تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مهر 1403 - 1:23
11 بازدید
کد خبر : 343570

انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶| کمین یوزها برای شکار گرگ‌های سفید

انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶| کمین یوزها برای شکار گرگ‌های سفید

تیم ملی فوتبال ایران در اندیشه عبور از ازبکستان در خانها این حریف است. به گزارش خبرگزاری آنا، تیم‌های ملی فوتبال ازبکستان و ایران در چارچوب دور سوم از مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ ساعت ۱۷:۳۰ امروز در ورزشگاه میلی تاشکند به مصاف هم خواهند رفت.   دو تیم برای حفظ رکورد صددرصدی خود

انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶| کمین یوزها برای شکار گرگ‌های سفید

تیم ملی فوتبال ایران در اندیشه عبور از ازبکستان در خانها این حریف است.

به گزارش خبرگزاری آنا، تیم‌های ملی فوتبال ازبکستان و ایران در چارچوب دور سوم از مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ ساعت ۱۷:۳۰ امروز در ورزشگاه میلی تاشکند به مصاف هم خواهند رفت.  

دو تیم برای حفظ رکورد صددرصدی خود تلاش می‌کنند. آنها در دو بازی اول برنده بوده‌اند و برتری در این دیدار به منزله صدرنشینی است. البته تساوی موجب می‌شود تا ازبکستان با ۷ امتیاز در صدر جدول باقی بماند.  

گرگ‌های سفید در دو بازی قبلی برابر کره شمالی و قرقیزستان پیروز شده‌اند. ازبکستان از زمان عضویت در فیفا به عنوان یک کشور مستقل، ۷ بار فرصت داشته تا به جام جهانی راه یابد ولی هر بار ناکام بوده و نتوانسته است به جام جهانی راه پیدا کند، در هشتمین بار شرایط ازبک‌ها از همیشه بهتر است و با بازی‌هایی که از خود نشان داده‌اند، بخت جدی صعود هستند تا طلسم صعود را بشکنند، هر چند با حضور ایران احتمال آنکه تیم اول گروه A شوند بسیار کم است. الدور شومورودوف مهاجم گرگ‌های سفید، شناخته‌شده‌ترین چهره ازبکستان در صحنه اروپاست، این بازیکن ۲۹ ساله ۴ بار در سری A برای رم به میدان رفته است. اوستون اورونوف و جلال‌الدین ماشاریپوف دو چهره مطرح ازبک‌ها در لیگ برتر ایران بازی می‌کنند.

تیم ملی ایران در مسیری قرار دارد که چهارمین حضور متوالی خود را در جام جهانی ثبت کند، پیروزی‌های مشابه یک بر صفر بر قرقیزستان و امارات، جایگاه دوم را به تیم امیر قلعه‌نویی داده و آنها سخت‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین بازی دور رفت را در تاشکند برگزار می‌کنند. قلعه‌نویی در دومین هدایت تیم ملی ایران در ۲۰ بازی از ۲۴ بازی رسمی خود برنده شده و تنها در یک بازی شکست خورده (نیمه‌نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۳ برابر قطر)، بنابراین ثبت پیروزی ۲۱ نیازمند عزمی جدی برابر ازبکستان است. قلعه‌نویی فقط محمدحسین کنعانی زادگان را مصدوم می‌بیند و با یوز‌ها به دنبال صدرنشینی در خانه حریف است. مهدی طارمی ستاره اینتر و سردار آزمون گلزن شباب الاهلی، نقاط کانونی تهدیدکننده خط حمله ایران برابر حریف آسیایی میانه هستند.

*ایران و ازبکستان همتایان گروه E در دور دوم مقدماتی انتخابی جام جهانی  بودند که هر دو دیدار یوز‌ها و گرگ‌های سفید بیش از یک امتیاز نداشت.

ترکیب احتمالی دو تیم: 

ازبکستان: یوسپوف؛ علیجانف، علیکولوف، آشورماتوف، اشمورادوف، نصرالوف؛ خمروبکوف، شوکوروف، ماشاریپوف؛ اورونوف، شومورودوف.

ایران: بیرانوند؛ حردانی، حزباوی، خلیل زاده، محمدی؛ نورافکن، عزت اللهی؛ جهانبخش، قدوس، قائدی؛ طارمی.

منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn