تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مهر 1403 - 16:35
16 بازدید
کد خبر : 333688

دستگیری بازیکنان تیم هاکی که مقابل تیم جاسوسان روسیه پیروز شده بودند + ویدیو

دستگیری بازیکنان تیم هاکی که مقابل تیم جاسوسان روسیه پیروز شده بودند + ویدیو

در رویدادی که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است، یک مسابقه هاکی روی یخ در روسیه به درگیری فیزیکی گسترده‌ای میان بازیکنان انجامید. اما آنچه این واقعه را از سایر درگیری‌های معمول در این ورزش متمایز می‌کند، پیامدهای غیرمنتظره آن است که منجر به دستگیری بازیکنان تیم پیروز شد. نبرد یخی میان جاسوسان

در رویدادی که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است، یک مسابقه هاکی روی یخ در روسیه به درگیری فیزیکی گسترده‌ای میان بازیکنان انجامید. اما آنچه این واقعه را از سایر درگیری‌های معمول در این ورزش متمایز می‌کند، پیامدهای غیرمنتظره آن است که منجر به دستگیری بازیکنان تیم پیروز شد.

نبرد یخی میان جاسوسان و مردان سرسخت

در ماه مارس، در شرق روسیه، مسابقه‌ای میان تیمی موسوم به مردان سرسخت و تیمی متشکل از اعضای سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) برگزار شد. این مسابقه که در ابتدا به نظر می‌رسید یک رقابت عادی ورزشی باشد، به سرعت به صحنه‌ای از خشونت و هرج و مرج تبدیل شد. تمامی ۲۴ بازیکن حاضر در زمین درگیر زد و خورد شدند، مشت‌ها به سمت یکدیگر پرتاب می‌شد و بازیکنان روی یخ با هم گلاویز شدند.

تماشاگران حیرت‌زده و داوران ناتوان

این درگیری در حضور تماشاگران متعجب رخ داد. داوران مسابقه که معمولاً وظیفه کنترل چنین وضعیت‌هایی را بر عهده دارند، در برابر گستردگی و شدت این درگیری کاملاً مستأصل شدند. حتی زمانی که برخی بازیکنان به زمین افتادند، داوران قادر به متوقف کردن درگیری نبودند. این در حالی است که در مسابقات حرفه‌ای هاکی روی یخ، درگیری‌ها معمولاً به محض افتادن یک بازیکن روی یخ، به دلایل ایمنی متوقف می‌شوند.

تفاوت‌های چشمگیر با درگیری‌های معمول هاکی

آنچه این درگیری را از نمونه‌های مشابه در مسابقات حرفه‌ای متمایز می‌کند، عدم رعایت برخی قوانین نانوشته است. بازیکنان قبل از شروع درگیری دستکش‌های خود را در نیاوردند، امری که در مسابقات حرفه‌ای معمول است. همچنین، ضربات مشت به سر حریفان حتی زمانی که آن‌ها روی زمین افتاده بودند، ادامه یافت که این امر نیز خلاف رویه معمول است.

واکنش غیرمنتظره سرویس امنیت فدرال روسیه و دستگیری بازیکنان حریف

پس از پایان این درگیری که به نظر می‌رسید تیم مردان سرسخت در آن برتری داشته، اتفاقی غیرمنتظره رخ داد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده در کانال تلگرامی Baza، که ارتباطات نزدیکی با سرویس‌های امنیتی روسیه دارد، پنج بازیکن تیم مردان سرسخت بلافاصله پس از مسابقه دستگیر و به اوباشگری متهم شدند. این اتهام می‌تواند مجازاتی تا هفت سال حبس را در پی داشته باشد.

واکنش‌های متفاوت جامعه روسیه به دستگیری بازیکنان

این تصمیم سرویس امنیت فدرال روسیه واکنش‌های متفاوتی را در جامعه روسیه برانگیخته است. برخی از هواداران ورزش و حامیان سرویس‌های امنیتی از این اقدام حمایت کرده‌اند، در حالی که عده‌ای دیگر آن را افراطی و نامناسب می‌دانند. کانال خبری Newsbox24 این دستگیری‌ها را پس از یک درگیری استاندارد هاکی روی یخ، مضحک خوانده است. یکی از کاربران در واکنش به این خبر نوشته است: «آیا اگر قرار است در برابر تیم سرویس امنیت فدرال روسیه یا پلیس به میدان بروید، باید خود را برای زندانی شدن در صورت پیروزی نیز آماده کنید؟»

دیدگاه‌های متفاوت درباره اقدام سرویس امنیت فدرال روسیه

یولیا چپالووا، قهرمان سه دوره المپیک در رشته اسکی صحرانوردی، ضمن انتقاد از رفتار بازیکنان تیم مردان سرسخت، اعمال مجازات‌های کیفری را افراطی دانسته است. از سوی دیگر، برخی معتقدند که تیم سرویس امنیت فدرال روسیه، تحقیر شده و با درخواست دستگیری حریفان، رفتاری بزدلانه از خود نشان داده است.

سرویس امنیت فدرال روسیه و نقش آن در ساختار قدرت روسیه

سرویس امنیت فدرال روسیه (اف‌اس‌بی) که جانشین اصلی کا‌گ‌ب شوروی سابق است، همچنان قدرت قابل توجهی در سراسر روسیه دارد. این سازمان که مقر آن در میدان لوبیانکا در مرکز مسکو قرار دارد، نقشی کلیدی در ساختار سیاسی و امنیتی روسیه ایفا می‌کند. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور فعلی روسیه، در سال ۱۹۹۸ توسط بوریس یلتسین به عنوان مدیر این سازمان منصوب شد.

گسترش نفوذ سرویس امنیت فدرال روسیه در دوران پوتین

پس از به قدرت رسیدن پوتین به عنوان رئیس‌جمهور روسیه در اواخر سال ۱۹۹۹، او به سرعت همکاران سابق خود در کا‌گ‌ب را در تمام عرصه‌های زندگی روسیه مستقر کرد. این افراد که به سیلوویکی (مردان قدرتمند) معروف هستند، همچنان کنترل بسیاری از وزارتخانه‌های کلیدی دولت، نهادهای اجرای قانون و شرکت‌های دولتی را در دست دارند. پوتین در دوران ریاست جمهوری خود، اختیارات سرویس امنیت فدرال روسیه را افزایش داد و وظایفی مانند مقابله با عملیات اطلاعاتی خارجی، مبارزه با جرایم سازمان‌یافته و سرکوب جدایی‌طلبان چچن را به این سازمان محول کرد.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn