تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مهر 1403 - 21:05
8 بازدید
کد خبر : 341049

واردات گندم صفر شد

واردات گندم صفر شد

مجری طرح خودکفایی گندم ضمن اشاره به اجرای موفق طرح خرید تضمینی گندم مازاد… مجری طرح خودکفایی گندم ضمن اشاره به اجرای موفق طرح خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سال زراعی گذشته بر تداوم تولید این محصول راهبردی در سال زراعی جدید ابراز امیدواری کرد. سهراب سهرابی – مجری طرح گندم –

مجری طرح خودکفایی گندم ضمن اشاره به اجرای موفق طرح خرید تضمینی گندم مازاد…

واردات گندم صفر شدواردات گندم صفر شد

مجری طرح خودکفایی گندم ضمن اشاره به اجرای موفق طرح خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سال زراعی گذشته بر تداوم تولید این محصول راهبردی در سال زراعی جدید ابراز امیدواری کرد.

سهراب سهرابی – مجری طرح گندم – در نخستین نشست ستاد زراعت کشور که با حضور مدیران تولیدات گیاهی استان‌ها و اعضای بنیاد ملی گندمکاران کشور برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در رابطه با اهمیت امنیت غذایی و خودکفایی فرمودند «مساله امنیت غذایی از اولویت‌های مهم کشور است و به مناسبت امنیت غذایی، تولید گندم بسیار حائز اهمیت است».

وی ادامه داد: دهه ۹۰ و ۱۴۰۰، ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ سال‌هایی بود که به خودکفایی رسیدیم که در این سال‌ها میزان اختصاص کود و استفاده از بذور اصلاح شده بیشتر بوده است.

سهرابی تصریح کرد: تولید گندم از ۹ میلیون تن در سال ۱۴۰۰ به ۱۵ میلیون تن رسیده‌ که به خاطر مصرف متعادل کودهای شیمیایی، توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، افزایش مصرف بذرهای اصلاح شده، افزایش سطح کشت‌های مکانیزه و شرایط اقلیمی بوده است.


وی افزود: این افزایش تولید به خصوص در دیمزارها را مدیون طرح جهش تولید در دیمزارها هستیم؛ واردات گندم از ۷ میلیون تن در سال ۱۴۰۰ به صفر رسیده و مصرف کودهای پتاسه از ۶۲ هزار تن در سال ۱۴۰۰ به ۲۰۷ هزار تن رسیده است، همچنین در مبارزه با بیماری‌ها به بیش از یک میلیون هکتار مبارزه رسیده‌ایم.

مجری طرح گندم عنوان کرد: قیمت گندم امسال به ۲۰ هزار و ۵۰۰  تومان رسید و این افزایش قیمت باعث خودکفایی شده است.

وی ادامه داد: ۱۱ میلیون و ۹۸۳ هزار تن خرید تضمینی گندم انجام شده که خوزستان، کردستان و گلستان سه استان برتر در این زمینه هستند.


به گزارش ایسنا ، بنا بر اعلام وزرات جهاد کشاورزی، سهرابی با بیان اینکه باید به تولید گندم دوروم در کشور توجه شود، گفت: این نوع گندم در زمینه تنش‌ها، تغییرات اقلیم و آفات مقاوم است.

وی در پایان گفت: بنیاد ملی گندمکاران باید در تمام جلسات مربوط به گندم استان‌ها حضور داشته باشند و باید از ظرفیت‌های این بنیاد استفاده شود تا بتوانیم به خودکفایی ۱۰۵ درصدی در پایان برنامه ۵ ساله برسیم.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn