تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 مهر 1403 - 21:48
13 بازدید
کد خبر : 343383

نقطه قوت تیم ملی برابر ازبکستان؛ بازیکنان باتجربه/ مهاجم اینتر رکورددار بازی با ازبکستان

نقطه قوت تیم ملی برابر ازبکستان؛ بازیکنان باتجربه/ مهاجم اینتر رکورددار بازی با ازبکستان

به گزارش آفتاب نو، در آستانه حساس‌ترین دیدار دور نهایی مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ هستیم. ایران و ازبکستان هر دو حداکثر امتیازات دو بازی قبلی را گرفته و در صدر جدول گروه هستند. این جدال و البته بازی برگشت؛ تا حدود زیادی تکلیف تیم اول این گروه را مشخص خواهد کرد، تیمی که به

به گزارش آفتاب نو، در آستانه حساس‌ترین دیدار دور نهایی مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ هستیم. ایران و ازبکستان هر دو حداکثر امتیازات دو بازی قبلی را گرفته و در صدر جدول گروه هستند. این جدال و البته بازی برگشت؛ تا حدود زیادی تکلیف تیم اول این گروه را مشخص خواهد کرد، تیمی که به صورت مستقیم راهی جام جهانی خواهد شد.

همه چیز حاکی از برتری تیم ملی کشور ماست. از آمار و پیشینه رقابت دو کشور گرفته تا ۸ بازی قبلی در تاشکند که ۶ بار به نفع تیم کشورمان به پایان رسید. تنها بازی اول و آخر دو تیم در این ورزشگاه مساوی شد.  اگر از نتیجه افشین قطبی در اولین بازی تاشکند بگذریم، در آخرین جدال تا امروز در این ورزشگاه نیز ایران نیمه اول با دو گل برتری به رختکن رفت و چه بسا اگر آن حاشیه‌ها در نیمه دوم بر سر بازوبند کاپیتانی تمرکز بازیکنان را به هم نمی‌ریخت، ایران حالا رکورد ۷ برد متوالی اخیر در تاشکند داشت!

درون زمین از فهرست ۲۶ نفره‌ای که قلعه نویی با خود به تاشکند برده، ۲۰ بازیکن سابقه حضور مقابل ازبکستان را دارند. بازیکنانی که بارها طعم پیروزی مقابل این رقیب را چشیدند. آیا می‌دانید کدام بازیکن ما تجربه بیشتری مقابل ازبک‌ها دارد؟ در جمع بازیکنان فعلی کاپیتان دوم ما یعنی «مهدی طارمی» با ۹ بازی مقابل ازبکستان رکورد دار است. جالب اینکه بعد از او «میلاد محمدی» با ۸ مسابقه برای ایران مقابل ازبکستان با تجربه‌ترین بازیکن ماست و در پله سوم، دو بازیکن هر کدام با ۷ بازی برابر ازبکستان داریم؛ «سردار آزمون» و «سعید عزت اللهی» دو لژیونر ما در لیگ امارات که خوشبختانه هر دو با گل زنی در آخرین بازی باشگاهی به این مسابقه رسیده‌اند.

بعد از این ۴ بازیکن، «مهدی ترابی» و «علیرضا بیرانوند» هر کدام با ۵ بازی مقابل ازبکستان به طور مشترک در پله چهارم هستند. «علیرضا جهانبخش» کاپیتان اول ما پیش از این ۴ بار مقابل ازبکستان بازی کرده و در این رکورد همسایه‌ای به نام «سامان قدوس» دارد که اتفاقاً این دو بازیکن، تنها بازیکنان اردوی قبلی تیم ملی بودند که هنوز تیم نداشتند ولی حالا قدوس به اتحاد کلبا پیوسته و صحبت از حضور جهانبخش در جنوا ایتالیا است.

«علی قلی‌زاده» و «شجاع خلیل‌زاده» هر کدام قبلاً ۳ بار مقابل ازبکستان به میدان رفتند. در پله بعدی ۳ بازیکن داریم که پیش از این ۲ بار با ازبکستان روبرو شده‌اند؛ «امید نورافکن» ، «مهدی قایدی» و «محمد محبی» که بعد از مصدومیت دوباره به تیم ملی برگشته است.

و در پله آخر ۷ بازیکن که هر کدام یک بار پیراهن تیم ملی را مقابل ازبکستان به تن کرده‌اند. جالب اینکه در این جمع دو دروازه‌بان ذخیره ما نیز حضور دارند، «سید حسین حسینی» و «پیام نیازمند» که گلر سپاهان بعد از مصدومیت بیرانوند مقابل ازبک‌ها فرصت بازی پیدا کرد.

علاوه بر این دو دروازه‌بان؛ «محمد کریمی» ، «صالح حردانی» ، «شهریار مغانلو» ، «محمد قربانی» و «ابوالفضل جلالی» هم پیش از این یک بار برابر ازبکستان بازی کرده‌اند. البته جلالی مصدوم شد و شاید به این بازی نرسد اما چهار سپاهانی دیگر که البته دو نفر آنها حالا لژیونر هستند (قربانی و مغانلو) شانس بازی مقابل ازبکستان را دارند.

با این فهرست با تجربه تیم ملی لااقل از نظر روحی روانی با برتری دیدار با ازبکستان را آغاز می‌کند.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn