تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مهر 1403 - 11:36
8 بازدید
کد خبر : 340545

غریو آزادی قدس در ۵ قاره

غریو آزادی قدس در ۵ قاره

همگان روی این گزاره مهم متفق‌القول هستند که نمی‌توان بدون‌توجه به ابعاد گفتمانی مقاومت، شرایط جاری در منطقه و فلسطین را مورد بررسی و تحلیل قرار داد. عملیات‌های استشهادی موفقیت‌آمیز اعضای مقاومت در اراضی اشغالی، پیروزی‌های حزب‌ا…، انصارا…و حماس در مواجهه نظامی با صهیونیست‌هاو اراده مثال‌زدنی ساکنان بیروت،غزه و کرانه‌باختری در مصاف با اشغالگران و…جملگی

همگان روی این گزاره مهم متفق‌القول هستند که نمی‌توان بدون‌توجه به ابعاد گفتمانی مقاومت، شرایط جاری در منطقه و فلسطین را مورد بررسی و تحلیل قرار داد. عملیات‌های استشهادی موفقیت‌آمیز اعضای مقاومت در اراضی اشغالی، پیروزی‌های حزب‌ا…، انصارا…و حماس در مواجهه نظامی با صهیونیست‌هاو اراده مثال‌زدنی ساکنان بیروت،غزه و کرانه‌باختری در مصاف با اشغالگران و…جملگی منبعث از گفتمان مقاومت است.امروز شاهد خیزش جهانی در حمایت از مقاومت فلسطین و لبنان در سرتاسر دنیا هستیم: از دانشجویان و مردمی که در آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه با بی‌رحمانه‌ترین ابزارها و برخوردها سرکوب می‌شوند تا نسل جدیدی که ماهیت رژیم اشغالگر قدس و دولت‌های غربی را از همین ابتدا و با مشاهده جنایات مشترک غرب و تل‌آویو در جنگ غزه شناخته‌اند. 
     
تصوراتی که به‌هم ریخت

امروز همه ملت‌های دنیا برخلاف برخی دولت‌هایشان، در کنار مقاومت و آرمان‌های آن قرارگرفته‌اند. پیش‌فرض‌ها و تصوراتی که بر اثر تصویرسازی کاذب صهیونیست‌ها و شبکه گسترده‌ای در غرب (که وابسته به لابی صهیونیسم است) خلق شده یکی پس از دیگری به هم ریخته و اکنون «واقعیت منحوس و نامشروع رژیم اشغالگر قدس» در مقابل دیدگان بیدار در جهان است. از زمان تشکیل رژیم صهیونیستی، روندی که برای چند دهه بر مناسبات این رژیم و سایر کشورها حاکم بوده به این شکل بود که روزبه‌روز بر قدرت این رژیم افزوده می‌شد و کشورهای عربی که در ابتدا تمام‌قد روبه‌روی رژیم صهیونیستی ایستاده بودند یکی‌یکی در مقابل آن، سر تسلیم فرود آوردند. گرچه هنوز هم برخی کشورهای عربی، براساس خاطرات همان سال‌ها مسیر سازش با اسرائیل را دنبال می‌کنند، اما عملکرد گرو‌ه‌های مقاومت و واقعیت صحنه در دو دهه اخیر نشان داده که دیگر هیچ نشانه‌ای از اقتدار دهه‌های ابتدایی حیات رژیم صهیونیستی وجود ندارد و این مسأله نتیجه ایستادگی‌ای است که گروه‌های مقاومت نظیر حزب‌ا… لبنان، حماس، جهاداسلامی، انصارا… یمن، مقاومت عراق و… در سال‌های گذشته به‌خرج داده‌اند. این گروه‌های مقاومت جنگ‌هایی را با اسرائیل انجام دادند که جنگ ۳۳روزه لبنان در سال ۲۰۰۶ میلادی و جنگ ۲۲روزه غزه در سال ۲۰۰۸ میلادی از چشمگیرترین آنها بود و رژیم‌صهیونیستی در همه این میدان‌ها شکست خورد. صهیونیست‌ها قبل از جنگ یک‌ساله اخیر، پنج‌بار در مرزهای غزه شکست خورده و عقب‌نشینی کرده‌اند و این در حالی است که ارتش اسرائیل در گذشته عادت کرده بود که به هرجا وارد می‌شود بدون پیروزی برنگردد. به‌عنوان‌مثال وقتی در سال ۱۹۸۲ و قبل از تشکیل حزب‌ا… لبنان، ارتش اسرائیل به لبنان حمله کرد، وارد این کشور شد و بیروت را تسخیر کرد، اما پس از شکل‌گیری و افزایش قدرت حزب‌ا…، ارتش رژیم‌صهیونیستی در سال ۲۰۰۶ به شکلی شکست خورد که مفتضحانه به مرزهای خودش برگشت. این مدل جدید تاکنون ادامه یافته، هر روز بر ابعاد آن افزوده می‌شود و الان می‌توان گفت معادله قدرت به شکلی تغییر کرده که این گروه‌های مقاومت هستند که خواسته‌های خود را به اسرائیل دیکته می‌کنند. در حال‌حاضر نیز پس از وقوع عملیات طوفان‌الاقصی، صهیونیست‌ها شاهد تحقق مقاومت ترکیبی حماس و گروه‌های مقاومت هستند. این مقاومت ترکیبی، از جنس کنشگری و پویایی است و نه‌تنها محاسبات تاکتیکی و مقطعی صهیونیست‌ها را به‌هم می‌زند، بلکه استراتژی‌های کلان و حتی موجودیت نامشروع رژیم اشغالگر قدس را نیز هدف قرار می‌دهد. بدون‌شک آمریکا، اتحادیه اروپا و برخی کشورهای منطقه (که راه سازش با دشمن صهیونیستی را انتخاب کرده‌اند) در این شکست همه‌جانبه شریک  تلآویو بوده و در آینده نیز خواهند بود. 

معادله‌ای که در جهان شفاف است 
معادله قدرت در منطقه و جهان شفاف است. بنابر تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، در اینجا شاهد شکل‌گیری دوگانه حق و باطل هستیم. در یک‌سوی این معادله، جبهه‌ای قرار دارد که برای جلوگیری از اضمحلال رژیم صهیونیستی به آب‌و‌آتش می‌زند اما در مقابل، گفتمان مقاومت در منطقه کمترین سنخیتی با سکون وتسلیم دربرابر دشمنان ندارد. دشمنانی که مطابق محاسبات دقیق اتاق‌های فکر و فرماندهان ارشد و کارکشته نظامی خود، درصدد شکست گفتمان مقاومت و تقویت گفتمان سازش بوده و حتی برای دوران سلطه جدیددرمنطقه برنامه‌ریزی کرده بودند،باقدرت محاسبه‌ناپذیرجبهه مقاومت مواجه شدند؛قدرتی که آنها رامغلوب و صهیونیست‌ها را در میدان نبرد گفتمانی و نظامی زمینگیر کرد. این دستاورد تاریخی و مهم، مرهون ایمان، مدیریت صحنه نبرد، ابتکار و سرعت‌عمل در جنگ با رقیب بوده‌است. گفتمان مقاومت حتی با شهادت رزمندگان مقاومت روز‌به‌روز، وزین‌تر و استوارتر شده است. عملیات‌ موفقیت‌آمیز فلسطینیان در عمق اراضی اشغالی و مواجهه قدرتمندانه آنها با دشمن صهیونیستی در میدان نبرد، پیوستی فرهنگی و گفتمانی دارد. هم‌اکنون به برکت خون پاک شهدای مقاومت، این جبهه با تمام توان و قدرت خود هم درمیدان نبرد نظامی با دشمنان ملت‌های مسلمان منطقه و هم در میدان نبرد گفتمانی با طرفداران سازش با رژیم صهیونیستی عرض‌اندام کرده است. درحالی‌که علقه، پیوند و مودت میان طرفداران مقاومت روزبه‌روز در منطقه بیشتر می‌شود، شاهد ایجاد گسست و شکاف میان طرفداران گفتمان سازش و سرسپردگی به دشمنان هستیم.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn