تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مهر 1403 - 22:27
9 بازدید
کد خبر : 332694

تبادل تجارب با بانک‌های مرکزی کشور‌های اسلامی در زمینه هوش‌مصنوعی

تبادل تجارب با بانک‌های مرکزی کشور‌های اسلامی در زمینه هوش‌مصنوعی

رئیس‌کل بانک مرکزی خبر داد؛ رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: یکی از موضوعاتی که در نشست OIC مطرح شد استفاده از هوش مصنوعی است، در این زمینه ایران تجارب خوبی دارد و واحد هوش مصنوعی در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی شده که در موضوعاتی مانند پولشویی، پیگیری معاملات مشکوک و… قابل استفاده است. به

رئیس‌کل بانک مرکزی خبر داد؛

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: یکی از موضوعاتی که در نشست OIC مطرح شد استفاده از هوش مصنوعی است، در این زمینه ایران تجارب خوبی دارد و واحد هوش مصنوعی در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی شده که در موضوعاتی مانند پولشویی، پیگیری معاملات مشکوک و… قابل استفاده است.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا فرزین؛ رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه اجلاس روسای بانک مرکزی کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) گفت: هدف اصلی حضور در اجلاس بانک‌های مرکزی کشور‌های اسلامی که در استانبول ترکیه برگزار شده، بحث و گفتگو در خصوص توسعه روابط پولی و بانکی با کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) است. در کنار این اجلاس نیز با مسئولان بانک مرکزی کشور‌های عضو از جمله کشور ترکیه نیز مذاکراتی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تجارت ایران با کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) در ۶ ماه گذشته رشد خوبی داشته است، تصریح کرد: استفاده از روش‌هایی برای تسهیل انتقال پول برای گردشگران، تاجران و همچنین اتاق‌های پایاپای از دیگر موضوعاتی است که در این نشست پیگیری شد.

فرزین در ادامه بیان داشت: یکی دیگر از موضوعاتی که در این نشست مطرح شد استفاده از هوش مصنوعی است. در این زمینه ایران تجارب خوبی دارد و واحد هوش مصنوعی در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران راه اندازی شده که در موضوعاتی مانند پولشویی، پیگیری معاملات مشکوک و… قابل استفاده است. در این موضوع هم از تجارب کشور‌های دیگر استفاده می‌کنیم و هم تجربه بانک مرکزی ایران ارائه خواهد شد.

رئیس‌کل بانک مرکزی درباره راه‌اندازی کانال مالی مشترک بین کشور‌های اسلامی و بهره‌گیری از پول ملی در مبادلات تجاری گفت: این موضوع تاکنون به صورت چند جانبه مطرح نشده، اما به صورت دوجانبه با اعضای کشور‌های عضو بریکس قبلاً مطرح شده و در نظر داریم با کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) نیز پیگیری و عملیاتی شود.

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: استفاده از روش‌های جدید تسهیل انتقال پول برای گردشگران، تاجران و همچنین اتاق‌های پایاپای و مذاکرات دو و چند جانبه با روسای بانک‌های مرکزی کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی به منظور ایجاد کانال مالی مشترک و بهره‌گیری از پول ملی در مبادلات تجاری، محور اصلی مذاکرات در حاشیه اجلاس روسای بانک مرکزی کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) است.

فرزین با بیان اینکه در حوزه تجارت و مبادلات با کشور ترکیه چشم انداز خوبی وجود دارد، خاطرنشان کرد: بر اساس مذاکراتی که داشتیم قرار شد تا تیم‌هایی در سطح کارشناسی شکل گیرد و موضوعات مختلف بررسی شوند. یکی از پیشنهاد‌های مهمی که در این زمینه ارائه شد این بود که در معاملات میان دو کشور ایران و ترکیه به سمت ارز‌های محلی برویم و معاملات با ریال و لیر انجام شوند. این پیشنهاد مورد استقبال کشور ترکیه قرار گرفت.

وی در پایان تاکید کرد: در این گفتگو‌ها پیشنهاد‌های دیگری هم مطرح شد و قرار بر این شد تا پس از طی مراحل کارشناسی و به تناسب پیشرفت اقدامات صورت گرفته، اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت گیرد.

منبع:+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn