تاریخ انتشار : شنبه 14 مهر 1403 - 18:54
10 بازدید
کد خبر : 338459

وحدت امت اسلامی

وحدت امت اسلامی

در ادامه شکل گیری امت اسلامی مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه دیروز تهران به بحث ولایت اجتماعی که باید در جامعه اسلامی حاکم باشد پرداختند.ولایت اجتماعی مورد نظر ایشان همان همبستگی، وحدت و مودتی است که باید بین مسلمانان شکل بگیرد و اگر چنین اتفاقی بیفتد حتما عاملی برای انسجام و پیوستگی امت

در ادامه شکل گیری امت اسلامی مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه دیروز تهران به بحث ولایت اجتماعی که باید در جامعه اسلامی حاکم باشد پرداختند.
ولایت اجتماعی مورد نظر ایشان همان همبستگی، وحدت و مودتی است که باید بین مسلمانان شکل بگیرد و اگر چنین اتفاقی بیفتد حتما عاملی برای انسجام و پیوستگی امت اسلامی حول اهداف مشترک و دشمن واحد خواهد بود. 

با دقت در بیانات ایشان بخوبی می‌توان دریافت که دشمن اصلی همه جوامع اسلامی رژیم صهیونیستی است که تمام امکانات و ابزار‌های خود را برای نابودی اسلامی و مسلمین استفاده می‌کند. از گذشته تاکنون شدیدترین دشمنی علیه جوامع اسلامی از سوی آن بخش از یهودیان صهیونیستی صورت گرفته تمامی تلاشش را برای آسیب رساندن به مسلمانان بکار می‌گیرد و علت این دشمنی هم کاملا مشخص است. این گروه از یهودیان به لحاظ مبانی فکری و اعتقادی خودشان را نژاد برتر در تمام جوامع دنیا می‌داند و معتقد است که باید همه مسلمانان و کسانی که مانع اجرایی شدن اهدافشان هستند از بین ببرد تا بتوانند به عنوان یک نژاد ممتاز در گوشه و کنار جهان حاکم باشند؛ بنابراین اگر امت اسلامی کمر به وحدت و انسجام و همبستگی نبندند و دشمن واقعی خود را نشناسد به طور قطع آسیب‌های جدی را از طرف این دشمن جنایتکار و جریان مورد حمایت نظام سلطه و استکبار جهانی متحمل خواهد شد. 

از همین رو، مقام معظم رهبری بر این نکته تاکید داشتند که اولا مسلمانان در بین خودشان همبستگی، انسجام و مودت داشته باشند و ولایت و دوستی را در بین خود توسعه بدهند و امت اسلامی را تشکیل بدهند. امت اسلامی که یک هدف دارد و برای رسیدن به این هدف هم با وحدت و یکپارچگی عمل می‌کند و در مسیر عدل و عدالت و دفاع از مظلوم گام بر خواهد داشت و در پی آن است که اسلام را جهانی کند و شرایط را برای ظهور منجی بشریت مهیا سازد.

در صورت شکل گیری امت واحد اسلامی با اهداف مشترک هم زمینه برای دفاع از مردم ستمدیده و فلسطین و لبنان و دیگر مظلومان جهان اسلام را فراهم خواهد کرد و هم جلوی زیاده خواهی رژیم صهیونیستی و نظام سلطه را خواهد گرفت.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn