تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مهر 1403 - 13:09
16 بازدید
کد خبر : 333470

طراح اصلی مرسدس‌بنز درگذشت + عکس

طراح اصلی مرسدس‌بنز درگذشت + عکس

به گزارش نبض بازار، فردی که طراحی های زیبای مرسدس بنز مدیون هوش و خلاقیت اوست، درگذشت. برونو ساکو ایتالیایی بود و عمدتا با شرکت آلمانی مرسدس بنز شناخته می شود. یکی از بزرگترین طراحان خودرو در جهان، یعنی برونو ساکو که سابقه درخشانی در طراحی محصولات مرسدس‌بنز دارد، به‌تازگی در گذشت. او ۴۱ سال

به گزارش نبض بازار، فردی که طراحی های زیبای مرسدس بنز مدیون هوش و خلاقیت اوست، درگذشت. برونو ساکو ایتالیایی بود و عمدتا با شرکت آلمانی مرسدس بنز شناخته می شود.

یکی از بزرگترین طراحان خودرو در جهان، یعنی برونو ساکو که سابقه درخشانی در طراحی محصولات مرسدس‌بنز دارد، به‌تازگی در گذشت. او ۴۱ سال را در مرسدس گذراند و چندین خودروی نمادین را طراحی کرد.

برونو ساکو، طراح ایتالیایی که به عنوان یکی از چهره‌های شاخص در تاریخ طراحی خودرو شناخته می‌شود، زمانی گفته بود: “یک مرسدس بنز باید همیشه شبیه یک مرسدس بنز باشد. ” وی در طی دوران طولانی فعالیت خود در این خودروساز آلمانی، این اصل را به خوبی رعایت کرد.

مرسدس بنز در سال ۱۹۵۸، ساکو را به عنوان طراح دوم برای کار بر روی نمونه‌های ابتدایی خودرو استخدام کرد. پس از آن، وی مسئولیت طراحی بدنه و ابعاد را بر عهده گرفت. از جمله طراحی‌های قابل توجه وی در سال‌های اولیه می‌توان به مدل‌های ۶۰۰ (W۱۰۰) و ۲۳۰ SL معروف به پاگودا (W۱۱۳) اشاره کرد. علاوه بر تولید انبوه خودروها، ساکو در آزمایش‌های مربوط به خودروهای مفهومی با موتورهای روتاری و درهای بال شکل، مانند C ۱۱۱ و C ۱۱۱-II نیز مشارکت داشت.

طراح اصلی مرسدس‌بنز درگذشت + عکس

در سال ۱۹۷۵، ساکو به عنوان رئیس بخش طراحی منصوب شد. اولین پروژه وی، مدل W۱۲۳ T-Modell بود که در واقع مدل استیشن E-Class محسوب می‌شود. این خودرو جایگاه ویژه‌ای در تاریخ مرسدس بنز دارد، چرا که اولین مدل استیشن این شرکت به حساب می‌آید. وی همچنین طراحی مدل‌های S-Class W۱۲۶ و مدل کوپه C۱۲۶ را نیز انجام داد. علاوه بر این، در دهه ۱۹۷۰، طراحی مدل G کلاس نیز تحت نظارت وی انجام شد.

ده‌ها سال پس از طراحی این خودروها، ساکو در مصاحبه‌ای اظهار کرد که از طراحی سری ۱۲۶ بسیار راضی است. وی گفت: سری ۱۲۶ در تمام اشکال طراحی، بهترین کاری است که برای مرسدس بنز انجام داده‌ام.

طراح اصلی مرسدس‌بنز درگذشت + عکس

کارهای ساکو همچنین به مرسدس بنز کمک کرد تا با معرفی سری ۱۹۰ (W۲۰۱)، مشتریان جوان‌تری را جذب کند. همین امر در مورد کارهای بعدی وی نیز صادق است، مانند زمانی که کلاس A در سال ۱۹۹۷ معرفی شد. پروژه‌های وی شامل شاسی‌بلند لوکس M-Class تا مینی‌ون V-Class بود. قبل از بازنشستگی در ۳۱ مارس ۱۹۹۹، آخرین خودروهایی که طراحی کرد، اس کلاس (W۲۲۰) و سی ال کلاس (C۲۱۵) بودند. برخی از این خودروها در دوره‌ای تولید شدند که خودروها بیش از حد مهندسی شده و به آن‌ها لقب “تانک” را می‌دادند. طراحی‌های ساکو ماندگار هستند، به‌ویژه آن‌هایی که در دهه‌های اول کار طولانی‌مدت وی در مرسدس بنز عرضه شدند.

سال‌ها پس از بازنشستگی، این طراح خودرو بسیار با استعداد گفت: “مرسدس بنز زندگی من بوده است و من به آن صد در صد پایبند هستم. “

برونو ساکو در ۱۹ سپتامبر در سن ۹۰ سالگی در زیندلفینگن آلمان درگذشت.

منبع: خبرآنلاین

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn