تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 مهر 1403 - 17:44
8 بازدید
کد خبر : 343165

آیا هویت واقعی خالق بیت‌‌کوین فاش شده است؟

آیا هویت واقعی خالق بیت‌‌کوین فاش شده است؟

یک مستندساز آمریکایی ادعا کرده که راز هویت ساتوشی ناکاموتو را کشف کرده است، اما برنامه‌نویس کانادایی که با او مصاحبه کرده، این … یک مستندساز آمریکایی ادعا کرده که راز هویت ساتوشی ناکاموتو را کشف کرده است، اما برنامه‌نویس کانادایی که با او مصاحبه کرده، این نظریه را رد می‌کند. این افشاگری ممکن است

یک مستندساز آمریکایی ادعا کرده که راز هویت ساتوشی ناکاموتو را کشف کرده است، اما برنامه‌نویس کانادایی که با او مصاحبه کرده، این …

آیا هویت واقعی خالق بیت‌‌کوین فاش شده است؟آیا هویت واقعی خالق بیت‌‌کوین فاش شده است؟

یک مستندساز آمریکایی ادعا کرده که راز هویت ساتوشی ناکاموتو را کشف کرده است، اما برنامه‌نویس کانادایی که با او مصاحبه کرده، این نظریه را رد می‌کند. این افشاگری ممکن است در دنیای ارزهای دیجیتال مانند بمب صدا کند.

کالن هوباک، کارگردان، در مستندی به نام «پول الکتریک، معمای بیت‌کوین» که شب گذشته توسط شبکه آمریکایی اچ‌بی‌او پخش شد، به دنبال ردی از ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناس بیت‌کوین می‌گردد. بر اساس نتیجه‌گیری‌های او، هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو، در واقع پیتر تاد، یک برنامه‌نویس سابق بیت‌کوین است.

اما این برنامه‌نویس کانادایی در همان مستند در مقابل دوربین این ادعا را رد می‌کند.

او در یک مصاحبه که در لتونی و در یک پناهگاه قدیمی از جنگ جهانی دوم انجام شده بود، می‌گوید: «اگر من ساتوشی بودم، توانایی‌ام برای اثبات آن را نابود می‌کردم تا هرگز وسوسه نشوم که این را ثابت کنم.»

کارگردان دوباره می‌پرسد: «پس شما ساتوشی نیستید؟» و تاد پاسخ می‌دهد: «نه، نه، من ساتوشی هستم، همه ما ساتوشی هستیم.»

تاد به خاطر سخنان طنزآمیزش شناخته شده و پیش‌بینی کرده است که یک روز بیت‌کوین دیگر هیچ ارزشی نخواهد داشت. نام او برای عامه مردم و حتی برای متخصصان و دیگر افراد فعال در حوزه بیت‌کوین ناشناخته است، چرا که او در فهرست افراد مشهور مانند آدام بک یا نیک سابو که در سایت پولی‌مارکت روی هویت ساتوشی شرط‌ بندی کرده بودند، قرار نداشت. او در آغازین روزهای پروژه بیت‌کوین، مدیر علمی این پروژه بود.

پیتر تاد در شبکه اجتماعی ایکس ضمن شوخی با این ماجرا، ادعا می‌کند که کارگردان به او نگفته بود که در این مستند یک ساعت و ۳۰ دقیقه‌ای به دنبال پیدا کردن و فاش کردن هویت ساتوشی ناکاموتو است.

ماجرای ناکاموتو از «وایت پیپر» تا بیت‌کوین

از زمان اولین مبادلات بیت‌کوین، این موضوع که چه کسی خالق این ارز دیجیتال است همواره فضای اینترنت را به خود مشغول کرده و نظریه‌ها، جنجال‌ها و حتی دادگاه‌هایی را به همراه داشته است.

در تاریخ ۳۱ اکتبر ۲۰۰۸ فردی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو به‌طور مخفیانه «وایت پیپر» یا نقشه راهی را منتشر کرد که پایه‌های بیت‌کوین را با استفاده از «بلاک‌چین» یا «زنجیره بلوک» بنا نهاد. زنجیره‌بلوک فناوری ثبت داده‌ها به‌صورت غیرمتمرکز است که به‌جای یک نقطه مرکزی، در شبکه‌ای عمومی ذخیره می‌شود و دستکاری یا تخریب آن دشوار است. این فناوری در رمز ارزهایی مثل بیت‌کوین و اتریوم کاربرد دارد.

هاوینگ بیت‌کوین چیست و چرا مهم است؟

خالق بیت‌کوین در آن زمان توانست خیل علاقه‌مندان به رمزنگاری و آزادی به نام «سایفرپانک» را گرد هم آورد. سایفرپانک به افرادی گفته می‌شود که با استفاده از رمزنگاری و فناوری‌های حریم خصوصی، از تغییرات اجتماعی برای افزایش یا حفظ حریم خصوصی مردم حمایت می‌کنند.

در سال ۲۰۱۰، ساتوشی ناکاموتو بدون جا گذاشتن هیچ نشانه‌ای از خودش، ناگهان ناپدید شد.

در سال ۲۰۱۴، روزنامه‌نگاران مجله نیوزویک فکر می‌کردند که ساتوشی ناکاموتو، خالق این سیستم پولی بر پایه رمزنگاری را در کالیفرنیا پیدا کرده‌اند. اما او تنها یک فیزیکدان منزوی ژاپنی‌تبار بود و به‌طور کامل انکار کرد که خالق بیت‌کوین باشد.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn