تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مهر 1403 - 13:37
8 بازدید
کد خبر : 340657

شکوفایی نبوغ کودک

شکوفایی نبوغ کودک

کتاب شکوفایی نبوغ کودک به قلم اندرو فولر، ابتدا به شما کمک می‌کند تا فرزندتان را به‌گونه‌ای رشد دهید که تمام استعدادهای بالقوه‌ او را کشف کرده و سپس روش‌های شکوفایی این استعدادها را در اختیارتان قرار می‌دهد. این کتاب بیش از کار، در مورد بازی، سرگرمی و اکتشاف است، البته که کار سخت، جای

کتاب شکوفایی نبوغ کودک به قلم اندرو فولر، ابتدا به شما کمک می‌کند تا فرزندتان را به‌گونه‌ای رشد دهید که تمام استعدادهای بالقوه‌ او را کشف کرده و سپس روش‌های شکوفایی این استعدادها را در اختیارتان قرار می‌دهد. این کتاب بیش از کار، در مورد بازی، سرگرمی و اکتشاف است، البته که کار سخت، جای خود را دارد، اما وقتی بخشی از آن را به بازی تبدیل کنید، احتمال موفقیت بالا می‌رود.

درباره‌‌ کتاب
سال‌های زیادی از این باور غلط که توسعه‌ مغز در هشت‌سالگی متوقف می‌شود، نگذشته؛ علوم اعصاب جدید نیز نشان می‌‌دهد که این ایده به اندازه‌ مسطح بودن زمین غیرقابل باور و این ایده که کودک هنگام تولد صاحب نبوغ شده و نمی‌توان کار چندانی برای افزایش آن انجام داد نیز توسط علوم امروزی رد شده است.هر کودک می‌تواند مهارت‌ها و دانش خود را بر پایه‌ هر ذره‌ از نبوغ موجود در خود توسعه بخشد. اندرو فولر (Andrew Fuller) در این کتاب مهارت‌هایی را بیان کرده‌ که والدین می‌توانند به توسعه‌ آنها در کودکان کمک کنند و در راستای علاقه‌مندی‌ها و اشتیاق‌های کودکان اعمال می‌شوند. کسب دانش، تمرکز، تصمیم‌گیری، تخیل، انگیزه‌بخشی، عزم راسخ، حافظه و خلاقیت، مهارت‌های پایه‌ای هستند که همه‌ انسان‌ها برای شکوفایی نبوغ‌شان به آنها نیاز دارند. نبوغ کودک شما فقط وقتی شکوفا می‌شود که برای برنامه‌ریزی، توانگر ساختن، اکتشاف و کمک به آنها به‌منظور کشف جرقه‌های نبوغ‌شان وقت صرف کنید. در جهانی که از کودکان انتظار می‌رود بیشتر مطالعه و کمتر بازی کنند، لازم است به آنها کمک کنید بیشتر بازی کرده و تجزیه و تحلیل بیشتری داشته و از همه مهم‌تر، رویابافی‌های بزرگ‌تری انجام دهند.

در بخشی از کتاب شکوفایی نبوغ کودک می‌خوانیم:
دنیای انسان‌ها، احساسات وبه اشتراک‌گذاری‌ها، زمینه‌ نبوغ منشی‌های اجتماعی است.معلمان این‌گونه کودکان را به‌‌خوبی می‌شناسند. آنها عاشق مردم هستند. آنها درکلاس پچ‌پچ می‌کنند، نامه رد‌و‌بدل می‌کنند، پیامک می‌فرستند، برای رویدادها برنامه‌ریزی می‌کنند، از خودشان سلفی می‌گیرند و عاشق وسایل ارتباط‌جمعی هستند. در واقع معتادان اجتماعی هستند!
این کودکان آن‌قدر با دنیای اجتماعی‌شان وفق پیدا می‌کنند که به نظرشان حتی یک حرف ناگفته نیز نباید باقی بماند. منشی‌های اجتماعی، اغلب، تفکر در سکوت را دشوار دیده و برایشان راحت‌تر است که در مورد مسائل و ایده‌ها صحبت کنند. نکته‌ مثبت منشی اجتماعی بودن این است که این دسته از کودکان، اغلب، به افرادی پویا و مردمی تبدیل می‌شوند که در فروش، بازاریابی، مدیریت رویدادها و ارتباطات عمومی و تجارت موفق هستند. آنها معمولا مردمی، دوستانه و برون‌گرایانِ حساسی هستند.
بسیاری از آنها پرحرف هستند. از نظر آنها حتی یک حرف هم نباید ناگفته بماند. به همین دلیل شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک می‌توانند برای این‌دسته از کودکان بسیار جالب‌توجه باشد. آنها حتی منوی صبحانه‌شان را با دنیا به اشتراک می‌گذارند و از آنجایی که بسیار یاری‌گر هستند، به سمت برآورده‌کردن نیازهای انسان‌هایی جذب می‌شوند که فیس‌بوک را به محیطی خطرناک برای تطمیع دیگران تبدیل کرده‌اند. اگر دوستان‌شان در شبکه‌های اجتماعی، در حال تجربه‌ مراحل سختی در زندگی‌شان باشند، این منشی‌های اجتماعی، اغلب، خود را در یأس آنها شریک می‌کنند.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn