تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مهر 1403 - 8:12
7 بازدید
کد خبر : 340370

معنای حمله به خود »حیفا»!

معنای حمله به خود »حیفا»!

صابر گل‌عنبری، پژوهشگر مسائل منطقه نوشت: از اوایل جنگ لبنان حملات موشکی حزب‌الله به حیفا صرفاً اهداف نظامی را هدف قرار می‌داد. اما امشب در سالگرد هفتم اکتبر برای نخستین‌بار خود شهر حیفا  هدف قرار گرفت و به چند ساختمان و خیابان آسیب وارد شد. در معادله دیرینه میان حزب‌الله و اسرائیل، کل بیروت در

صابر گل‌عنبری، پژوهشگر مسائل منطقه نوشت: از اوایل جنگ لبنان حملات موشکی حزب‌الله به حیفا صرفاً اهداف نظامی را هدف قرار می‌داد. اما امشب در سالگرد هفتم اکتبر برای نخستین‌بار خود شهر حیفا  هدف قرار گرفت و به چند ساختمان و خیابان آسیب وارد شد.

در معادله دیرینه میان حزب‌الله و اسرائیل، کل بیروت در مقابل تل‌آویو و ضاحیهٔ بیروت در مقابل حیفا قرار داشت. از اوایل بمباران ضاحیه و شروع ترورها، حزب‌الله از بیم تکرار دکترین ضاحیه بیروت، از حمله به خود شهر حیفا پرهیز می‌کرد. اما ظاهراً پدیدار شدن نشانه‌های اجرای دوباره این دکترین موجب بازنگری حزب‌الله در این مسأله شده است. 

 در حملات موشکی به اسرائیل نباید صرفاً تلفات را معیار ارزیابی قرار داد. حملات به شهرک‌های مرزی در یک سال اخیر اساساً تلفات خاصی نداشته، اما تداوم آن و فضای رعب، باعث تخلیه تعدادی از آن‌ها و آواره شدن بیش از ۱۰۰ هزار اسرائیلی شده است. 

اکنون تمرکز حزب‌الله بر حیفا در عمق ۵۰ کیلومتری است. تداوم حملات به این شهر راهبردی، دولت نتانیاهو را در برابر معضلی جدی و افزایش آوارگان قرار می‌دهد؛ در حالی که هدف اعلامی جنگ بسترسازی برای بازگشت آوارگان قبلی بود. 

از اوایل جنگ لبنان حملات موشکی حزب‌الله به حیفا صرفاً اهداف نظامی را هدف قرار می‌داد. اما امشب در سالگرد هفتم اکتبر برای نخستین‌بار خود شهر حیفا هدف قرار گرفت و به چند ساختمان و خیابان آسیب وارد شد.


+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn