تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مهر 1403 - 21:41
8 بازدید
کد خبر : 341083

پول بلیت های کنسل شده چه می شود؟

پول بلیت های کنسل شده چه می شود؟

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه پس از لغو تعدادی از پروازها ایرلاین‌ها… دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه پس از لغو تعدادی از پروازها ایرلاین‌ها خود دچار ضرر و زیان مالی از بابت پروازهای بدون مسافر و کنسلی خدمات فرودگاهی شده‌اند، گفت: ایرلاین‌ها نسبت به ایفای تمامی تعهدات خود در شرایط فورس

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه پس از لغو تعدادی از پروازها ایرلاین‌ها…

پول بلیت های کنسل شده چه می شود؟پول بلیت های کنسل شده چه می شود؟

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه پس از لغو تعدادی از پروازها ایرلاین‌ها خود دچار ضرر و زیان مالی از بابت پروازهای بدون مسافر و کنسلی خدمات فرودگاهی شده‌اند، گفت: ایرلاین‌ها نسبت به ایفای تمامی تعهدات خود در شرایط فورس ماژور مطابق بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری اقدام کرده‌اند و با توجه به حجم بالای درخواست‌های استرداد و ابطالی بسیاری از آنها انجام و مابقی هم در دست اقدام است‌.

به گزارش ایلنا، با لغو شدن پروازها به دلیل شرایط و تنش‌های منطقه‌ای، هر چند سازمان هواپیمایی با صدور بخشنامه و دستورالعملی حقوق مسافران در این موارد روشن کرده و شرکت‌های هواپیمایی را مکلف کرده‌است که تا هفدهم مهر ماه هزینه بلیت‌های پروازهای لغو شده را بدون کسر جریمه مسترد کنند اما برخی از مسافران به ویژه مسافران پروازهای خارجی  با مشکلات دیگری مواجه شدند، از جمله اینکه برای مدت پرواز باطل شده تا پرواز بعدی متحمل پرداخت هزینه اقامت شدند که هوز تکلیف این نوع از هزینه‌های متحمل شده روشن نیست.   

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره شکایات برخی از مسافران پروازهای باطل شده به ویژه پروازهای خارجی تاکید کرد: ایرلاین‌ها خود دچار ضرر و زیان مالی از بابت پروازهای بدون مسافر و کنسلی خدمات فرودگاهی شده‌اند اما نسبت به ایفای تمامی تعهدات خود در شرایط فورس ماژور مطابق بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری اقدام کرده‌اند و با توجه به حجم بالای درخواستهای استرداد و ابطالی بسیاری از آنها انجام و مابقی هم در دست اقدام است‌.

وی همچنین با اشاره به انجام پروازهای شب گذشته با تاخیر و نحوه اطلاع‌رسانی از وضعیت پروازها به مسافران ادامه داد:‌ تعدادی از  پروازهای شب گذشته که از ساعت ۲۱ تا ساعت ۲۳ شب گذشته لغو شدند با برداشته شدن محدودیت‌های پروازی و لغو نوتام سازمان هواپیمایی، ‌در ساعات بعدی با تاخیر برقرار شدند و درباره لغو این پروازها یا برقراری مجدد آنها به تمام مسافران اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام شد.

وی تاکید کرد:‌ طبق ضوابط این اطلاع‌رسانی‌ها از طریق اطلاع رسانی به آژانس فروشنده و ارسال پیامک به شماره تلفن ثبت شده در حین خرید، ارسال می‌شود و در صورتیکه مسافری تغییرات را دریافت ننماید، از عدم ثبت درست شماره تلفن توسط آژانس و یا خریدار است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره نحوه اطلاع‌رسانی به خریداران بلیت‌های چارتری از آنجایی که یک نفر بلیت انبوه را خریداری و آن را به صورت خرد به فروش می‌رساند، بنابراین ایرلاین شماره‌ای از تک تک افراد برای اطلاع‌رسانی‌های ضروری را در اختیار ندارد، گفت: فرد چارتر کننده باید اطلاع‌رسانی‌های لازم را به خریداران بلیت‌های چارتری انجام دهد.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn