تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مهر 1403 - 16:28
8 بازدید
کد خبر : 340818

نشیمن دنج و شاه نشین کتابخوانی / اینجا بخوای کتاب بخونی دو سوته میره میشینه کنج مغزت

نشیمن دنج و شاه نشین کتابخوانی / اینجا بخوای کتاب بخونی دو سوته میره میشینه کنج مغزت

شایانیوز- گاهی میشه کمی فانتزی و متفاوت فکر کرد. البته اینکه تنها فکر و فرض کنید کافی نیست و برای تنوع بخشیدن و البته جذاب تر کردن زندگی باید دست به کار شد و عمل کرد. همه خونه ها اینجورین که یه نشیمن و پذیرایی دارن، اتاق و آشپزخونه و حمام دستشویی. در حالی که

شایانیوز- گاهی میشه کمی فانتزی و متفاوت فکر کرد. البته اینکه تنها فکر و فرض کنید کافی نیست و برای تنوع بخشیدن و البته جذاب تر کردن زندگی باید دست به کار شد و عمل کرد. همه خونه ها اینجورین که یه نشیمن و پذیرایی دارن، اتاق و آشپزخونه و حمام دستشویی. در حالی که میشه گاهی خاص بودن و فرای اینها تصور کرد و انجام داد. فضاهای زیادی با کارایی های مختلف در خانه هستن که میتونن زیباسازی یونیک و منحصر به فردی به فضای ما ببخشند. از طرفی هم بنا به اونچه که شما نیاز دارید و دلتون میخواد، کاربرد هم داشته باشند. مثلا تو خیلی از خونواده ها افرادی هستند که کتابخانی میکنن و این کار رو به شکل روتین و عمیق انجام میدن نه سرسرکی و کوتاه. به همین دلیلی اغلب با دیگر افراد خونواده به مشکل میخورن سر اینکه نیاز به تمرکز و آرامش دارند. خب بهتر نیست بیاید واسه خودتون یه فضا درست کنید؟ محیطی که مخصوص این کار باشه و شما رو ببره به عالم کتاب ها و فلسفه هایی که دارند. می پرسید چطور؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با راهکار های مختلفی برای این حرکت آشنا بشیم. ازشون الگو بردارید و خیلی ساده اجراشون کنید.

6874654

ساخت یک فضای نشیمن دنج و آروم

یک نشیمن دنج و مدرن کتابخوانی میتونه یکی از نیاز های اصلی اون دست از افرادی باشه که خیلی مطالعه رو دوست دارند و در پی فضایی آروم برای خوندن هستند. در واقع این فضا نه تنها باید به شکلی طراحی بشه شخص احساس حس راحتی رو داشته باشه، بلکه باید دیزاینی شیک و امروزی نیز داشته باشد تا به دیگر فضای خونه و دکوراسیون هماهنگ بشه. در دیزاین و فضاسازی این سبک از نشیمن ها باید به مواردی مثل رنگ ها، مبلمان و همچنین نورپردازی مناسب توجه داشته باشید.

6374654

687486

مبلمان منحصر به فرد برای نشیمن دنج

از دست مهمترین بخش های طراحی یک فضای کتابخوانی مبلمانی هستش که در آن استفاده می شود. در واقع برای این سبک نشیمن مبلمان باید نرم باشن تا فرد در طول خواندن راحت باشد و متمرکز. زیبایی و فرم مبلمان نیز مهم هستن که خب پارچه های با کیفیت و پشتی های قابل تنظیم ایده های خوبی هستند. از طرفی استفاده و انتخاب پتو های نرم و کوسن های جذاب میتونن یه فضای دلنشین و گرم ایجاد کنند که به فرد حس خوبی میبخشه.

54534

643654

نورپردازی به اشکال مختلف برای شاه نشین مطالعه

از سویی هم نورپردازی نقش کلیدی در خلق این فضا داره. نورهای طبیعی و بهره گیری ازشون میتونه خیلی خوب باشه. لامپ های آویز با نور ملایم در واقع تمرکز بیشتر در این فضا ایجاد میکنه. به علاوه همه اینها چراغ مطالعه با قابلیت تنظیم نور هم میتونه به فرد خواننده کمک کننده باشه و نور مناسبش رو در روزهای مختلف انتخاب کنه. نورپردازی درست و مناسب میتونه چشم ها رو کمتر خسته کنه و امکان مطالعه بیشتری به فرد خوانده بده.

86786

68786

چیدمان کتابها در کتابخانه

مبلمان و نور بخشی از دیزاین این فضا هستند، و بخش دیگر استفاده از قفسه های کتاب می باشند که میتونن کتاب ها رو به شکل منم و مرتب کنار هم قرار دهند. اینجوری هم کتاب ها سر و سامون خودشون رو دارند و هم اینکه همزمان زیبایی ظاهری خاصی پیدا می کنند و یه نمای جذاب به فضا می بخشند. یادتون نره که کتاب های مورد علاقتون رو حتما در دسترس تر قرار بدید تا احساس تعلق به فضا رو تقویت کنه.

35451

رنگ هایی که میتونن فضا رو آروم کنند

رنگ در هر فضا بسیار پر اهمیت است در اینجا نیز مهم بودن خاص خودش رو داره. رنگ های ملایم و آرامش بخشی همچون سبز ملایم، آبی روشن و یا رنگ های خاکی میتونن گزینه های مناسب جهت ساخت یک محیط آرام باشند که از استرس روزانه به دور است. رنگ های گرم نیز جوابدهی جذاب خودشون رو دارند و میتونن تعادل دلنشینی در فضا ایجاد نمایند.

8678

اینجوری ذهنت با کمال میل کتاب رو میفهمه

در نهایت هم باید بگیم که داشتن یک نشیمن دنج و جذاب که مدرن هم باشد و مناسب کتابخوانی، با اضافه کردن اکسسوری هایی مناسب به مانند گیاهان آپارتمانی، شمع های معطر و تابلوهای هنری و غیره، اون فضا رو تبدیل به مکانی منحصر به فرد و عالی برای گذراندن وقت و خواندن کتاب می کند که حس خوشایندی هم دارد. اگر به این جزئیات دقت کنید، بی شک فکر و ذهن و جسمتون، با کمال میل کتاب رو خواهد فهمید.

545

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn