تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 مهر 1403 - 18:24
7 بازدید
کد خبر : 343204

عفو رهبری برای دانشجویان | فرهیختگان آنلاین

عفو رهبری برای دانشجویان | فرهیختگان آنلاین

سعید حبیبا، رئیس سازمان امور دانشجویان در دومین نشست دبیران انضباطی بدوی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور گفت: در دانشگاه، واحدهای زیادی وجود دارد اما یکی از مظلوم‌ترین واحدهای دانشگاه، کمیته‌های انضباطی است. وی ادامه داد: کمیته‌های انضباطی کاری بسیار حساس دارند و در سرنوشت دانشگاه و دانشجو موثر هستند به همین منظور بنده

سعید حبیبا، رئیس سازمان امور دانشجویان در دومین نشست دبیران انضباطی بدوی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور گفت: در دانشگاه، واحدهای زیادی وجود دارد اما یکی از مظلوم‌ترین واحدهای دانشگاه، کمیته‌های انضباطی است.

وی ادامه داد: کمیته‌های انضباطی کاری بسیار حساس دارند و در سرنوشت دانشگاه و دانشجو موثر هستند به همین منظور بنده از تمام زحمات شما دبیران انضباطی تشکر و قدردانی می‌کنم.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه شوراهای انضباطی باید پدارنه عمل کنند و با نگاه تربیتی و دلسوزانه با دانشجو برخورد نمایند، تصریح کرد: ما باید بپذیریم تمام دانشجوهایی که به کمیته انضباطی مراجعه می‌کنند آینده‌سازان کشور هستند و قطعا در مسئولیت‌های مختلف نقش‌آفرینی خواهند کرد.

رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینکه دانشگاه محلی برای شکل‌گیری و هویت بخشی دانشجویان است، اظهار کرد: ما باید در مواجه با دانشجویان ابتدا خودمان را به نسل و تفکرات آن‌ها نزدیک کنیم زیرا دانشجویان در این دوران دچار چالش ها و پر از شور و شعف هستند به طوری که علاقه‌مندند در بسیاری از موارد اظهار نظر کنند و به اصلاح بپردازند.

حبیبا با اشاره به فرموده حضرت آقا مبنی بر اینکه «دانشجو باید در مسائل داخلی و بین‌الملل اظهار نظر کند حتی اگر تحلیل اشتباهی داشته باشد» تصریح کرد: ما باید به دانشجویانی که مرتکب خطا شده‌اند نگاه پدرانه، تربیتی و دلسوزانه داشته باشیم و به نحوی با آن‌ها برخورد کنیم که گویا آن‌ها فرزندان حقیقی ما هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شما عزیزان در کمیته‌های انضباطی دانشگاه‌ها مسئولیت دارید و از بسیاری از مسائل آگاه هستید بنابراین باید مهمترین شاخصه شما محرم اسرار بودن باشد به نحوی که دانشجو در برخورد با شما دچار استرس و ترس نشود.

حبیبا با بیان اینکه ما باید گوش شنوا داشته باشیم و به مسائل و مشکلات دانشجویان توجه کنیم و در راستای رفع آن ها بکوشیم، تصریح کرد: ما در کمیته و شوراهای انضباطی پناهگاه دانشجویانی هستیم که به نوعی مرتکب تخلف شده‌اند زیرا ما قوه قضائیه نیستیم و قصد تنبیه آن‌ها را نداریم بلکه نقش ما تربیتی است.

معاون وزیر علوم خاطرنشان ساخت: مدیران کمیته‌های انضباطی توجه داشته باشند و تمام سعی خود را بکار گیرند تا از تشکیل پرونده‌های انضباطی تا حد ممکن خودداری شود و این نیز بسته به اجرای سیاست‌های گوناگون در دانشگاه دارد.

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: شما دبیران کمیته‌های انضباطی در دانشگاه‌ها نقش امیدآفرینی در کشور دارید زیرا با جلوگیری از ایجاد پروندهای انضباطی سبب کاهش چالش‌ها و هجمه‌هایی که در فضای مجازی دشمن برای علیه ما ایجاد می‌کند، می‌شوید.

وی با اشاره به اینکه فضای دانشگاه را باید شاداب و پر از امید به آینده کنیم تا مهاجرت متخصصان کاهش یابد، اظهار کرد: باتوجه به فضایی که پس از تشکیل دولت وفاق در کشور به وجود آمده است باید به این نکته توجه کنیم که در راس کشور حضرت آقا عفو عمومی را برای اغتشاش‌گران در نظر گرفته است که دانشجویان نیز مشمول آن هستند در این راستا رئیس جمهور و وزیر علوم نیز به این نکته تاکید کرده‌اند.

‌‌حبیبا افزود: ما باید با دانشجویان با هر خطای که داشته‌اند به جز خطاهایی آموزشی، پژوهشی و اخلاقی ویژه که امکان چشم پوشی ازآنها وجود ندارد، با رافت برخورد کنیم و صفت ستارالعیوب بودن خداوند را در خود تقویت نماییم.

رئیس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: به همین منظور بخشنامه‌ای را هفته گذشته برای همه دانشگاه ارسال کرده‌ایم تا بر اساس آن تمام دانشجویانی که پرونده انضباطی دارند در دانشگاه پذیرش و انتخاب واحد کنند اما متاسفانه برخی دانشگاه‌ها هنوز کار را انجام نداده‌اند و امیدواریم در این امر تسریع کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوار هستم با کمک شما عزیزان در ایجاد امید و فضای شاداب که لازمه محیط‌های آموزشی است، نقش آفرینی کنیم و کمک کنیم تا دانشجویان با کمترین آسیب‌های روحی و روانی آینده‌سازان کشور باشند.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn