کند پیشرفت این پروزه عمرانی است.

گفته می‌شود پیشرفت پروژه در ضلع جنوبی تئاتر شهر که متصل به مسجد است، دچار اختلال شده است و عملیات حفاری زمین به دلیل احتمال بروز برخورد به تاسیسات مسجد به مشکلی اساسی تبدیل شده است.

 

اداره تئاتر و پروژه حریم تئاترشهر نیازمند توجه معاونت توسعه ارشاد است/ خطر همچنان در کمین سنگلج!

سرگردانی ساختمان اداره تئاتر در دولت چهاردهم به پایان می‌رسد؟ 

اوایل سال ۱۳۹۰ و در دولت محمود احمدی‌نژاد بود که بنای قدیمی اداره برنامه‌های تئاتر با هدف بازسازی و گسترش فضا تعطیل و تخریب شد.
اما روند بازسازی بنای قدیمی اداره تئاتر تبدیل به روند تخریب و تبدیل این بنای تئاتری به مخروبه‌ای در خیابان پارس شد، پیگیری برای انجام فعالیت عمرانی این ساختمان در دولت حسن روحانی نیز ادامه پیدا کرد.

در دولت سیزدهم  در تاریخ دوم اسفند ماه ۱۴۰۲ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه محمود سالاری معاون امور هنری، محمود اسلامی معاون توسعه منابع انسانی و غلامرضا نعمتی معاون اجرایی اداره‌کل هنر‌های نمایشی از ساختمان سابق اداره برنامه‌های تئاتر واقع در خیابان پارس بازدید کرد و قرار بر این شد تا اقدامات لازم جهت مقاوم سازی، بهینه سازی و راه اندازی مجدد شکل گیرد.

سرانجام این پروژه بعد از ۱۳ سال به دولت چهاردهم رسید.

اداره تئاتر و پروژه حریم تئاترشهر نیازمند توجه معاونت توسعه ارشاد است/ خطر همچنان در کمین سنگلج!

خطر همچنان تماشخانه سنگلج را تهدید می‌کند

تماشاخانه سنگلج نیز که در اردیبهشت ماه سال جاری به دلیل عملیات تخریب ساختمان مجاور خود با خطر مواجه شده بود نیز نیازمند توجهی جدی از سوی وزارت ارشاد برای رسیدن به راه حل اساسی است.

در آخرین اظهارنظری که از سوی وزیر ارشاد وقت صورت گرفت، مقرر شد تا ساختمان مجاور تماشاخانه که متعلق به شهرداری تهران است طی مذاکراتی به صورت تهاتری به وزارت ارشاد واگذار شود، اما با پایان زودرس دولت سیزدهم این موضوع نیز به دولت چهاردهم موکول شد.

اداره تئاتر و پروژه حریم تئاترشهر نیازمند توجه معاونت توسعه ارشاد است/ خطر همچنان در کمین سنگلج!

حال با روی حضور حسین انتظامی در معاونت توسعه و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار می‌رود تا موارد مربوط به حریم تئاترشهر و اداره برنامه‌های تئاتر با جدیت بیشتری پیگیری شود و تعیین و تکلیف ساختمان مجاور تماشاخانه سنگلج به شکلی پیش رود تا آسیبی به این بنای ثبت ملی وارد نشود.   

انتهای پیام/

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn