تاریخ انتشار : شنبه 14 مهر 1403 - 8:53
21 بازدید
کد خبر : 337867

برکناری نکونام درست‌ترین کار مدیریت باشگاه بود/ آرامش استقلال آتش زیر خاکستر بود/ خوب است در قدم اول سهراب، استقلال با هوادار بازی دارد

برکناری نکونام درست‌ترین کار مدیریت باشگاه بود/ آرامش استقلال آتش زیر خاکستر بود/ خوب است در قدم اول سهراب، استقلال با هوادار بازی دارد

جامعه ورزشی آفتاب نو: محسن گروسی بازیکن اسبق و تیم استقلال در گفت‌وگو با آفتاب نو، درباره دیدار این تیم مقابل السد قطر، اتفاقات اخیر در حوزه مربیگری و دیدار امروز استقلال مقابل تیم هوادار اظهاراتی را مطرح کرد. قبل از هر چیز درباره حضور سهراب بختیاری زاده به جای جواد نکونام چه صحبتی دارید؟

جامعه ورزشی آفتاب نو:

محسن گروسی بازیکن اسبق و تیم استقلال در گفت‌وگو با آفتاب نو، درباره دیدار این تیم مقابل السد قطر، اتفاقات اخیر در حوزه مربیگری و دیدار امروز استقلال مقابل تیم هوادار اظهاراتی را مطرح کرد.

قبل از هر چیز درباره حضور سهراب بختیاری زاده به جای جواد نکونام چه صحبتی دارید؟

امیدوارم هر اتفاقی برای استقلال رخ می‌دهد در نهایت منجر به موفقیت تیم و رسیدن به اتفاقات خوب باشد. متاسفانه ما در بازی‌های ابتدایی این فصل نتوانستیم خوب نتیجه بگیریم و امتیازاتی که از دست دادیم قطعاً در پایان فصل ما را اذیت خواهند کرد. من قبل از شروع مسابقات لیگ هشدار داده بودم که باید در هفته‌های اول که بازی‌های نسبتاً بهتری داریم راحت‌تر کار کنیم و برنده شویم اما متاسفانه اتفاقات برعکس شد و هم به تیم استقلال خوزستان باختیم و هم به پرسپولیس. به طور کلی شرایط تیم به لحاظ روحی روانی اصلاً برای این فصل مثل پارسال نبود.

چه مشکلی برای تیم به وجود آمده بود که این نتایج رقم خورد؟

طبیعتاً وقتی کادر مدیریتی و سرمربی تیم با یکدیگر هماهنگ و همراه نباشند مشکلات اینچنینی به وجود می‌آید. البته این مسائل تا قبل از شروع مسابقات لیگ برتر چندان مشهود نبود اما من می‌دانستم اگر این موضوع جدی باشد مثل آتش زیر خاکستر می‌ماند و کم کم خودش را نشان می‌دهد که این اتفاق هم افتاد.

یعنی هیچ ایراد فنی به عملکرد نکونام ندارید؟

قطعاً تیم استقلال بد بازی می‌کند. متاسفانه ما در طول مسابقات گذشته هیچ تاکتیک درست و مشخصی از تیم استقلال در دیدار مقابل حریفان داخلی یا آسیایی ندیدیم.

پس چطور شد که ما توانستیم را شکست بدهیم؟

من هیچ وقت با یک برد درباره یک تیم نظر قاطع نمی‌دهم همانطور که نمی‌توان با یک شکست راجع به یک تیم نظر قطعی داد. اما به طور کلی باید گفت که استقلال در این مدت تنها در دیدار مقابل الغرافه برنده شد و آن علتش همان شرایط عجیب و غریب ورزشگاه شهدای شهر قدس بود که باعث شد تیم قطری با وضعیت روحی روانی عجیبی وارد زمین بشود و در حد خودش ظاهر نشود. اما به طور کلی باز هم تاکید می‌کنم که استقلال در این مدت اصلاً نتوانست فوتبال قابل قبولی ارائه بدهد و شاید به همین خاطر بود که هواداران استقلال تا این اندازه از نتایج تیم دلخور و عصبانی بودند.

درباره بازی با السد صحبت کنید چه شد که استقلال با آن شروع به طوفانی یک مرتبه شکست خورد؟

استقلال در لیگ نخبگان آسیا خوب ظاهر شده بود اما متاسفانه به خاطر نداشتن تمرکز بازیکنان با تجربه تیم ما لطمه خوردیم. دفع عجیب و غریب ناقص سید حسین حسینی در ارسال روی دروازه‌اش کاری نبود که از این دروازه‌بان انتظار داشته باشیم. خطای روزبه چشمی هم شبیه به همان اشتباهی بود که حسینی انجام داد. این‌ها نشان می‌دهد که استقلال به لحاظ روحی روانی در سطح بالای نفرات اصلی اش وضعیت بسیار بدی داشت. اگر قرار بود استقلال با همین شرایط به کارش ادامه می‌داد مطمئناً اوضاع در ادامه رقابت‌ها برای این تیم بدتر و بدتر هم می‌شد.

برکناری نکونام درست‌ترین کار مدیریت باشگاه بود/ آرامش استقلال آتش زیر خاکستر بود/ خوب است در قدم اول سهراب، استقلال با هوادار بازی دارد

پس با جدایی جواد نکونام موافق هستید؟

قطعاً باید این اتفاق می‌افتاد وقتی یک مربی می‌بیند که تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند به تیمش کمک کند باید خودش برود و کار را به جایی نرساند که مردم او را از تیم بیرون بیندازند. البته از کادر مدیریتی هم باید تشکر کرد که برای بازی با السد این فرصت را به نکونام داد تا هم مشخص بشود که دیگر حرفی برای گفتن در بحث فنی ندارد و هم شرایط کار کردن در استقلال برای او مهیا نیست.

به نظر شما بهتر نبود این تغییرات در هفته‌های قبل انجام می‌شد؟

قبول کنیم که کمی زود بود اما اقدام آخرشان بهترین تصیم مدیریتی این افراد تا امروز بود. به هر حال یک مدیر نمی‌تواند به همین راحتی کادر فنی تیمش را از کار برکنار کند. اما در نهایت کار به جایی رسید که مدیران باشگاه استقلال خودشان به این نتیجه رسیدند که جواد نکونام نمی‌تواند آنطور که باید و شاید خواسته‌های هواداران تیمش را برآورده کند به همین خاطر سراغ سهراب بختیاری زاده رفتند که می توان گفت در این مدت این درست ترین کار کادر مدیریتی باشگاه بود.

این تغییر می‌تواند تاثیر مثبتی در تیم ایجاد کند؟

سهراب بختیاری زاده سال‌ها کاپیتان استقلال بوده و با تجربه حضور در جام جهانی و حتی گل زنی در این رقابت‌ها، بازیکنی است که می‌تواند حداقل برای مدتی کوتاه استقلال را از این وضعیت بحرانی خارج کند. تا جایی که به یاد دارم سهراب بختیاری زاده یک فوتبالیست انگیزشی و با روحیه بود که همواره در دیدارهای استقلال یا تیم‌هایی که برای آنها بازی می‌کرد می‌توانست رهبری خط هافبک و دفاع را به خوبی در دست بگیرد. اگر او در این فاصله شرایط فنی خودش را هم بالا برده باشد و به لحاظ فوتبالی پیشرفت کرده باشد قطعاً می‌تواند در چند دیدار استقلال را از این شرایط خارج کند.

چه اتفاقی می‌تواند استقلال را از این حالت بحرانی بیرون بیاورد؟

قطعاً کسب چند پیروزی متوالی برای استقلال می‌تواند هواداران را خوشحال و آنها را راضی کند. خوب است که ما در بازی اول با هوادار بازی داریم که در پایین جدول است و می‌تواند یک حریف آسان باشد هرچند که هیچ تیمی را نمی‌توان دست کم گرفت.

این دیدار را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

تا جایی که می‌دانم تیم هوادار تا به حال نتوانسته استقلال را شکست بدهد که این می‌تواند یک فرصت خوب برای ما باشد تا مقابل تیم ته جدولی هوادار یک برد خوب یا حتی پرگل به دست بیاوریم. اما مدیران باشگاه استقلال باید به فکر جذب یک مربی بزرگ باشند چون استقلال تیمی نیست که با یکی به مربی مثل سهراب بختیاری زده بتوان تا پایان فصل کارش را ادامه داد.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn