تاریخ انتشار : یکشنبه 15 مهر 1403 - 22:49
12 بازدید
کد خبر : 339975

تغییر فاز قیمت دینار عراق؛ نوسان قیمت درهم امارات و لیر ترکیه/ خاورمیانه شگفتی ساز صنعت توریسم شد

تغییر فاز قیمت دینار عراق؛ نوسان قیمت درهم امارات و لیر ترکیه/ خاورمیانه شگفتی ساز صنعت توریسم شد

به گزارش اقتصادنیوز، خاورمیانه این روزها توانسته جایگاه قابل قبولی را در میان قطب‌های گردشگری جهان به خود اختصاص دهد و برخی از کشورهای حاضر در این منطقه توانستند با در پیش گرفتن مسیر درست توسعه و پیشرفت، در صدر پرطرفدارترین مقاصد مسافران جهان قرار بگیرند. براساس اعلام پایگاه خبری سفر و گردشگری جهان (TTW)،

به گزارش اقتصادنیوز، خاورمیانه این روزها توانسته جایگاه قابل قبولی را در میان قطب‌های گردشگری جهان به خود اختصاص دهد و برخی از کشورهای حاضر در این منطقه توانستند با در پیش گرفتن مسیر درست توسعه و پیشرفت، در صدر پرطرفدارترین مقاصد مسافران جهان قرار بگیرند. براساس اعلام پایگاه خبری سفر و گردشگری جهان (TTW)، رشد ۲۶درصدی ورود گردشگران بین‌المللی به خاورمیانه در ۷ماه نخست ۲۰۲۴ را ناشی از عملکرد بسیار قوی کشورهای عربستان، امارات، قطر، عمان، کویت، بحرین و ایران است که توانستند مسیر رشد و توسعه پایدار را در مدت کوتاهی طی کنند. کشورهای خاورمیانه مانند عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، عمان، کویت، بحرین، مصر، ایران و بسیاری از کشورهای دیگر این منطقه، به دلیل تاریخ غنی، فرهنگ‌‌‌های متنوع و مدرن‌‌‌سازی سریع خود شهرت دارند و رشد قابل‌توجهی را در بخش گردشگری از خود نشان داده‌‌‌اند. از ۷ماه اول سال ۲۰۲۴، ورود بین‌المللی در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۱۹، حدود ۲۶‌درصد افزایش یافته است و خاورمیانه را به‌‌‌صورت نسبی به‌‌‌عنوان سریع‌‌‌ترین منطقه در حال رشد در سطح جهان نشان می‌دهد. این افزایش نشان‌‌‌دهنده بهبود قابل‌توجه و اعتماد رو به رشد در بین مسافران بین‌المللی است.

بر اساس آخرین گزارش گردشگری سازمان ملل (UN Tourism)، در سال ۲۰۲۴، بخش مسافرت و گردشگری جهانی انعطاف‌‌‌پذیری قابل‌توجهی از خود نشان داد و تقریبا به عملکرد قبل از همه‌گیری رسید و گردشگری بین‌المللی در ۷ماه اول به ۹۶‌درصد از سطح سال ۲۰۱۹ خود بهبود یافت. به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد، این احیای قوی با تقاضای شدید در سراسر اروپا و بازگشایی مقاصد در آسیا و اقیانوسیه به پیش رانده شد.  به‌‌‌رغم وجود عدم‌قطعیت‌‌‌های اقتصادی و مسائل ژئوپلیتیکی، این صنعت سرسختی چشمگیری از خود نشان داده است. داده‌‌‌ها حاکی از آن است که حدود ۷۹۰ میلیون گردشگر از ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۴ در سطح بین‌المللی سفر کرده‌‌‌اند.

این آمار نشان‌دهنده افزایش ۱۱ درصدی نسبت به سال قبل است و فقط ۴‌درصد کاهش نسبت به ارقام ۲۰۱۹ دارد. این آمار حاکی از بهبودی امیدوارکننده است و نشانه بهبود بالقوه پایدار برای چشم‌‌‌انداز گردشگری در سراسر جهان است. اما سوای تمام تحولات رو به رشد توریسم جهان پس از همه‌گیری، «خاورمیانه» توانست به قطب گردشگری جهان تبدیل شود و بر اساس داده‌‌‌های سایت گردشگری و سفر، شرکت‌های هواپیمایی خاورمیانه همچون امارات ایر، قطر ایرویز، اتحاد ایرویز، عربستان ایر، ترکیش ایرلاین، مصر ایر، رویال اردن، کویت ایر، عمان ایر و خلیج ایر تقریبا از تمامی قاره‌‌‌های جهان پروازهای بلندمدت خود را فعال کرده و پذیرای سیل عظیمی از توریست‌‌‌های خارجی در ۷ماه نخست ۲۰۲۴ بوده‌‌‌اند.

امارات متحده عربی همچنان به ‌‌‌منزله یک آهن‌ربا برای گردشگران به‌‌‌شمار می‌رود که گردشگران را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند و دبی و ابوظبی در این زمینه پیشتاز هستند. نمایشگاه اکسپوی ۲۰۲۰ دبی که به‌‌‌دلیل شیوع همه‌گیری تا سال ۲۰۲۱ تمدید شد، نقش مهمی در احیای صنعت گردشگری ایفا کرد. سرمایه‌‌‌گذاری‌‌‌های استراتژیک امارات در میهمان‌نوازی، سرگرمی و پیشنهادهای فرهنگی همچنان مخاطبان بین‌المللی متنوعی را به خود جذب می‌کند.

با توجه به اینکه جام‌جهانی فوتبال ۲۰۲۲ به‌‌‌عنوان یک رویداد تاریخی در تاریخ «قطر» اتفاق افتاد، این کشور با موفقیت در جذب گردشگران موقعیت خود را حفظ کرده است. سرمایه‌‌‌گذاری در زیرساخت‌‌‌ها، همراه با توسعه گردشگری فرهنگی و ورزشی، قطر را به‌‌‌ یک مقصد برجسته در طول سال تبدیل کرده است. تمرکز «عمان» بر اکوتوریسم و گردشگری فرهنگی، حفظ زیبایی و میراث طبیعی آن، برای کسانی که به دنبال تجارب سفر پایدارتر و همه‌جانبه هستند، جذاب شده است. تحولات اخیر در استراحتگاه‌‌‌های لوکس و گردشگری ماجراجویی نیز بخش جدیدی از مسافران را به خود جذب کرده است. حال که بر آخرین وضعیت صنعت گردشگری در کشورهای همسایه ایران پرداخته ایم، فرصت مناسبی است تا قیمت ارز رسمی کشورهای یاد شده را در بازار تهران هم مرور کنیم.

قیمت ریال عمان امروز ۱۵ مهر ۱۴۳۰

معاملات بازار در حالی برای ریال عمان سپری شد که شیب صعودی قیمت را تجربه کرد. ارزش ریال عمان در پایان مبادلات ارزی بالا رفت و با تجربه رشد ۲۷۳۰ تومانی نسبت به روز گذشته، ۱۶۶۴۸۰ تومان نرخ گذاری شد.

نرخ برابری ریال عمان و دلار آمریکا هم امروز در بازار به ۲.۶ رسیده است.

قیمت دینار عراق امروز

امروز در بازار قیمت دینار عراق خلاف روند روز گذشته نوسان مثبت قیمت را تجربه کرد و با نرخ ۴۸ تومان، در پایان معاملات خرید و فروش شد تا یک تومان افزایش داشته باشد.

ریال عمان

آخرین قیمت درهم امارات امروز

درهم امارات که چند روزی است در کانال ۱۷ هزار تومان جا خوش کرده و نوسان داده است. عصر امروز با نوسان مثبت معاملات را بست و ۱۷۳۹۰ تومان خرید و فروش شد. ارزش درهم در پایان امروز رشد ۲۸۰ تومانی داشته است.

نرخ امروز لیر ترکیه در بازار

معاملات امروز برای لیر ترکیه هم مسیری جز افزایش قیمت در نظر نگرفت و ارزش واحد پول رسمی این کشور همسایه ایران با تجربه رشد ۴۰ تومانی، به ۱۸۷۰ تومان رسید.

لیر ترکیه

قیمت منات آذربایجان امروز

منات آذربایجان، واحد پول رسمی همسایه مشترک ایران و ترکیه هم امروز را در شرایطی سپری کرد که افزایش قیمت را در پیش گرفت. ارزش هر منات در پایان فعالیت امروز بازار ارز تهران به ۳۷۵۹۰ تومان رسید که ۶۳۰ تومان نسبت به روز گذشته بالا رفته است.

قیمت درام ارمنستان در بازار

امروز همچنین قیمت درام ارمنستان که افزایش قیمت را در روز گذشته تجربه کرده بود؛ سه تومان بالا رفت و به ۱۶۶ تومان رسید. درام یکی از کم نوسان ترین ارزها موجود در بازار تهران است.

لاری گرجستان

نرخ امروز لاری گرجستان

قیمت لاری گرجستان در جریان معاملات بازار ارز تهران هم افزایش ۴۰۰ تومانی را تجربه کرد و در شرایطی معاملات را به آخر خط رساند که ۲۳۵۴۰ تومان نرخ گذاری و معامله شد.

قیمت بات تایلند در بازار

امروز قیمت بات تایلند هم به مانند ارزهای مربوط به کشورهای اروپایی و غرب آسیا روند صعودی داشت. هر بات ۱۸۲۱ تومان قیمت خورد و رشد ۳۰ تومانی را تجربه کرد.

نرخ امروز رینگیت مالزی

در نهایت امروز رینگیت مالزی هم در مدار افزایش قیمت حرکت کرد و در جریان مبادلات ارزی بازار ۱۵۱۵۰ تومان خرید و فروش شد. هر رینگیت نسبت به روز پیش ۲۶۰ تومان رشد قیمت داشته است.

خلاصه معاملات امروز از تغییر مسیر بازار ارز تهران و نوسان مثبت قیمت‌ها در سایه نوسانات قیمت دلار در بازار تهران و هرات حکایت داشت.

منبع خبر

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn