تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مهر 1403 - 23:16
20 بازدید
کد خبر : 341162

:::آفتاب نو::: کارشناسی داوری بازی تراکتور

:::آفتاب نو::: کارشناسی داوری بازی تراکتور

ورزش سه: دیدار تیمهای تراکتور و فولاد در حالی با شکست دو گله شاگردان دراگان اسکوچیچ همراه شد که در این بازی دو صحنه مشکوک به پنالتی اتفاق افتاد که یکی در دقایق پایانی مسابقه بود و دیگری در دقیقه ۴۵ و پیش از پایان نیمه نخست.   در صحنه اول، سینا اسدبیگی با تکل

ورزش سه: دیدار تیمهای تراکتور و فولاد در حالی با شکست دو گله شاگردان دراگان اسکوچیچ همراه شد که در این بازی دو صحنه مشکوک به پنالتی اتفاق افتاد که یکی در دقایق پایانی مسابقه بود و دیگری در دقیقه ۴۵ و پیش از پایان نیمه نخست.

 

در صحنه اول، سینا اسدبیگی با تکل خود روی پای امیرحسین حسین‌زاده این بازیکن را سرنگون کرد، اما امیر عرب‌براقی، داور این مسابقه، اعتقاد داشت که در این صحنه کرنر رخ داده و پنالتی نبوده است.

کارشناسان داوری در این خصوص نظرات خود را ابراز کردند که در ادامه می‌خوانید:

✅ محمدرضا ابوالفضلی: در این صحنه ابتدا روی گلر فولاد خطا می‌شود و داور این خطا را اعلام نمی‌کند. در همین حین مهاجم تراکتور توپ را می‌گیرد و وارد محوطه جریمه می‌شود. مدافع فولاد اقدام به تکل می‌کند، با پای چپش ابتدا به توپ ضربه می‌زند و توپ به پای راست بازیکن می‌خورد و ضربه دروازه می‌شود. البته برخوردی وجود دارد اما چون پا به صورت کشیده نیست و در کسری از ثانیه، هدف قطع توپ و دفع توپ بوده، دیگر این برخورد اجتناب ناپذیر است و خطا نیست. حتی اگر در این صحنه خطا انجام می‌شد، وی ای آر فاز قبل از حمله را چک می‌کرد و چون clean – پاک نبود، داور خطا روی دروازه بان فولاد را اعلام می‌کرد. در کل این صحنه پنالتی نیست.

✅ محمدحسین ترابیان: در این صحنه قبل از اینکه تکل زده شود، از این زاویه که ما می‌بینیم، بازیکن مهاجم روی دروازه‌بان مرتکب خطا شد و ابتدا این خطا باید اعلام شود.
✅ مهدی عالیقدر: بازیکن مدافع یک تکل کاملا سالم را می‌زند و طبیعتا به دلیل فاصله بین این دو، مهاجم سرنگون می‌شود و به همین دلیل کرنر صحیح است.
✅ سعید علینژادیان: بازیکن مدافع با یک تکل صحیح و با پای چپ خود ابتدا توپ را می‎‌زند. بنابراین ادامه بازی تصمیم صحیح داور است.
❌ ابراهیم میرزابیگی: بازیکن مدافع با تکل خود مهاجم را سرنگون کرد و به همین دلیل پنالتی صحیح است.

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn