تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مهر 1403 - 22:57
17 بازدید
کد خبر : 342301

چرا مصطفی سالاری برای دومین بار مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی شد؟

چرا مصطفی سالاری برای دومین بار مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی شد؟

جامعه ورزشی آفتاب نو: مصطفی سالاری متولد ۱۳۵۵، دانش‌آموخته دکتری حقوق عمومی از دانشگاه تهران است. او علاوه بر فعالیت مدیریتی در سازمان‌های اقتصادی و بنگاه‌داری مرتبط با جوامع کارگری، سابقه استانداری بوشهر و گیلان را در کارنامه دارد و یک بار از تیرماه ۱۳۹۸ تا شهریور ۱۴۰۰ عهده‌دار این سمت بود. سالاری از میان

جامعه ورزشی آفتاب نو:

مصطفی سالاری متولد ۱۳۵۵، دانش‌آموخته دکتری حقوق عمومی از دانشگاه تهران است. او علاوه بر فعالیت مدیریتی در سازمان‌های اقتصادی و بنگاه‌داری مرتبط با جوامع کارگری، سابقه استانداری بوشهر و گیلان را در کارنامه دارد و یک بار از تیرماه ۱۳۹۸ تا شهریور ۱۴۰۰ عهده‌دار این سمت بود.

سالاری از میان بیش از بیست مدیرعامل و رییس سازمان تامین اجتماعی از بدو تاسیس تاکنون، اولین مدیری است که برای دو مقطع و توسط دولت‌های متفاوت به این سمت برگزیده می‌شود. دلیل اعتماد دولت چهاردهم به یکی از جوان‌ترین مدیران ادوار سازمان تامین اجتماعی را باید در عملکرد او جست‌وجو کرد. دوره‌ای نه چندان طولانی که علی‌رغم همزمانی با پاندمی کرونا، با طرح‌هایی نوآورانه و اقدامات بزرگ و شجاعانه‌ا‌ی تبدیل به یکی از مقاطع تحولی و توسعه‌ای بزرگترین سازمان اجتماعی کشور شد.

 در بررسی کارنامه عملکردی مصطفی سالاری، برخی موارد زیر قابل توجه است. از جمله: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بعد از وقفه ۱۵ ساله که منجر به افزایش حدود دو و نیم برابری حقوق بازنشستگان طی ۱۳ ماه (در فروردین ۱۴۰۰ نسبت به اسفند ۱۳۹۸) شد.

اجرای طرح تحول دیجیتال که غیرحضوری کردن سی خدمت مهم سازمان برای موجب کاهش هفتاد درصدی مراجعات حضوری بود، توسعه و ارتقای مرکز ارتباط مردمی ۲۴ ساعته سازمان (سامانه ۱۴۲۰) که آثار این اقدامات برای ذینفعان و مراجعین سازمان کاملا محسوس بوده و منجر به چابک‌سازی ارائه خدمات شده است. یکی از مهم‌ترین اقدامات سالاری در سازمان تامین اجتماعی که به نوعی منجر به تسریع و پیشبرد این طرح در کشور توسط وزارت بهداشت و سایر صندوق های بیمه گر هم شد، عملیاتی کردن پروژه نسخه الکترونیک و حذف کامل دفترچه‌های کاغذی برای اولین بار در کشور بود، تکلیف قانونی چند ساله که مدت‌ها بود بر زمین مانده بود و در آن دوره بالاخره اجرایی و عملیاتی شد.

طرح مقررات‌زدایی و تجمیع و تنقیح بخشنامه‌های سازمان که عبارت بود از تجمیع بیش از ۲ هزار بخشنامه سازمان در ۱۷ بخشنامه جامع موضوعی با مشارکت کامل اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و تشکل‌های کارفرمایی به منظور شفاف‌سازی و بهبود فضای کسب‌و‌کارها و حمایت از تولید و فعالین اقتصادی.

 از دیگر طرح‌های سالاری در تامین اجتماعی آغاز طرح درمان رایگان بود که رضایت گسترده بیمه شدگان را به دنبال داشته است. در این طرح خدمات درمانی بستری در بیمارستان‌های دولتی برای تمامی شهرستانهای فاقد بیمارستان ملکی و درمان بستری برای افراد بالای ۶۵ سال در بیمارستان‌های دولتی سراسر کشور کاملا رایگان شد.

اجرای طرح سطح بندی مراکز و خدمات درمانی به منظور رفع تبعیض بین مناطق و استان‌های سراسر کشور با هدف توسعه عدالت درمانی در سطح کشور، صدور بخشنامه جامع جلوگیری از بروز فساد اداری و تعارض منافع در سازمان و نیز اجرای طرح شناسایی مدیران آینده و اعتماد به بدنه کارشناسی سازمان، رویکرد شفافیت و شایسته‌گزینی در انتصابات، اقتدار مدیریتی و شجاعت در تصمیم‌گیری‌، قطع تاثیرپذیری سازمان از نهادهای بیرونی و احیای استقلال و جایگاه سازمان نزد دولت و ارکان حاکمیتی از جمله نقاط مثبت کارنامه سالاری بود که نام او را در کنار کسانی همچون مهدی کرباسیان، محمد ستاری فر و محمدحسین شریف زادگان به عنوان یکی از محبوب ترین مدیران تاریخ این سازمان قرار داد.

تامین منابع درآمدی پایدار و بلندمدت با وصول مطالبات سازمان از دولت (۱۲۳ هزار میلیارد تومان وصول مطالبات طی ۲ سال) که در سال‌های قبل و بعد از مدیریت سالاری بی‌سابقه بوده است. همچنین یکی دیگر از اقدامات مثبت دوره مدیریتی سالاری که با تحسین صاحب‌نظران و پژوهشگران حوزه رفاه اجتماعی نیز همراه بود، تدوین طرح سه جانبه گرایی در مدیریت سازمان با سهم موثر کارگران، بازنشستگان و کارگران در هیات امنای سازمان بود.

سالاری در دوران استانداری بوشهر طرح امید اجتماعی را تدوین و اجرایی کرد که توسط دولت برای اجرا به همه استان‌های کشور ابلاغ شد. همچنین در گیلان او به عنوان استاندار برگزیده و رتبه نخست در بکارگیری جوانان و بانوان در مناصب مدیریتی توسط دولت دوازدهم معرفی شد. این رویکرد مدیریتی تحول‌آفرین باعث شد تا در آخرین روزهای دولت دوازدهم از او به عنوان یکی از موفق‌ترین مدیران دولت به جهت تحولات چشمگیری که در سازمان تامین اجتماعی ایجاد کرد تقدیر شود؛ حتی وزیر دولت سابق نیز در جلسه تودیع سالاری در تامین اجتماعی نتوانست چشم بر عملکرد مثبت او ببندد و او را مدیری «شجاع و موفق» نام برد.

به نظر می‌رسد بازگشت سالاری به تامین اجتماعی آن هم در ابتدای دولت وفاق ملی با توجه به قرابت و سابقه همکاری او با احمد میدری وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و حمایت ویژه وزیر و دولت از مدیریت سازمان، با توجه به سابقه مدیریت تحول‌آفرین و نوآورانه، جوان‌گرایی، شجاعت و اقتدار مدیریتی او در کنار ارتباطات گسترده در حوزه‌های اجتماعی و بین دولتمردان و سیاستگذاران حوزه رفاهی، می‌تواند بار دیگر نویدبخش روزهایی بهتر برای ذینفعان و شرکای اجتماعی سازمان تامین اجتماعی باشد.

 


+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn