تاریخ انتشار : یکشنبه 15 مهر 1403 - 20:21
54 بازدید
کد خبر : 339836

بدعت‌ خطرناک فدراسیون فوتبال با رای علیرضا بیرانوند

بدعت‌ خطرناک فدراسیون فوتبال با رای علیرضا بیرانوند

فدراسیون فوتبال و ارکان زیر مجموعه آن با صدور رای جنجالی در پرونده دوازه‌بان سابق تیم فوتبال پرسپولیس با این باشگاه، زمینه بدعتی خطرناک را فراهم کرده است! به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا بیرانوند، سنگربان تیم ملی در روزهای پایانی خرداد با توجه به الحاقیه قرارداد با باشگاه پرسپولیس مبنی بر اینکه چنانچه باشگاه

فدراسیون فوتبال و ارکان زیر مجموعه آن با صدور رای جنجالی در پرونده دوازه‌بان سابق تیم فوتبال پرسپولیس با این باشگاه، زمینه بدعتی خطرناک را فراهم کرده است!

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا بیرانوند، سنگربان تیم ملی در روزهای پایانی خرداد با توجه به الحاقیه قرارداد با باشگاه پرسپولیس مبنی بر اینکه چنانچه باشگاه ۱۵ روز بعد از آخرین بازی فصل، مطالباتش را پرداخت نکند، می‌تواند قرارداد خود را فسخ کند، به بهانه پرداخت نشدن مطالباتش اقدام به فسخ یک‌طرفه با سرخ‌پوشان کرد و به تراکتور پیوست.

به دنبال فسخ قرارداد بیرانوند با سرخ‌پوشان، هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس، رضا درویش، مدیرعامل این باشگاه را مامور کرد تا برای جانشینی وی اقدام کند و اقدام قانونی در خصوص فسخ قرارداد سنگربان ملی‌پوش را در دستور کار قرار دهد. موضوع شکایت باشگاه پرسپولیس از سنگربان شماره یک تیم ملی تبدیل به یکی از خبرسازترین مباحث فوتبال ایران در ماه‌های اخیر شد که سرانجام بعد از کش و قوس‌های فراوان فدراسیون فوتبال در ابتدای هفته جاری رای این پرونده جنجالی را صادر کرد.

طبق این رای سنگربان شماره یک تیم ملی به دلیل فسخ غیرقانونی ۴ ماه آن هم به صورت تعلیقی محروم و متهم به پرداخت ۱۹ میلیارد غرامت به باشگاه پرسپولیس شد. رای صادره به قدری عجیب و نامتعارف بود که از همان دقایق اولیه انتشار با واکنش‌های مختلفی همراه شد. با توجه به رای صادر شده بیرانوند به صورت غیرقانونی قرارداد خود را فسخ کرده و فدراسیون فوتبال و ارکان مربوطه این موضوع را تایید کرده‌اند اما حکم صادر شده با آن چیزی که در قوانین فیفا، کنفدراسیون فوتبال آسیا و حتی فدراسیون فوتبال در خصوص چنین اتفاقی قید شده است، مغایرت دارد.

طبق مقررات فدراسیون فوتبال و کمیته تعیین وضعیت و همینطور مقررات فیفا در صورتی که بازیکن مرتکب فسخ غیرموجه شود، باید دست کم ۴ ماه از حضور در میادین محروم شود و نمی‌توان بازیکن را به طور تعلیقی محروم کرد. با چنین حکمی، بیرانوند علی‌رغم اینکه فسخ غیرقانونی با پرسپولیس داشته، مجاز به بازی کردن در تیم جدید خود یعنی تراکتور است!

فدراسیون فوتبال با صدور این رای که به نظر سفارشی می‌رسد، بدعت خطرناکی را در فوتبال ایران پایه‌گذاری کرده که خود از آن بی خبر است. با صدور چنین رایی، بازیکنان به بهانه اینکه تنها به صورت تعلیقی محروم خواهند شد، قرارداد خود را به راحتی با باشگاه تحت قرارداد فسخ خواهند کرد و بدین ترتیب به تعهد خود با باشگاه که وظیفه اخلاقی‌، قانونی و حرفه‌ای‌ است، پایبند نخواهند بود؛ مساله‌ای که بی‌شک در فوتبال ایران هرج و مرج ایجاد خواهد کرد. صدور چنین رایی صرف نظر از اجحاف در حق باشگاه پرسپولیس، اعتبار و جایگاه فوتبال ایران و همچنین فدراسیون را نشانه گرفته و بدون شک صدمات جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.


منبع: ایرنا

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn