تاریخ انتشار : شنبه 14 مهر 1403 - 8:49
9 بازدید
کد خبر : 337863

چرا بدمینتون در ایران کمتر مطرح است؟/ نگاهی به چالش‌ها و فرصت‌ها – آفتاب نو | اخبار ورزشی

چرا بدمینتون در ایران کمتر مطرح است؟/ نگاهی به چالش‌ها و فرصت‌ها – آفتاب نو |  اخبار ورزشی

جامعه ورزشی آفتاب نو: علی حیاتی عضو تیم ملی بدمینتون در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص میزان آمادگی خود برای شرکت در مسابقات چلنج ترکیه اظهار کرد: با توجه به اینکه مسابقات لیگ برتر در جریان است و من هم در این رقابت‌ها بازی می‌کنم آمادگی مطلوبی دارم اما نه تمرینات انفرادی و نه

جامعه ورزشی آفتاب نو:

علی حیاتی عضو تیم ملی بدمینتون در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص میزان آمادگی خود برای شرکت در مسابقات چلنج ترکیه اظهار کرد: با توجه به اینکه مسابقات لیگ برتر در جریان است و من هم در این رقابت‌ها بازی می‌کنم آمادگی مطلوبی دارم اما نه تمرینات انفرادی و نه بازی در لیگ نمی‌تواند جای اردوهای تیم ملی را بگیرد. خوشحالم که بعد از مدت‌ها دوباره شاهد برگزاری این اردوها از سوی فدراسیون هستیم، قطعاً ادامه این روند می‌تواند به پیشرفت بدمینتون ایران در سطح ملی کمک خوبی کند.

وی با بیان اینکه همه این رقابت‌ها آغازی برای جمع‌آوری امتیاز لازم جهت کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۸ است؛ گفت: کیفیت مسابقات ترکیه بالاست و بیشتر بازیکنان اروپایی برای شرکت در این رویداد ثبت نام کردند. خوشبختانه تیم آمادگی بالایی دارد و می‌توانیم نتایج خوبی را کسب کنیم. اما از آنجایی که کم کم بدمینتون بازهایی که قصد حضور در المپیک ۲۰۲۸ را در برنامه خود دارند از همین چهار سال فاصله مانده به شروع این بازی‌ها فعالیت خود را آغاز می‌کنند من هم دوست دارم از این فرصتی که فراهم شده استفاده کنم و یکی از نماینده‌های ایران در المپیک لس‌آنجلس باشم.

این ملی پوش بدمینتون ایران در پاسخ به این پرسش که حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو چه تجربه‌ای را به شما اضافه کرد که بتوانید در سال‌های آینده از آن استفاده کنید؟ گفت: اعزام به المپیک آسیایی اتفاق بسیار مثبتی برای من بود که دوست داشتم از تجربه‌هایی که کسب کرده بودم در مسابقاتی دیگری استفاده کنم اما شرایط بدمینتون ایران به شکلی است که ما اعزام‌های خیلی محدودی داریم.

چرا بدمینتون در ایران کمتر مطرح است؟/ نگاهی به چالش‌ها و فرصت‌ها

او اضافه کرد: پس از پایان بازی‌های آسیایی هانگژو که بیشتر از یک سال از آن می‌گذرد تنها رویداد بین‌المللی که در آن شرکت کردم مسابقات جام فجر یزد بود قاعدتاً با این میزان اعزام کم و عدم حضور در مسابقات نمی‌توانیم به این سرعت خودمان را به المپیک برسانیم. البته اینها ضعف فدراسیون است ولی در کنارش یکسری نقاط قوت هم داریم مانند برگزاری منظم رقابت‌های لیگ که هر سال برگزار می‌شود و میزان دستمزدها نیز به نسبت راضی کننده است.

حیاتی در پاسخ به این پرسش که چرا در بین رشته‌های راکتی بدمینتون در ایران چندان مطرح نیست؟ گفت: بله متأسفانه برخی رشته‌های راکتی شرایط بهتری نسبت به ما دارند مانند تنیس روی میز که تقریباً در طول سال چندین اعزام بین‌المللی را انجام می‌دهد. من دقیق نمی‌دانم مشکل از کجاست و کم کاری از سوی کدام آنهاست است. بازیکنان بدمینتون ایران با استعداد هستند و تلاش می‌کنند در میادین مهم شرکت کنند ولی اعزام‌های ما خیلی کم است و اردوهای تیم ملی هم محدود است. انتظار داریم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و حتی خود فدراسیون هم برنامه بهتری برای توسعه این رشته داشته باشند و حمایت کنند.

وی تاکید کرد: خوشحالیم که در حال حاضر با همت فدراسیون قرار است به مسابقات ترکیه اعزام شویم البته امیدوارم این روند قطع نشود. من خودم یکسری برنامه به فدراسیون ارائه کردم و چند رویدادی که امسال قرار است در بحرین برگزار شود را معرفی کردم. دوست دارم حتماً در این رقابت‌ها حضور پیدا کنم. البته قرار است با هزینه شخصی بروم ولی باید فدراسیون هم مواقت کند.

عضو تیم ملی بدمینتون در پایان گفت: همانطور که گفتم یکی از اقدامات مؤثر فدراسیون برگزاری مسابقات لیگ است. امسال در کنار تیم شهرداری گنبد هستم و بازی‌های خوبی را هم به نمایش گذاشتیم. باشگاه حمایت خیلی خوبی دارد که تا حدودی امید را در ما زنده نگه داشته است. مبلغ قراردادهای این رشته بد نیست و برخی از بازیکنان برای یک فصل حدود ۳۰۰ میلیون تومان دریافتی دارند.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn