تاریخ انتشار : شنبه 14 مهر 1403 - 14:10
7 بازدید
کد خبر : 338182

نصب ایستگاههای جدید پایش آلودگی هوا در شهرهای بالای ۳۰۰ هزار نفر

نصب ایستگاههای جدید پایش آلودگی هوا در شهرهای بالای ۳۰۰ هزار نفر

جامعه ورزشی آفتاب نو: کد خبر: ۲۷۰۲۳۳ تاریخ انتشار: شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ – ۱۰:۱۱ به گزارش بهداشت نیوز، ضمن قدردانی از تمامی تلاشگران عرصه مهندسی بهداشت محیط که با تمامی کاستی ها و مشکلات، خدمت به مردم را برگزیده اند، اظهار داشت: حفظ سلامتی همواره در طول تاریخ به عنوان یکی از مسائل مهم

جامعه ورزشی آفتاب نو:

کد خبر: ۲۷۰۲۳۳

تاریخ انتشار: شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ – ۱۰:۱۱

به گزارش بهداشت نیوز، ضمن قدردانی از تمامی تلاشگران عرصه مهندسی بهداشت محیط که با تمامی کاستی ها و مشکلات، خدمت به مردم را برگزیده اند، اظهار داشت: حفظ سلامتی همواره در طول تاریخ به عنوان یکی از مسائل مهم و دغدغه انسان مطرح بوده است.

سلامت، محور توسعه پایدار جوامع بشری است و اهمیت ویژه ای در بخشهای مختلف جامعه دارد. با پیشرفت علم و دانش و شناختن عوامل بیماری زا انسان آموخت که باید در محیط سالم زندگی کند و از آنچه سلامتی او را بخطر می اندازد اجتناب نماید.


وی گفت: در این میان آنچه بیش از همه در برقراری و حفظ این امنیت و آسایش نقش اساسی دارد، فعالیت اساتید، پرسنل و دانشجویان زحمتکش مهندسی بهداشت محیط است که در ارتقاء امر بهداشت و حفظ سلامت آحاد جامعه می کوشند.


رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی بیان داشت: مهندسی بهداشت محیط در کشور به عنوان یک فعالیت منسجم، قدمتی طولانی داشته و منشاء اثرات زیادی در ارتقاء سلامت جامعه بوده است و روز جهانی بهداشت محیط می تواند تلاشی دیگر برای آماده سازی عمومی و جلب همکاری های بین بخشی و مرور عملکردها و تعیین و تصحیح برنامه ها و اهداف بهداشت محیط به منظور ارج نهادن به این رسالت مهم باشد.


دکتر مطلق ادامه داد: یکی از مواردی که در دهه های اخیر در تامین سلامت جامعه مطرح شده، حکمرانی خوب است. حکمرانی موثر در بهداشت محیط، کلید دستیابی به محیط زیست سالم و ارتقای سلامت عمومی است. با توجه به پیچیدگی مسائل محیطی، همکاری و تعامل بین همه ذینفعان ضروری است. همچنین، سرمایه‌گذاری در آموزش، پژوهش و توسعه ظرفیت‌های انسانی، نقش مهمی در بهبود وضعیت بهداشت محیط ایفا می‌کند.

 

وی در ادامه گفت: حکمرانی در بهداشت محیط از چند جنبه دارای اهمیت است از جمله می توان به حفاظت از سلامت عمومی اشاره کرد که با شناسایی و کنترل عوامل خطر محیطی، مانند آلودگی هوا و آب، می توان از شیوع بیماری‌ها جلوگیری کرد و سلامت جامعه را بهبود بخشید. همچنین می توان به حکمرانی موثر در بهداشت محیط اشاره کرد که به توسعه پایدار کمک و تضمین می‌کند که نیازهای نسل حاضر بدون به خطر انداختن توانایی نسل‌های آینده برای رفع نیازهای خود برآورده شود.


رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در ادامه به عدالت اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: عدالت اجتماعی نیز در حکمرانی بهداشت موثر است و می تواند از دسترسی برابر همه افراد به محیط زیست سالم اطمینان حاصل کرد.


دکتر مطلق تصریح کرد: کاهش هزینه‌های بهداشتی نیز می تواند در پیشگیری از بیماری‌ها موثر باشد.


وی گفت: یکی از چالش‌های حکمرانی در بهداشت محیط، تغییرات اقلیمی است. تغییرات اقلیمی یکی از مهمترین مسائل قرن جاری است و شعار روز جهانی بهداشت محیط با ” ایجاد جوامع تاب آور از طریق کاهش خطر بلایا وتغییر اقلیم و سازگاری ” نشانگر اهمیت این موضوع است.


دکتر مطلق اضافه کرد: دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی نیز در این زمینه اقدام به تدوین سند راهبردی “سلامت و تغییر اقلیم” و همچنین سند “مدیریت خطر حوادث و سوانح در نظام سلامت” با کمک همه دستگاهها و سازمانها و ادارات مرتبط معاونت بهداشتی نموده است که در جلسات آتی شورای عالی سلامت و امنیت غذایی مطرح خواهد شد.


وی افزود: تاکنون بخشی از مصوبات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی مربوط به بهداشت محیط بوده است که از جمله می توان به، سند راهبردی بهبود کیفیت آب شرب، نصب ایستگاههای جدید پایش آلودگی هوا در شهرهای بالای ۳۰۰ هزار نفر نفر، ایجاد سامانه جامع بهداشت محیط، استانداردهای پیوست سلامت، مدیریت پسماندهای کشاورزی در سند امنیت غذایی، کاهش آلاینده ها و باقی مانده سموم و آفت کش ها در محصولات کشاورزی و بررسی و راهکارهای لازم کاهش آلودگی آب و خاک اشاره کرد.

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn