تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مهر 1403 - 6:44
13 بازدید
کد خبر : 343761

یوزها پنجه در پنجه گرگ‌های سفید

یوزها پنجه در پنجه گرگ‌های سفید

جامعه ورزشی آفتاب نو: ازبکستان و ایران برای حفظ رکورد پیروزی ۱۰۰ درصدی در دور سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در تاشکند ازبکستان به مصاف هم می‌روند. به گزارش آفتاب نو، گرگ‌های سفید (لقب تیم ملی ازبکستان) سومین حریف ایران در  انتخابی جام جهانی هستند. ازبکستان و ایران دو دیدار نخست‌شان را در این مرحله با

جامعه ورزشی آفتاب نو:

ازبکستان و ایران برای حفظ رکورد پیروزی ۱۰۰ درصدی در دور سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در تاشکند ازبکستان به مصاف هم می‌روند.

به گزارش آفتاب نو، گرگ‌های سفید (لقب تیم ملی ازبکستان) سومین حریف ایران در  انتخابی جام جهانی هستند. ازبکستان و ایران دو دیدار نخست‌شان را در این مرحله با برد به پایان بردند و با ۶ امتیاز رکورد صد درصدی دارند و حالا به دنبال حفظ روند خوبشان هستند.  

ازبکستان از زمان عضویت در فیفا به عنوان یک کشور مستقل، هفت بار در انتخابی جام جهانی شرکت کرده و در هیچ دوره نتوانسته است به جام جهانی راه پیدا کند. این تیم حالا در شرایط  خوبی قرار دارد و با توجه به افزایش سهمیه، امیدوار است در هشتمین تلاشش بالاخره جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد.

گرگ‌های سفید در دیدار قبلی برابر قرقیزستان ابتدا عقب افتادند اما گل‌های شاهمرادوف، علیکولوف و اوستون اورونوف، پیروزی را برای تیم مهمان در بیشکک رقم زد. ازبکستان با کسب ۶ امتیاز از دو بازی ابتدایی در حال حاضر در صدر جدول رده بندی گروه A قرار دارد.

الدور شاهمرادوف، شناخته‌شده‌ترین چهره ازبکستان است. این بازیکن ۲۹ ساله در این فصل برای رم به میدان می‌رود.

ازبکستان از زمان باخت ۳ بر صفر برابر آمریکا در سپتامبر ۲۰۲۳ تاکنون در هیچ دیداری در وقت‌های قانونی شکست نخورده است. در آن دیدار گل‌های تیموتی وه‌آ، ریکاردو پپی و کریستین پولیسیچ باعث شد تیم گرگ برهالتر پیروز شود.  

ایران پس از پیروزی در دو دیدار قبلی برابر قرقیزستان و امارات در مسیر چهارمین حضور متوالی در جام جهانی قرار دارد. ایران نیز همانند ازبکستان ۶ امتیازی است و تنها به خاظر تفاضل گل در رده دوم قرار دارد.

سومین کلین‌شیت در انتظار بیرانوند؟

یوزها پنجه در پنجه گرگ‌های سفید

علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان ۳۲ ساله ایران در هر دو دیدار قبلی توانست دروازه تیم‌ملی را بسته نگه دارد و کلین‌شیت او در سومین بازی برابر ازبکستان (در صورت حضور در ترکیب اصلی) می‌تواند کلید موفقیت ملی‌پوشان در این بازی باشد. بیرانوند که ۷۳ بازی ملی در کارنامه دارد، با انجام ۶ بازی ملی دیگر می‌تواند به رکورد احمدرضاعابدزاده برسد و باسابقه‌ترین دروازه‌بان تاریخ تیم ملی فوتبال ایران شود.

قلعه‌نویی دومین مربی باسابقه تیم ملی

یوزها پنجه در پنجه گرگ‌های سفید

امیر قلعه‌نویی که بعد از جام جهانی جایگزین کارلوس کی‌روش در تیم ملی ایران شد در ۲۰ بازی از ۲۵ دیداری که هدایت ایران را بر عهده داشته توانسته تیمش را پیروز کند و در این مدت تنها در یک بازی شکست خورده که به دیدار با قطر در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا برمی‌گردد.

نکته مهم این است که قلعه‌نویی در دیدار با ازبکستان برای چهل و سومین بار روی نیمکت تیم ملی ایران می‌نشیند که باعث می‌شود او با عبور از برانکو، به دومین مربی باسابقه تاریخ تیم ملی ایران تبدیل شود.

قلعه‌نویی نسبت به برانکو برتری جزئی روی نیمکت تیم ملی ایران داشته و حالا در چهل و سومین حضورش در تیم ملی ایران به دنبال پیروزی و صدرنشینی در تاشکند است.

تعداد بازی برد مساوی  باخت
امیرقلعه‌نویی ۴۲  ۳۰ ۱۰ ۲
برانکو ایوانکوویچ ۴۲  ۲۹ ۶ ۷

ایران و ازبکستان در دور دوم مقدماتی نیز با هم در یک گروه قرار داشتند که هر دو دیدار با تساوی به پایان رسید.

منبع خبر: ایسـنا

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn